Teprve nedávno založená automobilka Genesis chce pořádně zatopit modelům německé prémiové trojky. A to nejen v segmentu těch nejluxusnější aut, ale také podstatně níže. Zdánlivě neotřesitelnými pozicemi BMW řady 3, Audi A4 a Mercedesu třídy C má pohnout nový sedan, jehož předzvěstí je koncept s příznačným jménem New York.
Podobně jako třeba nedávno odhalený sedan G90 se i nový koncept, představený na autosalonu v New Yorku, chlubí dlouhou přední kapotou a skutečně hodně výraznou hexagonální maskou chladiče. Jako kontrast k její velikosti působí poměrně úzká, ale za to až do blatníků protažená světla. Mohutné jsou také samotné přední blatníky s nasávacími otvory, které stejně jako ty zadní vyplňují zajímavá kola s nízkoprofilovými pneumatikami. Tvar karosérie spíše než sedan připomíná čtyřdveřové kupé, což se mimo jiné projevuje na velice elegantní zadní části. Úzká světla zde doplňují zajímavě tvarovaný difuzor a hned čtyři koncovky výfuku. Modrý lak karosérie se jmenuje Ceramic.
Kabina je ještě futurističtější než karosérie, a to především kvůli ve vrchní části „otevřenému“ volantu a 21palcové zakřivené 4K obrazovce od LG. Ta se táhne od řidiče až doprostřed palubní desky a vedle přístrojového panelu obsahuje také výstup multimediálního systému. Ovládání systému je možné nejen pomocí touchpadu, ale i prostřednictvím gestikulace. Do anatomicky tvarovaných sedadel se uvnitř usadí celkem čtveřice cestujících, jednotlivá sedadla přitom rozděluje široký středový tunel. Na výrobu interiéru byly použity nejkvalitnější materiály v čele s hliníkem, nerezovou ocelí nebo kůží.
Pod kapotou Genesisu New York najdeme hybridní pohonné ústrojí, jehož hlavní součástí je zážehový dvoulitrový čtyřválec GDi. Celá soustava má 245 koní a 353 Newtonmetrů, které na kola přenáší osmistupňová automatická převodovka. Premiéru sériového modelu, pravděpodobně s označením G70, uvidíme dost možná již v příštím roce. A pak se mají Nemci na co těšit.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?