Nejhezčí Subaru za poslední dobu? Nová Impreza je horkým kandidátem

Pátá generace Subaru Impreza vypadá, i v porovnání s konceptem, velice povedeně.
Pátá generace Subaru Impreza vypadá, i v porovnání s konceptem, velice povedeně., foto: Subaru
ar6 25. března 2016 12:00
Sdílej:

Oba koncepty, které postupně v Tokiu a LA naznačovaly podobu nové generace Subaru Impreza, se japonské automobilce hodně povedly. O to větší očekávání vzbuzovala sériová podoba páté generace kompaktního hatchbacku nebo sedanu. A snad poprvé Subaru při přerodu povedeného konceptu v produkční vůz neselhalo.

Pokud proti sobě postavíte koncept a sériový model, určitě najdete velké množství změn a dost možná si řeknete, že ten přerod se, podobně jako v mnoha předchozích případech, nepovedl. Jenže potom přijdou na řadu ty zajímavé detaily jako hexagonální maska chladiče, „orlí“ přední světla, linka pod klikami dveří nebo mírně vytažené blatníky. A páté vydání Imprezy Vám najednou začne připadat zajímavé. Minimálně tedy v porovnání s předchůdcem určitě. Na výběr bude několik různých výbavových stupňů (včetně provedení Sport) i prvků, volit tak můžete mezi několika designy předního nárazníku, koly o rozměru 16, 17 nebo 18 palců či střešními ližinami v případě hatchbacku.

Vůbec poprvé použilo Subaru pro některý ze svých modelů úplně novou platformu, přinášející lepší jízdní vlastnosti a především vyšší torzní tuhost vyšší o 70 procent. Hatchback měří na délku 4460 milimetrů, sedan je s 4625 milimetry o něco delší. Šířku 1777 milimetrů, výšku 1455 milimetrů i rozvor náprav o délce 2670 milimetrů oba modely sdílí. O něco více prostoru nabízí hatchback, ale to jen díky střeše, která neklesá tak rychle jako u sedanu. V obou případech automobilka zmiňuje nejen prostor pro cestující, ale i velký zavazadelník.

Palubní desce dominuje osmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému Starlink, jehož součástí jsou i rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Druhý displej lze najít téměř přesně nad infotainmentem, přičemž ten informuje o některých provozních datech. Mezi analogovými budíky je potom palubní počítač. V porovnání s předchůdcem vypadá novinka hodnotněji, v prostoru před spolujezdcem je navíc palubní deska opticky rozdělena, přičemž nechybí stylové prošívání. Subaru rovněž upozorňuje na vynikající viditelnost z vozu.

Z nové platformy vychází úpravy podvozku, mezi něž se řadí o pět milimetrů nižší těžiště nebo přepracované zavěšení. Pro řidiče příjemnější řízení a lepší odezvu pedálu doplňuje snížení pronikajícího hluku a vibrací. Pod kapotou severoamerické verze bude dvoulitrový čtyřválec s protiběžnými písty o výkonu 154 koní v kombinaci se stálým pohonem všech kol Symmetrical AWD a automatem Lineartronic. Ten nabízí mimo jiné možnost manuálního řazení sedmi přednastavených stupňů.

Bezpečnost vozu má vedle nové konstrukce karosérie i platformy na starosti také systém EyeSight. Jeho součástí jsou přednárazový systém, adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu a světla, natáčející se spolu s volantem. Novinkou je automatické brzdění při couvání. Výroba severoamerické specifikace bude nově probíhat přímo v USA, prodej se rozběhne ke konci letošního roku.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?