Nejhezčí Subaru za poslední dobu? Nová Impreza je horkým kandidátem

Pátá generace Subaru Impreza vypadá, i v porovnání s konceptem, velice povedeně.
Pátá generace Subaru Impreza vypadá, i v porovnání s konceptem, velice povedeně., foto: Subaru
ar6 25. března 2016 12:00
Sdílej:

Oba koncepty, které postupně v Tokiu a LA naznačovaly podobu nové generace Subaru Impreza, se japonské automobilce hodně povedly. O to větší očekávání vzbuzovala sériová podoba páté generace kompaktního hatchbacku nebo sedanu. A snad poprvé Subaru při přerodu povedeného konceptu v produkční vůz neselhalo.

Pokud proti sobě postavíte koncept a sériový model, určitě najdete velké množství změn a dost možná si řeknete, že ten přerod se, podobně jako v mnoha předchozích případech, nepovedl. Jenže potom přijdou na řadu ty zajímavé detaily jako hexagonální maska chladiče, „orlí“ přední světla, linka pod klikami dveří nebo mírně vytažené blatníky. A páté vydání Imprezy Vám najednou začne připadat zajímavé. Minimálně tedy v porovnání s předchůdcem určitě. Na výběr bude několik různých výbavových stupňů (včetně provedení Sport) i prvků, volit tak můžete mezi několika designy předního nárazníku, koly o rozměru 16, 17 nebo 18 palců či střešními ližinami v případě hatchbacku.

Vůbec poprvé použilo Subaru pro některý ze svých modelů úplně novou platformu, přinášející lepší jízdní vlastnosti a především vyšší torzní tuhost vyšší o 70 procent. Hatchback měří na délku 4460 milimetrů, sedan je s 4625 milimetry o něco delší. Šířku 1777 milimetrů, výšku 1455 milimetrů i rozvor náprav o délce 2670 milimetrů oba modely sdílí. O něco více prostoru nabízí hatchback, ale to jen díky střeše, která neklesá tak rychle jako u sedanu. V obou případech automobilka zmiňuje nejen prostor pro cestující, ale i velký zavazadelník.

Palubní desce dominuje osmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému Starlink, jehož součástí jsou i rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Druhý displej lze najít téměř přesně nad infotainmentem, přičemž ten informuje o některých provozních datech. Mezi analogovými budíky je potom palubní počítač. V porovnání s předchůdcem vypadá novinka hodnotněji, v prostoru před spolujezdcem je navíc palubní deska opticky rozdělena, přičemž nechybí stylové prošívání. Subaru rovněž upozorňuje na vynikající viditelnost z vozu.

Z nové platformy vychází úpravy podvozku, mezi něž se řadí o pět milimetrů nižší těžiště nebo přepracované zavěšení. Pro řidiče příjemnější řízení a lepší odezvu pedálu doplňuje snížení pronikajícího hluku a vibrací. Pod kapotou severoamerické verze bude dvoulitrový čtyřválec s protiběžnými písty o výkonu 154 koní v kombinaci se stálým pohonem všech kol Symmetrical AWD a automatem Lineartronic. Ten nabízí mimo jiné možnost manuálního řazení sedmi přednastavených stupňů.

Bezpečnost vozu má vedle nové konstrukce karosérie i platformy na starosti také systém EyeSight. Jeho součástí jsou přednárazový systém, adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu a světla, natáčející se spolu s volantem. Novinkou je automatické brzdění při couvání. Výroba severoamerické specifikace bude nově probíhat přímo v USA, prodej se rozběhne ke konci letošního roku.

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.