Oba koncepty, které postupně v Tokiu a LA naznačovaly podobu nové generace Subaru Impreza, se japonské automobilce hodně povedly. O to větší očekávání vzbuzovala sériová podoba páté generace kompaktního hatchbacku nebo sedanu. A snad poprvé Subaru při přerodu povedeného konceptu v produkční vůz neselhalo.
Pokud proti sobě postavíte koncept a sériový model, určitě najdete velké množství změn a dost možná si řeknete, že ten přerod se, podobně jako v mnoha předchozích případech, nepovedl. Jenže potom přijdou na řadu ty zajímavé detaily jako hexagonální maska chladiče, „orlí“ přední světla, linka pod klikami dveří nebo mírně vytažené blatníky. A páté vydání Imprezy Vám najednou začne připadat zajímavé. Minimálně tedy v porovnání s předchůdcem určitě. Na výběr bude několik různých výbavových stupňů (včetně provedení Sport) i prvků, volit tak můžete mezi několika designy předního nárazníku, koly o rozměru 16, 17 nebo 18 palců či střešními ližinami v případě hatchbacku.
Vůbec poprvé použilo Subaru pro některý ze svých modelů úplně novou platformu, přinášející lepší jízdní vlastnosti a především vyšší torzní tuhost vyšší o 70 procent. Hatchback měří na délku 4460 milimetrů, sedan je s 4625 milimetry o něco delší. Šířku 1777 milimetrů, výšku 1455 milimetrů i rozvor náprav o délce 2670 milimetrů oba modely sdílí. O něco více prostoru nabízí hatchback, ale to jen díky střeše, která neklesá tak rychle jako u sedanu. V obou případech automobilka zmiňuje nejen prostor pro cestující, ale i velký zavazadelník.
Palubní desce dominuje osmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému Starlink, jehož součástí jsou i rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Druhý displej lze najít téměř přesně nad infotainmentem, přičemž ten informuje o některých provozních datech. Mezi analogovými budíky je potom palubní počítač. V porovnání s předchůdcem vypadá novinka hodnotněji, v prostoru před spolujezdcem je navíc palubní deska opticky rozdělena, přičemž nechybí stylové prošívání. Subaru rovněž upozorňuje na vynikající viditelnost z vozu.
Z nové platformy vychází úpravy podvozku, mezi něž se řadí o pět milimetrů nižší těžiště nebo přepracované zavěšení. Pro řidiče příjemnější řízení a lepší odezvu pedálu doplňuje snížení pronikajícího hluku a vibrací. Pod kapotou severoamerické verze bude dvoulitrový čtyřválec s protiběžnými písty o výkonu 154 koní v kombinaci se stálým pohonem všech kol Symmetrical AWD a automatem Lineartronic. Ten nabízí mimo jiné možnost manuálního řazení sedmi přednastavených stupňů.
Bezpečnost vozu má vedle nové konstrukce karosérie i platformy na starosti také systém EyeSight. Jeho součástí jsou přednárazový systém, adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu a světla, natáčející se spolu s volantem. Novinkou je automatické brzdění při couvání. Výroba severoamerické specifikace bude nově probíhat přímo v USA, prodej se rozběhne ke konci letošního roku.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?