Oba koncepty, které postupně v Tokiu a LA naznačovaly podobu nové generace Subaru Impreza, se japonské automobilce hodně povedly. O to větší očekávání vzbuzovala sériová podoba páté generace kompaktního hatchbacku nebo sedanu. A snad poprvé Subaru při přerodu povedeného konceptu v produkční vůz neselhalo.
Pokud proti sobě postavíte koncept a sériový model, určitě najdete velké množství změn a dost možná si řeknete, že ten přerod se, podobně jako v mnoha předchozích případech, nepovedl. Jenže potom přijdou na řadu ty zajímavé detaily jako hexagonální maska chladiče, „orlí“ přední světla, linka pod klikami dveří nebo mírně vytažené blatníky. A páté vydání Imprezy Vám najednou začne připadat zajímavé. Minimálně tedy v porovnání s předchůdcem určitě. Na výběr bude několik různých výbavových stupňů (včetně provedení Sport) i prvků, volit tak můžete mezi několika designy předního nárazníku, koly o rozměru 16, 17 nebo 18 palců či střešními ližinami v případě hatchbacku.
Vůbec poprvé použilo Subaru pro některý ze svých modelů úplně novou platformu, přinášející lepší jízdní vlastnosti a především vyšší torzní tuhost vyšší o 70 procent. Hatchback měří na délku 4460 milimetrů, sedan je s 4625 milimetry o něco delší. Šířku 1777 milimetrů, výšku 1455 milimetrů i rozvor náprav o délce 2670 milimetrů oba modely sdílí. O něco více prostoru nabízí hatchback, ale to jen díky střeše, která neklesá tak rychle jako u sedanu. V obou případech automobilka zmiňuje nejen prostor pro cestující, ale i velký zavazadelník.
Palubní desce dominuje osmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému Starlink, jehož součástí jsou i rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Druhý displej lze najít téměř přesně nad infotainmentem, přičemž ten informuje o některých provozních datech. Mezi analogovými budíky je potom palubní počítač. V porovnání s předchůdcem vypadá novinka hodnotněji, v prostoru před spolujezdcem je navíc palubní deska opticky rozdělena, přičemž nechybí stylové prošívání. Subaru rovněž upozorňuje na vynikající viditelnost z vozu.
Z nové platformy vychází úpravy podvozku, mezi něž se řadí o pět milimetrů nižší těžiště nebo přepracované zavěšení. Pro řidiče příjemnější řízení a lepší odezvu pedálu doplňuje snížení pronikajícího hluku a vibrací. Pod kapotou severoamerické verze bude dvoulitrový čtyřválec s protiběžnými písty o výkonu 154 koní v kombinaci se stálým pohonem všech kol Symmetrical AWD a automatem Lineartronic. Ten nabízí mimo jiné možnost manuálního řazení sedmi přednastavených stupňů.
Bezpečnost vozu má vedle nové konstrukce karosérie i platformy na starosti také systém EyeSight. Jeho součástí jsou přednárazový systém, adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu a světla, natáčející se spolu s volantem. Novinkou je automatické brzdění při couvání. Výroba severoamerické specifikace bude nově probíhat přímo v USA, prodej se rozběhne ke konci letošního roku.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?