V roce 1966 vyrobil americký Ford 1 001 kusů speciálních Mustangů s označením Shelby GT350-H. Tato limitované série vozů byla nabízena zákazníkům autopůjčovny Hertz v programu „Rent-A-Racer“ Letos je tomu již padesát let od zahájení této spolupráce a Hertz s Fordem opět tento projekt spouští s novinkou.
Nejedná se ale o první opětovné spuštění programu, kdy si řidiči můžou půjčit divokého Mustanga. Svou speciální edici s názvem dostal i Mustang v roce 2006.
Letos postavil Ford již třetí generaci tohoto jedinečného Mustangu, který bývá tradičně vyveden v černé barvě s dvojicí zlatých pruhů.
Tentokráte se autopůjčovna Hertz nedočká tisíce a jednoho vozu. S největší pravděpodobností bude postaveno zhruba 140 kusů. Dalším rozdílem oproti původní sérii je základ vozu samotného. Ten již není přejatý z ostrého modelu Shleby, ale z běžného sériového Mustangu GT. To znamená, že se řidič může těšit na známý pětilitrový motor motor V8, který bude ale doplněn novým výfukovým systémem, produkující atraktivnější zvukový projev.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?