Před necelými dvěma roky přišel AvtoVAZ s civilizovanější verzí Urban off-roadu 4x4, který je klasickou Nivou s jiným názvem. Nevýhodou vozu byla jen třídveřová karosérie, prostoru uvnitř tak nebylo nazbyt. Nyní však na ruský trh míří Urban s pěticí dveří, v Evropě jej ale pravděpodobně neuvidíme.
Důvod absence pětidveřové Lady 4x4 Urban na evropských trzích je prostý. Už základní model nemá potřebné homologace, dovézt a přihlásit jej tak dokáží pouze specializované firmy. Lépe řečeno, možná by to dokázala i sama Lada, ale kvůli pár prodaným kouskům se zdlouhavá úředničina nejspíše nevyplatí. A tak máme pouze 4x4 s třídveřovou karosérií, u nás dokonce zatím ani to ne.
Zpět ale k novince, která je, až na zadní pár dveří, úplně stejná jako její menší sourozenec. To znamená plastové nárazníky částečně v barvě karosérie, nižší světlou výšku, boční otěrové lišty s označením modelu, upravenou masku chladiče nebo 16palcová litá kola. Uvnitř čeká komfortní výbava v čele s klimatizací, elektrickým ovládáním oken, elektrickým topením, elektrickými zrcátky a dodatečnou izolací vibrací. Unikátní jsou pro tento model potahy sedadel a volant.
Pod kapotou je zážehová sedmnáctistovka o výkonu 83 koní v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou a pohonem všech kol. V Rusku vyjde pětidveřová Lada 4x4 Urban na nejméně 552 100 rublů (cca 194 000 korun). AvtoVAZ se pro výrobu tohoto vozu rozhodl především kvůli vysoké poptávce po kratším provedení. To tvoří až 37 procent prodejů celé modelové řady a koupit ho oficiálně můžete například na Slovensku. Krátký Urban totiž všechny potřebné homologace má.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?