Před necelými dvěma roky přišel AvtoVAZ s civilizovanější verzí Urban off-roadu 4x4, který je klasickou Nivou s jiným názvem. Nevýhodou vozu byla jen třídveřová karosérie, prostoru uvnitř tak nebylo nazbyt. Nyní však na ruský trh míří Urban s pěticí dveří, v Evropě jej ale pravděpodobně neuvidíme.
Důvod absence pětidveřové Lady 4x4 Urban na evropských trzích je prostý. Už základní model nemá potřebné homologace, dovézt a přihlásit jej tak dokáží pouze specializované firmy. Lépe řečeno, možná by to dokázala i sama Lada, ale kvůli pár prodaným kouskům se zdlouhavá úředničina nejspíše nevyplatí. A tak máme pouze 4x4 s třídveřovou karosérií, u nás dokonce zatím ani to ne.
Zpět ale k novince, která je, až na zadní pár dveří, úplně stejná jako její menší sourozenec. To znamená plastové nárazníky částečně v barvě karosérie, nižší světlou výšku, boční otěrové lišty s označením modelu, upravenou masku chladiče nebo 16palcová litá kola. Uvnitř čeká komfortní výbava v čele s klimatizací, elektrickým ovládáním oken, elektrickým topením, elektrickými zrcátky a dodatečnou izolací vibrací. Unikátní jsou pro tento model potahy sedadel a volant.
Pod kapotou je zážehová sedmnáctistovka o výkonu 83 koní v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou a pohonem všech kol. V Rusku vyjde pětidveřová Lada 4x4 Urban na nejméně 552 100 rublů (cca 194 000 korun). AvtoVAZ se pro výrobu tohoto vozu rozhodl především kvůli vysoké poptávce po kratším provedení. To tvoří až 37 procent prodejů celé modelové řady a koupit ho oficiálně můžete například na Slovensku. Krátký Urban totiž všechny potřebné homologace má.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?