Před necelými dvěma roky přišel AvtoVAZ s civilizovanější verzí Urban off-roadu 4x4, který je klasickou Nivou s jiným názvem. Nevýhodou vozu byla jen třídveřová karosérie, prostoru uvnitř tak nebylo nazbyt. Nyní však na ruský trh míří Urban s pěticí dveří, v Evropě jej ale pravděpodobně neuvidíme.
Důvod absence pětidveřové Lady 4x4 Urban na evropských trzích je prostý. Už základní model nemá potřebné homologace, dovézt a přihlásit jej tak dokáží pouze specializované firmy. Lépe řečeno, možná by to dokázala i sama Lada, ale kvůli pár prodaným kouskům se zdlouhavá úředničina nejspíše nevyplatí. A tak máme pouze 4x4 s třídveřovou karosérií, u nás dokonce zatím ani to ne.
Zpět ale k novince, která je, až na zadní pár dveří, úplně stejná jako její menší sourozenec. To znamená plastové nárazníky částečně v barvě karosérie, nižší světlou výšku, boční otěrové lišty s označením modelu, upravenou masku chladiče nebo 16palcová litá kola. Uvnitř čeká komfortní výbava v čele s klimatizací, elektrickým ovládáním oken, elektrickým topením, elektrickými zrcátky a dodatečnou izolací vibrací. Unikátní jsou pro tento model potahy sedadel a volant.
Pod kapotou je zážehová sedmnáctistovka o výkonu 83 koní v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou a pohonem všech kol. V Rusku vyjde pětidveřová Lada 4x4 Urban na nejméně 552 100 rublů (cca 194 000 korun). AvtoVAZ se pro výrobu tohoto vozu rozhodl především kvůli vysoké poptávce po kratším provedení. To tvoří až 37 procent prodejů celé modelové řady a koupit ho oficiálně můžete například na Slovensku. Krátký Urban totiž všechny potřebné homologace má.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?