V německém Neckarsulmu se ukázala zcela nová Audi RS6 Avant ve verzi Performance. Ta je v modrém laku Polar Blue a dostala mnoho další extra výbavy.
Celou úpravu má na starosti divize Audi Exclusive, která autu nadělila celou várku karbonových dekorací exteriéru. Karbon tak najdeme na koncovkách titanového výfuku anebo na litých kolech. V kabině pro změnu najdeme čalounění kombinující kůži Valcona a Alcantaru a ani zde nechybí karbonová vlákna.
Co se týče pohonu, pod kapotou je instalován dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec s výkonem 605 koní a 750 Nm točivého momentu. Klasická RS6 přitom nabízí 560 koní a 700 Nm točivého momentu.
Zběsilý modrý kombík nabídne akcelerací z nuly na stovku za 3,7 sekundy, na dvoustovku za 12,1 sekundy a jeho nejvyšší rychlost nyní činí 305 km/h. Té se dosáhlo odblokováním elektronického omezovače rychlosti, přitom na motor je stále plná záruka
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.