Scion se v průběhu letošního roku odporoučí do automobilového nebe a jeho prosperující modely dostanou logo Toyoty. Jedním takovým případem je kupé FR-S, které si již brzy koupíte jako Toyotu 86. A spolu s touto změnou přichází dílčí modernizaci, již uvidíme pod označením GT86 také v Evropě.
Největší vizuální změnou je použití předního nárazníku s větším nasávacím otvorem a novými rámečky mlhovek. Přepracována byla také světla na obou koncích auta, která shodně využívají LED diody. Vzadu je podobně jako vpředu upravený nárazník, obsahující dva „laufy“ výfuku. Spíše kosmetickými změnami jsou nová litá kola a drobný znak modelu v předních blatnících.
Uvnitř se rozšiřovala především výbava na přání, v ní tak nově figurují Alcantarou potažená sedadla nebo velurové čalounění přístrojového panelu. Standardně je tento materiál použit na výplně dveří. Sedadla mají už v základní podobě stříbrné prošívání, volant pro změnu dostal integrované ovládání audiosystému a logo 86 uprostřed (v evropské specifikaci)..
Ač patří jízdní vlastnosti 86/GT86 k tomu nejlepšímu na současném trhu, Toyota je ještě vylepšila jiným odladěním tlumičů a odlišnou tuhostí pružin. Výsledkem je větší agilita a lepší ovládání. Změny najdeme i pod kapotou, přeplňování ale nečekejte. Místo toho dostal dvoulitrový Boxer 8 koní a 7 Newtonmetrů navrch, v konečném součtu to tedy znamená 208 koní a 212 Nm. Posílení se, stejně jako upraveného šestistupňového manuálu a standardního asistentu pro rozjezd do kopce, ale zatím dočkají pouze Američané.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?