První dojmy: Renault Scénic - Síla marketingových frází

Renault Scénic na ženevském autosalonu.
Renault Scénic na ženevském autosalonu., foto: Jan Matoušek
ar6 11. března 2016 19:45
Sdílej:

Na oficiálních fotografiích vypadá čtvrtá generace Renaultu Scénic výborně. Dvoubarevná karosérie, zvýšená světlá výška a standardní dvacetipalcová kola zkrátka umí vytvořit hodně chutný a v segmentu kompaktních MPV také poměrně nezvyklý mix. Dokáže se ale realita vyrovnat suchým číslům?

Začít musíme již zmíněným vnějším vzhledem vozu, který nám v reálu nepřipadal tak povedený jako na fotkách. Samozřejmě, design je subjektivní kategorií a každý na něj může pohlížet jinak, Scénic ale živě vypadá tak trochu ani jako ryba, ani jako rak. Tak moc by vůz chtěl být crossoverem ve stylu Espacu nebo Capturu, až zapomíná na svůj původní účel. Nejpovedenější část představuje odlišně lakovaná střecha a především zlom ve spodní linii oken. Rozporuplné jsou naproti tomu zadní partie, vzdáleně možná až příliš připomínající jeden jihokorejský vůz.

Kabina je plná praktických řešení. Zvláště vyzdvihnout musíme posuvný box mezi předními sedadly a šuplík před spolujezdcem. Bez váhání bychom oba prvky zavedly i do automobilů jiných značek. Příjemný je také volič převodovky na středové konzoli. Naopak ostrou kritiku musí snášet plasty v místech, kam oko na první pohled nedohlédne. Ty jsou tvrdé a především ostré, hranou jedné z poliček v nižších segmentech kabiny jsem se dokonce nepříjemně pořezal. Mírně chaotické je ovládání palubního infotainmentu, což je ale problém všech nových Renaultů.

Scénic má být především o prostoru, v této kategorii ale minimálně zkoušený exemplář úplně propadl. Ano, prodloužené provedení Grand ještě přijde, přesto je málo místa vzadu v oblasti kolen zklamáním. O to víc, že konkurence zkrátka umí nabídnout víc. Zadní vyklápěcí stolky rovněž příliš intuitivnosti a praktičnosti nepobraly, respektive je na nich vidět až moc velké zaměření na dětské pasažéry. Se svými 180 centimetry jsem měl plastový výlisek nevelkých rozměrů nepříjemně blízko kolen, nápoj bych se pak do určené části bál odložit, abych jej kolenem nevylil. Nejméně příjemné překvapení si ale francouzský model schoval pro oblast hlavy. Těžko říct, zda-li to bylo přítomným střešním oknem, avšak o sníženou část střechy nad hlavovými opěrkami jsem pokaždé zavadil a při „pohodlném“ posezu byla tato část až nepříjemně limitující.

Benzín spalují jednotky TCe o výkonu 115 nebo 130 koní s manuální šestistupňovou převodovkou, diesel budou vyžadovat motory dCi o výkonu 95, 110, 130 nebo 160 koní. První tři mají standardně manuální šestikvalt, nejsilnější provedení je vybaveno šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou. Provedení s výkonem 110 koní má za příplatek sedmistupňový dvouspojkový automat EDC. Do konce letošního roku bude v prodeji i diesel-elektrické provedení Hybrid Assist. Když už je řeč o prodeji, klasický Scénic se do showroomů dostane na konci letošního roku, kdy ho doprovodí i verze Grand. Ta se ukáže v létě a nabídne podstatně větší interiér.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?