Na oficiálních fotografiích vypadá čtvrtá generace Renaultu Scénic výborně. Dvoubarevná karosérie, zvýšená světlá výška a standardní dvacetipalcová kola zkrátka umí vytvořit hodně chutný a v segmentu kompaktních MPV také poměrně nezvyklý mix. Dokáže se ale realita vyrovnat suchým číslům?
Začít musíme již zmíněným vnějším vzhledem vozu, který nám v reálu nepřipadal tak povedený jako na fotkách. Samozřejmě, design je subjektivní kategorií a každý na něj může pohlížet jinak, Scénic ale živě vypadá tak trochu ani jako ryba, ani jako rak. Tak moc by vůz chtěl být crossoverem ve stylu Espacu nebo Capturu, až zapomíná na svůj původní účel. Nejpovedenější část představuje odlišně lakovaná střecha a především zlom ve spodní linii oken. Rozporuplné jsou naproti tomu zadní partie, vzdáleně možná až příliš připomínající jeden jihokorejský vůz.
Kabina je plná praktických řešení. Zvláště vyzdvihnout musíme posuvný box mezi předními sedadly a šuplík před spolujezdcem. Bez váhání bychom oba prvky zavedly i do automobilů jiných značek. Příjemný je také volič převodovky na středové konzoli. Naopak ostrou kritiku musí snášet plasty v místech, kam oko na první pohled nedohlédne. Ty jsou tvrdé a především ostré, hranou jedné z poliček v nižších segmentech kabiny jsem se dokonce nepříjemně pořezal. Mírně chaotické je ovládání palubního infotainmentu, což je ale problém všech nových Renaultů.
Scénic má být především o prostoru, v této kategorii ale minimálně zkoušený exemplář úplně propadl. Ano, prodloužené provedení Grand ještě přijde, přesto je málo místa vzadu v oblasti kolen zklamáním. O to víc, že konkurence zkrátka umí nabídnout víc. Zadní vyklápěcí stolky rovněž příliš intuitivnosti a praktičnosti nepobraly, respektive je na nich vidět až moc velké zaměření na dětské pasažéry. Se svými 180 centimetry jsem měl plastový výlisek nevelkých rozměrů nepříjemně blízko kolen, nápoj bych se pak do určené části bál odložit, abych jej kolenem nevylil. Nejméně příjemné překvapení si ale francouzský model schoval pro oblast hlavy. Těžko říct, zda-li to bylo přítomným střešním oknem, avšak o sníženou část střechy nad hlavovými opěrkami jsem pokaždé zavadil a při „pohodlném“ posezu byla tato část až nepříjemně limitující.
Benzín spalují jednotky TCe o výkonu 115 nebo 130 koní s manuální šestistupňovou převodovkou, diesel budou vyžadovat motory dCi o výkonu 95, 110, 130 nebo 160 koní. První tři mají standardně manuální šestikvalt, nejsilnější provedení je vybaveno šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou. Provedení s výkonem 110 koní má za příplatek sedmistupňový dvouspojkový automat EDC. Do konce letošního roku bude v prodeji i diesel-elektrické provedení Hybrid Assist. Když už je řeč o prodeji, klasický Scénic se do showroomů dostane na konci letošního roku, kdy ho doprovodí i verze Grand. Ta se ukáže v létě a nabídne podstatně větší interiér.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.