První dojmy: Renault Scénic - Síla marketingových frází

Renault Scénic na ženevském autosalonu.
Renault Scénic na ženevském autosalonu., foto: Jan Matoušek
ar6 11. března 2016 19:45
Sdílej:

Na oficiálních fotografiích vypadá čtvrtá generace Renaultu Scénic výborně. Dvoubarevná karosérie, zvýšená světlá výška a standardní dvacetipalcová kola zkrátka umí vytvořit hodně chutný a v segmentu kompaktních MPV také poměrně nezvyklý mix. Dokáže se ale realita vyrovnat suchým číslům?

Začít musíme již zmíněným vnějším vzhledem vozu, který nám v reálu nepřipadal tak povedený jako na fotkách. Samozřejmě, design je subjektivní kategorií a každý na něj může pohlížet jinak, Scénic ale živě vypadá tak trochu ani jako ryba, ani jako rak. Tak moc by vůz chtěl být crossoverem ve stylu Espacu nebo Capturu, až zapomíná na svůj původní účel. Nejpovedenější část představuje odlišně lakovaná střecha a především zlom ve spodní linii oken. Rozporuplné jsou naproti tomu zadní partie, vzdáleně možná až příliš připomínající jeden jihokorejský vůz.

Kabina je plná praktických řešení. Zvláště vyzdvihnout musíme posuvný box mezi předními sedadly a šuplík před spolujezdcem. Bez váhání bychom oba prvky zavedly i do automobilů jiných značek. Příjemný je také volič převodovky na středové konzoli. Naopak ostrou kritiku musí snášet plasty v místech, kam oko na první pohled nedohlédne. Ty jsou tvrdé a především ostré, hranou jedné z poliček v nižších segmentech kabiny jsem se dokonce nepříjemně pořezal. Mírně chaotické je ovládání palubního infotainmentu, což je ale problém všech nových Renaultů.

Scénic má být především o prostoru, v této kategorii ale minimálně zkoušený exemplář úplně propadl. Ano, prodloužené provedení Grand ještě přijde, přesto je málo místa vzadu v oblasti kolen zklamáním. O to víc, že konkurence zkrátka umí nabídnout víc. Zadní vyklápěcí stolky rovněž příliš intuitivnosti a praktičnosti nepobraly, respektive je na nich vidět až moc velké zaměření na dětské pasažéry. Se svými 180 centimetry jsem měl plastový výlisek nevelkých rozměrů nepříjemně blízko kolen, nápoj bych se pak do určené části bál odložit, abych jej kolenem nevylil. Nejméně příjemné překvapení si ale francouzský model schoval pro oblast hlavy. Těžko říct, zda-li to bylo přítomným střešním oknem, avšak o sníženou část střechy nad hlavovými opěrkami jsem pokaždé zavadil a při „pohodlném“ posezu byla tato část až nepříjemně limitující.

Benzín spalují jednotky TCe o výkonu 115 nebo 130 koní s manuální šestistupňovou převodovkou, diesel budou vyžadovat motory dCi o výkonu 95, 110, 130 nebo 160 koní. První tři mají standardně manuální šestikvalt, nejsilnější provedení je vybaveno šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou. Provedení s výkonem 110 koní má za příplatek sedmistupňový dvouspojkový automat EDC. Do konce letošního roku bude v prodeji i diesel-elektrické provedení Hybrid Assist. Když už je řeč o prodeji, klasický Scénic se do showroomů dostane na konci letošního roku, kdy ho doprovodí i verze Grand. Ta se ukáže v létě a nabídne podstatně větší interiér.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.