Možná ještě důležitější, než Volvo S90 Sedan je jeho praktičtější provedení V90. To totiž slaví svou světovou premiéru v Ženevě a skloubilo exkluzivní styl a praktičnost.
Zatímco přední část vozu je v zásadě převzata od sedanu, záď má hodně společného s konceptem Concept Estate, který byl uveden před dvěma lety. Nové V90 tak přináší do segmentu velkých kombíků závan čerstvého vzduchu a velmi atraktivní alternativu k německé premiové lize.
Volvo uvádí, že maximální objem zavazadelníku činí 1,526 litrů, což ale není zas tolik. Je to podstatně méně než nabídne současné BMW řady 5 Touring nebo Mercedes-Benz E Estate. Kupující ovšem velmi rádi obětují nějakou praktičnost vůči designu.
Pod kapotou najdeme výhradně čtyřválcové motory a vrcholným provedením se stane hybridní verze T8. V té nabídne V90 kombinovaný výkon 407 koňských sil a 640 Nm točivého momentu. Kdyby se vám tenhle výkon zdál málo, pak počkejte na společnost Polestar. která již pracuje na výkonnější verzi.
Švédská novinka vstoupí do prodeje v následujících měsících, a to po celém světě. A jaká bude cenovka? To zatím nebylo přesně specifikováno.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?