Moderní vlně crossoverů se Toyota zatím víceméně úspěšně vyhýbala. Až s modelem C-HR vstupuje do segmentu, jemuž doposud kralovaly Nissan Juke nebo Honda HR-V. Bodovat chce novinka zajímavým vzhledem a hybridním pohonným ústrojím.
Při pohledu na tvarování karosérie je prakticky hned jasné, u kterého konkurenta se Toyota inspirovala. Jestli myslíte na Nissan Juke, nepletete se. Rychle se svažující střecha, spousta hran a záhybů. Vzhled je to hodně specifický, svou cílovou skupinu ale nepochybně má. Přední části ve stylu Under Priority dominují protáhlá LED světla a výrazný nárazník s nasávacím otvorem.
Jeho spodní plastová část plynule přechází do podběhů a spodní části dveří, vzadu potom končí v masivní spodní části nárazníku. Netypická skupinová světla z konceptu zůstala, to stejné se dá říct i o zvedající se linii ve spodní části dveří a skrytým zadním klikám. Docela stylově vypadá dvoubarevné lakování.
Konvenčnější ze dvou nabízených jednotek bude přeplňovaná dvanáctistovka o výkonu 115 koní původem z modelu Auris. Kombinována bude motor se šestistupňovou manuální převodovkou či automatem s plynule měnitelným převodem. Ten vedle přední nápravy přenáší výkon i na všechna kola. Hybridní provedení má kombinovaný výkon 122 koní a emise pod úrovní 90 g CO2/km, jednotlivé díly soustavy jsou oproti minulým letům menší a lehčí.
Na vybraných trzích, mezi nimiž ty evropské nejspíše nebudou, se pod kapotou objeví i zážehový dvoulitr s bezestupňovým automatem CVT. Podvozková platforma vychází z architektury TNGA, což znamená nízké těžiště a víceprvkovou zadní nápravu. Na segment crossoverů má mít C-HR pozoruhodnou přesnost řízení.
Soustava Toyota Safety Sense, kterou najdeme již v základní výbavě nového modelu, zahrnuje přednárazový systém, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, automatická dálková světla, detekci chodců a adaptivní tempomat. Výroba Toyoty C-HR bude probíhat v tureckém městě Sakarya a půjde o vůbec první hybridní model značky, produkovaný v této zemi.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.