Moderní vlně crossoverů se Toyota zatím víceméně úspěšně vyhýbala. Až s modelem C-HR vstupuje do segmentu, jemuž doposud kralovaly Nissan Juke nebo Honda HR-V. Bodovat chce novinka zajímavým vzhledem a hybridním pohonným ústrojím.
Při pohledu na tvarování karosérie je prakticky hned jasné, u kterého konkurenta se Toyota inspirovala. Jestli myslíte na Nissan Juke, nepletete se. Rychle se svažující střecha, spousta hran a záhybů. Vzhled je to hodně specifický, svou cílovou skupinu ale nepochybně má. Přední části ve stylu Under Priority dominují protáhlá LED světla a výrazný nárazník s nasávacím otvorem.
Jeho spodní plastová část plynule přechází do podběhů a spodní části dveří, vzadu potom končí v masivní spodní části nárazníku. Netypická skupinová světla z konceptu zůstala, to stejné se dá říct i o zvedající se linii ve spodní části dveří a skrytým zadním klikám. Docela stylově vypadá dvoubarevné lakování.
Konvenčnější ze dvou nabízených jednotek bude přeplňovaná dvanáctistovka o výkonu 115 koní původem z modelu Auris. Kombinována bude motor se šestistupňovou manuální převodovkou či automatem s plynule měnitelným převodem. Ten vedle přední nápravy přenáší výkon i na všechna kola. Hybridní provedení má kombinovaný výkon 122 koní a emise pod úrovní 90 g CO2/km, jednotlivé díly soustavy jsou oproti minulým letům menší a lehčí.
Na vybraných trzích, mezi nimiž ty evropské nejspíše nebudou, se pod kapotou objeví i zážehový dvoulitr s bezestupňovým automatem CVT. Podvozková platforma vychází z architektury TNGA, což znamená nízké těžiště a víceprvkovou zadní nápravu. Na segment crossoverů má mít C-HR pozoruhodnou přesnost řízení.
Soustava Toyota Safety Sense, kterou najdeme již v základní výbavě nového modelu, zahrnuje přednárazový systém, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, automatická dálková světla, detekci chodců a adaptivní tempomat. Výroba Toyoty C-HR bude probíhat v tureckém městě Sakarya a půjde o vůbec první hybridní model značky, produkovaný v této zemi.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?