Myslíte si, že aktuální Chevrolet Corvette C7 patří mezi nezajímavá auta? Jestli ano, na stánku v Ženevě byla včera odhalena ostřejší verze Grand Sport.
Corvette Grand Sport vychází v provedení C7 Stingray a dostala novou mřízku chladiče, širší zadní blatníky a unikátní 19- a 20palcová litá kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport. Karoserii pak zdobí modré pruhy, které jsou poznávacím znamením této edice.
Inženýři značky instalovali i vysoce výkonný brzdový systém Brembo, magnetické tlumiče s několika režimy a přeladěny byly i stabilizační tyče. Grand Sport navíc dostal do základní výbavy elektronický samosvorný diferenciál.
O pohon se stará atmosférický osmiválec LT1 s objemem 6,2 litru, který produkuje 466 koňských sil. Ten je napojen na sedmistupňovou manuální převodovku, ovšem za příplatek lze zvolit osmistupňový automat. Podle samotného Chevroletu by měla Corvette Grand Sport zvládnout boční přetížení 1,05 G.
Komu by to bylo málo, může si přikoupit balíček s názvem Z07. V něm jsou obsaženy karbon-keramické brzdy a lepší pneumatiky Michelin Sport Cup 2. A kdo by snad nechtěl právě Grand Sport, bude si moct počkat na edici Collector. Ta nabídne exkluzivní lak karoserie Watkins Glen, saténově černé pruhy karoserie a speciální kola s černou povrchovou úpravou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?