Myslíte si, že aktuální Chevrolet Corvette C7 patří mezi nezajímavá auta? Jestli ano, na stánku v Ženevě byla včera odhalena ostřejší verze Grand Sport.
Corvette Grand Sport vychází v provedení C7 Stingray a dostala novou mřízku chladiče, širší zadní blatníky a unikátní 19- a 20palcová litá kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport. Karoserii pak zdobí modré pruhy, které jsou poznávacím znamením této edice.
Inženýři značky instalovali i vysoce výkonný brzdový systém Brembo, magnetické tlumiče s několika režimy a přeladěny byly i stabilizační tyče. Grand Sport navíc dostal do základní výbavy elektronický samosvorný diferenciál.
O pohon se stará atmosférický osmiválec LT1 s objemem 6,2 litru, který produkuje 466 koňských sil. Ten je napojen na sedmistupňovou manuální převodovku, ovšem za příplatek lze zvolit osmistupňový automat. Podle samotného Chevroletu by měla Corvette Grand Sport zvládnout boční přetížení 1,05 G.
Komu by to bylo málo, může si přikoupit balíček s názvem Z07. V něm jsou obsaženy karbon-keramické brzdy a lepší pneumatiky Michelin Sport Cup 2. A kdo by snad nechtěl právě Grand Sport, bude si moct počkat na edici Collector. Ta nabídne exkluzivní lak karoserie Watkins Glen, saténově černé pruhy karoserie a speciální kola s černou povrchovou úpravou.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?