Ačkoliv se podle některých zákulisních informací Mondeu Vignale prodejně zatím příliš nedaří, rozhodl se Ford posílit svou luxusní divizi o další modely. Do Ženevy tak přijely S-Max, Edge a Mondeo s karosérii liftback, zatím pouze konceptem je Kuga Vignale.
Začít můžeme u S-Maxu, jehož karosérie se podobně jako u sourozenců pyšní chromovanými detaily a exkluzivní paletou laků, zahrnující černou Shadow, stříbrnou Ingot, tmavou Nerissimo a bílou Platinum. Kola mají 18 nebo 19 palců, světla vpředu jsou vybavena adaptivními LED diodami a diodami denního svícení. Uvnitř čeká kožené čalounění Windsdor v černé nebo kašmírové barvě se šestiúhelníkovým vzorem a multimediální systém SYNC 3 s osmipalcovou obrazovkou a ovládáním gesty.
Pod kapotou bude mít S-Max dvoulitrový EcoBoost o výkonu 240 koní s automatickou šestistupňovou převodovkou a dvě verze naftového dvoulitru TDCi. Provedení s jedním turbodmychadlem má 180 koní a na výběr manuální šestistupňovou převodovku, automatickou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou a dvouspojkový automat s pohonem všech kol. Pokud sáhnete po dvojitém přeplňování, dostanete 210 koní a dvouspojkový šestistupňový automat PowerShift.
Edge Vignale má díky opravdu výrazným chromovaným doplňkům ještě opulentnější vzhled než ve standardní specifikaci. Je na něm zkrátka poznat americký styl. Leštěná kola mají 20 palců, Ford je kombinuje s černou Shadow, stříbrnou Ingot, hnědou Nocciola a bílou Platinum. Světla mají stejně jako u S-Maxu adaptivní LED diody s diodami denního svícení. Uvnitř opět čeká kožené čalounění Windsdor v černé nebo kašmírové barvě se šestiúhelníkovým vzorem a multimediální systém SYNC 3 s osmipalcovou obrazovkou a ovládáním gesty.
V útrobách vozu pracují stejné motory jako u běžného modelu, to znamená dvoulitr TDCi o výkonu 180 koní s pohonem všech kol a manuální šestistupňovou převodovkou nebo dvoulitr Bi-turbo TDCi o výkonu 210 koní s pohonem všech kol a šestistupňovým dvouspojkovým automatem PowerShift. Pro oba modely je společný systém aktivního potlačování hluku, do prodeje potom Edge i S-Max zamíří v průběhu letošního roku.
Na rok 2017 si Ford schovává Mondeo Vignale s karosérií liftback, navazující na již známý sedan a kombi. Nepřekvapí stejná paleta chromovaných prvků, 18- nebo 19palcová kola a volba mezi šedou, hnědou, černou nebo bílou barvou karosérie. Uvnitř pak čeká kožené čalounění v černé nebo kašmírové se šestiúhelníkovým vzorem a infotainment SYNC 3 s osmipalcovou obrazovkou. Toto zařízení dostanou rovněž sedan a kombi. Paleta motorů by měla kopírovat S-Max a tím pádem opět i již známé karosářské varianty. Spolu s MPV se pak Mondeo předvede také ve verzi bez chromovaných doplňků a s tmavými koly.
Zatím pouze konceptem je Kuga Vignale se základem v nedávno omlazeném SUV. Vůz dostal bílý perleťový lak Palazzo, lesklou černou barvou lakovanou mřížku předního nasávacího otvoru a větší litá kola. Ochranné pláty pod oběma nárazníky, plošky okolo mlhových světel a dekorační prvky na dveřích pak mají tmavý lak s efektem patiny. Kůží se specifickým prošíváním jsou potažena nejen sedadla, dveřní výplně a palubní deska, ale také podlaha zavazadlového prostoru a páté dveře. Vnitřní výplně sloupků a stropu kryje Alcantara, schránky v palubní desce i ve středové konzole mají vnitřní výstelku a středová konzola je vyvedená v laku Opale s perleťovým efektem.
Pokud se zařadíte mezi zákazníky divize Vignale, dostanete kromě exkluzivního vozu také přístup k exkluzivním zážitkům. V nabídce se objeví luxusní pobyty ve španělské Gironě nebo v britském Grayshottu. Nabízeny budou rovněž vstupy na divadelní a hudební představení nebo prestižní sportovní akce jako tenisové French Open či závod formule 1 v Monaku. Sáhnout můžete i po kožených zavazadlech a doplňcích.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.