Ačkoliv se podle některých zákulisních informací Mondeu Vignale prodejně zatím příliš nedaří, rozhodl se Ford posílit svou luxusní divizi o další modely. Do Ženevy tak přijely S-Max, Edge a Mondeo s karosérii liftback, zatím pouze konceptem je Kuga Vignale.
Začít můžeme u S-Maxu, jehož karosérie se podobně jako u sourozenců pyšní chromovanými detaily a exkluzivní paletou laků, zahrnující černou Shadow, stříbrnou Ingot, tmavou Nerissimo a bílou Platinum. Kola mají 18 nebo 19 palců, světla vpředu jsou vybavena adaptivními LED diodami a diodami denního svícení. Uvnitř čeká kožené čalounění Windsdor v černé nebo kašmírové barvě se šestiúhelníkovým vzorem a multimediální systém SYNC 3 s osmipalcovou obrazovkou a ovládáním gesty.
Pod kapotou bude mít S-Max dvoulitrový EcoBoost o výkonu 240 koní s automatickou šestistupňovou převodovkou a dvě verze naftového dvoulitru TDCi. Provedení s jedním turbodmychadlem má 180 koní a na výběr manuální šestistupňovou převodovku, automatickou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou a dvouspojkový automat s pohonem všech kol. Pokud sáhnete po dvojitém přeplňování, dostanete 210 koní a dvouspojkový šestistupňový automat PowerShift.
Edge Vignale má díky opravdu výrazným chromovaným doplňkům ještě opulentnější vzhled než ve standardní specifikaci. Je na něm zkrátka poznat americký styl. Leštěná kola mají 20 palců, Ford je kombinuje s černou Shadow, stříbrnou Ingot, hnědou Nocciola a bílou Platinum. Světla mají stejně jako u S-Maxu adaptivní LED diody s diodami denního svícení. Uvnitř opět čeká kožené čalounění Windsdor v černé nebo kašmírové barvě se šestiúhelníkovým vzorem a multimediální systém SYNC 3 s osmipalcovou obrazovkou a ovládáním gesty.
V útrobách vozu pracují stejné motory jako u běžného modelu, to znamená dvoulitr TDCi o výkonu 180 koní s pohonem všech kol a manuální šestistupňovou převodovkou nebo dvoulitr Bi-turbo TDCi o výkonu 210 koní s pohonem všech kol a šestistupňovým dvouspojkovým automatem PowerShift. Pro oba modely je společný systém aktivního potlačování hluku, do prodeje potom Edge i S-Max zamíří v průběhu letošního roku.
Na rok 2017 si Ford schovává Mondeo Vignale s karosérií liftback, navazující na již známý sedan a kombi. Nepřekvapí stejná paleta chromovaných prvků, 18- nebo 19palcová kola a volba mezi šedou, hnědou, černou nebo bílou barvou karosérie. Uvnitř pak čeká kožené čalounění v černé nebo kašmírové se šestiúhelníkovým vzorem a infotainment SYNC 3 s osmipalcovou obrazovkou. Toto zařízení dostanou rovněž sedan a kombi. Paleta motorů by měla kopírovat S-Max a tím pádem opět i již známé karosářské varianty. Spolu s MPV se pak Mondeo předvede také ve verzi bez chromovaných doplňků a s tmavými koly.
Zatím pouze konceptem je Kuga Vignale se základem v nedávno omlazeném SUV. Vůz dostal bílý perleťový lak Palazzo, lesklou černou barvou lakovanou mřížku předního nasávacího otvoru a větší litá kola. Ochranné pláty pod oběma nárazníky, plošky okolo mlhových světel a dekorační prvky na dveřích pak mají tmavý lak s efektem patiny. Kůží se specifickým prošíváním jsou potažena nejen sedadla, dveřní výplně a palubní deska, ale také podlaha zavazadlového prostoru a páté dveře. Vnitřní výplně sloupků a stropu kryje Alcantara, schránky v palubní desce i ve středové konzole mají vnitřní výstelku a středová konzola je vyvedená v laku Opale s perleťovým efektem.
Pokud se zařadíte mezi zákazníky divize Vignale, dostanete kromě exkluzivního vozu také přístup k exkluzivním zážitkům. V nabídce se objeví luxusní pobyty ve španělské Gironě nebo v britském Grayshottu. Nabízeny budou rovněž vstupy na divadelní a hudební představení nebo prestižní sportovní akce jako tenisové French Open či závod formule 1 v Monaku. Sáhnout můžete i po kožených zavazadlech a doplňcích.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?