Luxusní výbavu Vignale dostanou další Fordy, nechybí mezi nimi S-Max a Edge

Ford S-Max Vignale
Ford S-Max Vignale, foto: Ford
ar6 3. března 2016 04:05
Sdílej:

Ačkoliv se podle některých zákulisních informací Mondeu Vignale prodejně zatím příliš nedaří, rozhodl se Ford posílit svou luxusní divizi o další modely. Do Ženevy tak přijely S-Max, Edge a Mondeo s karosérii liftback, zatím pouze konceptem je Kuga Vignale.

Začít můžeme u S-Maxu, jehož karosérie se podobně jako u sourozenců pyšní chromovanými detaily a exkluzivní paletou laků, zahrnující černou Shadow, stříbrnou Ingot, tmavou Nerissimo a bílou Platinum. Kola mají 18 nebo 19 palců, světla vpředu jsou vybavena adaptivními LED diodami a diodami denního svícení. Uvnitř čeká kožené čalounění Windsdor v černé nebo kašmírové barvě se šestiúhelníkovým vzorem a multimediální systém SYNC 3 s osmipalcovou obrazovkou a ovládáním gesty.

Pod kapotou bude mít S-Max dvoulitrový EcoBoost o výkonu 240 koní s automatickou šestistupňovou převodovkou a dvě verze naftového dvoulitru TDCi. Provedení s jedním turbodmychadlem má 180 koní a na výběr manuální šestistupňovou převodovku, automatickou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou a dvouspojkový automat s pohonem všech kol. Pokud sáhnete po dvojitém přeplňování, dostanete 210 koní a dvouspojkový šestistupňový automat PowerShift.

Edge Vignale má díky opravdu výrazným chromovaným doplňkům ještě opulentnější vzhled než ve standardní specifikaci. Je na něm zkrátka poznat americký styl. Leštěná kola mají 20 palců, Ford je kombinuje s černou Shadow, stříbrnou Ingot, hnědou Nocciola a bílou Platinum. Světla mají stejně jako u S-Maxu adaptivní LED diody s diodami denního svícení. Uvnitř opět čeká kožené čalounění Windsdor v černé nebo kašmírové barvě se šestiúhelníkovým vzorem a multimediální systém SYNC 3 s osmipalcovou obrazovkou a ovládáním gesty.

V útrobách vozu pracují stejné motory jako u běžného modelu, to znamená dvoulitr TDCi o výkonu 180 koní s pohonem všech kol a manuální šestistupňovou převodovkou nebo dvoulitr Bi-turbo TDCi o výkonu 210 koní s pohonem všech kol a šestistupňovým dvouspojkovým automatem PowerShift. Pro oba modely je společný systém aktivního potlačování hluku, do prodeje potom Edge i S-Max zamíří v průběhu letošního roku.

Na rok 2017 si Ford schovává Mondeo Vignale s karosérií liftback, navazující na již známý sedan a kombi. Nepřekvapí stejná paleta chromovaných prvků, 18- nebo 19palcová kola a volba mezi šedou, hnědou, černou nebo bílou barvou karosérie. Uvnitř pak čeká kožené čalounění v černé nebo kašmírové se šestiúhelníkovým vzorem a infotainment SYNC 3 s osmipalcovou obrazovkou. Toto zařízení dostanou rovněž sedan a kombi. Paleta motorů by měla kopírovat S-Max a tím pádem opět i již známé karosářské varianty. Spolu s MPV se pak Mondeo předvede také ve verzi bez chromovaných doplňků a s tmavými koly.

Zatím pouze konceptem je Kuga Vignale se základem v nedávno omlazeném SUV. Vůz dostal bílý perleťový lak Palazzo, lesklou černou barvou lakovanou mřížku předního nasávacího otvoru a větší litá kola. Ochranné pláty pod oběma nárazníky, plošky okolo mlhových světel a dekorační prvky na dveřích pak mají tmavý lak s efektem patiny. Kůží se specifickým prošíváním jsou potažena nejen sedadla, dveřní výplně a palubní deska, ale také podlaha zavazadlového prostoru a páté dveře. Vnitřní výplně sloupků a stropu kryje Alcantara, schránky v palubní desce i ve středové konzole mají vnitřní výstelku a středová konzola je vyvedená v laku Opale s perleťovým efektem.

Pokud se zařadíte mezi zákazníky divize Vignale, dostanete kromě exkluzivního vozu také přístup k exkluzivním zážitkům. V nabídce se objeví luxusní pobyty ve španělské Gironě nebo v britském Grayshottu. Nabízeny budou rovněž vstupy na divadelní a hudební představení nebo prestižní sportovní akce jako tenisové French Open či závod formule 1 v Monaku. Sáhnout můžete i po kožených zavazadlech a doplňcích.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?