Ačkoliv se podle některých zákulisních informací Mondeu Vignale prodejně zatím příliš nedaří, rozhodl se Ford posílit svou luxusní divizi o další modely. Do Ženevy tak přijely S-Max, Edge a Mondeo s karosérii liftback, zatím pouze konceptem je Kuga Vignale.
Začít můžeme u S-Maxu, jehož karosérie se podobně jako u sourozenců pyšní chromovanými detaily a exkluzivní paletou laků, zahrnující černou Shadow, stříbrnou Ingot, tmavou Nerissimo a bílou Platinum. Kola mají 18 nebo 19 palců, světla vpředu jsou vybavena adaptivními LED diodami a diodami denního svícení. Uvnitř čeká kožené čalounění Windsdor v černé nebo kašmírové barvě se šestiúhelníkovým vzorem a multimediální systém SYNC 3 s osmipalcovou obrazovkou a ovládáním gesty.
Pod kapotou bude mít S-Max dvoulitrový EcoBoost o výkonu 240 koní s automatickou šestistupňovou převodovkou a dvě verze naftového dvoulitru TDCi. Provedení s jedním turbodmychadlem má 180 koní a na výběr manuální šestistupňovou převodovku, automatickou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou a dvouspojkový automat s pohonem všech kol. Pokud sáhnete po dvojitém přeplňování, dostanete 210 koní a dvouspojkový šestistupňový automat PowerShift.
Edge Vignale má díky opravdu výrazným chromovaným doplňkům ještě opulentnější vzhled než ve standardní specifikaci. Je na něm zkrátka poznat americký styl. Leštěná kola mají 20 palců, Ford je kombinuje s černou Shadow, stříbrnou Ingot, hnědou Nocciola a bílou Platinum. Světla mají stejně jako u S-Maxu adaptivní LED diody s diodami denního svícení. Uvnitř opět čeká kožené čalounění Windsdor v černé nebo kašmírové barvě se šestiúhelníkovým vzorem a multimediální systém SYNC 3 s osmipalcovou obrazovkou a ovládáním gesty.
V útrobách vozu pracují stejné motory jako u běžného modelu, to znamená dvoulitr TDCi o výkonu 180 koní s pohonem všech kol a manuální šestistupňovou převodovkou nebo dvoulitr Bi-turbo TDCi o výkonu 210 koní s pohonem všech kol a šestistupňovým dvouspojkovým automatem PowerShift. Pro oba modely je společný systém aktivního potlačování hluku, do prodeje potom Edge i S-Max zamíří v průběhu letošního roku.
Na rok 2017 si Ford schovává Mondeo Vignale s karosérií liftback, navazující na již známý sedan a kombi. Nepřekvapí stejná paleta chromovaných prvků, 18- nebo 19palcová kola a volba mezi šedou, hnědou, černou nebo bílou barvou karosérie. Uvnitř pak čeká kožené čalounění v černé nebo kašmírové se šestiúhelníkovým vzorem a infotainment SYNC 3 s osmipalcovou obrazovkou. Toto zařízení dostanou rovněž sedan a kombi. Paleta motorů by měla kopírovat S-Max a tím pádem opět i již známé karosářské varianty. Spolu s MPV se pak Mondeo předvede také ve verzi bez chromovaných doplňků a s tmavými koly.
Zatím pouze konceptem je Kuga Vignale se základem v nedávno omlazeném SUV. Vůz dostal bílý perleťový lak Palazzo, lesklou černou barvou lakovanou mřížku předního nasávacího otvoru a větší litá kola. Ochranné pláty pod oběma nárazníky, plošky okolo mlhových světel a dekorační prvky na dveřích pak mají tmavý lak s efektem patiny. Kůží se specifickým prošíváním jsou potažena nejen sedadla, dveřní výplně a palubní deska, ale také podlaha zavazadlového prostoru a páté dveře. Vnitřní výplně sloupků a stropu kryje Alcantara, schránky v palubní desce i ve středové konzole mají vnitřní výstelku a středová konzola je vyvedená v laku Opale s perleťovým efektem.
Pokud se zařadíte mezi zákazníky divize Vignale, dostanete kromě exkluzivního vozu také přístup k exkluzivním zážitkům. V nabídce se objeví luxusní pobyty ve španělské Gironě nebo v britském Grayshottu. Nabízeny budou rovněž vstupy na divadelní a hudební představení nebo prestižní sportovní akce jako tenisové French Open či závod formule 1 v Monaku. Sáhnout můžete i po kožených zavazadlech a doplňcích.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.