Lamborghini zítra čeká den s velkým D. Chystá se na odhalení modelu Centenario, který oslaví sté výročí narození zakladatele automobilky – Ferrucia Lamborghini.
Dnes vydalo Lamborghini vskutku spektakulární video, ve kterém přestavuje model Centenario.
//
Lamborghini Centenario video previewZveřejnil(a) Motor1.com dne 29. únor 2016
Na videu máme možnost sledovat další dva jedinečné vozy s rozzuřeným býkem ve znaku. Konkrétně model Reventón z roku 2009, který byl postaven na známém Murcielagu. Druhým vozem je ohromující Veneno, které oslavilo padesáté výročí založení automobilky Lamborghini.
Centenario je stejně jako jeho dva předchůdci oděno do tmavě šedé barvy. Na rozdíl od nich ale na novince můžeme spatřit detaily vyvedené v kontrastní žluté barvě.
Jak se můžeme z videa dozvědět, jedná se o nejrychlejší vůz, který kdy ze Sant'Agaty vyjel. Maximální rychlost údajně činí 350 km/h a z 0 na 100 km/h dokáže vůz zrychlit za 2,7 vteřiny. O tyto hodnoty se stará vidlicový dvanáctiválec s atmosférickým plněním o objemu 6,5 litru a výkonem 770 koňských sil.
Vyrobeno bude pouze 20 exemplářů ve verzi roadster a 20 ve verzi kupé. Jak se dalo očekávat, jsou všechny již dávno vyprodány. Za jeden kus si jeho budoucí majitelé zaplatili v přepočtu 60 milionů korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.