V posledních měsících to vypadalo, že Porsche přestalo myslet na nadšené řidiče. Ne snad, že by modely ze Stuttgartu přešly na pohon předních kol a litrové tříválce, napříč portfoliem se však začaly rozšiřovat přeplňované čtyř- a šestiválce, což k charakteru některých aut zkrátka nejde. V Ženevě si ale na své přijdou i milovníci řízení, premiéru tam totiž má 911 R s atmosférickým motorem a manuální převodovkou.
911 R má své kořeny v šedesátých letech minulého století, kdy se na silnice dostal stejnojmenný model, původně určený pro závodní okruhy. Novinka pak na prapředka odkazuje více než důstojně. V zadní části mu totiž bije atmosférický čtyřlitrový šestiválec o výkonu 500 koní při 8250 ot./min s točivým momentem 460 Nm při 6250 ot./min. Přes šestistupňovou manuální převodovku s krátkými drahami řazení jsou poháněna zadní kola, pryč je tedy turbo i automat PDK „klasické“ 911.
Samotný výkon a převodovka jsou ale jen polovinou úspěchu. Tou druhou je nízká hmotnost, v případě 911 R na úrovni 1370 kilogramů. Podíl na tom mají například kapota a blatníky z karbonu, střecha z hořčíku, zadní sklo a zadní boční skla z lehkého plastu nebo odstranění zadních sedaček, klimatizace a audiosystému. Poslední dva prvky nicméně dostanete za příplatek. Výsledkem snažení je tak akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a maximální rychlost 323 km/h. Spotřeba je 13,3 l/100 km, tento údaj ale majitelé nejspíše řešit nebudou.
Podvozek PSM, převzatý z verze GT3, byl speciálně pro 911 R laděn u závodního oddělení automobilky, standardně je navíc vybaven řízením zadních kol a mechanickým příčným uzávěrem zadní nápravy. Trochu diskutabilní je použití elektronického meziplynu, který se aktivuje stisknutím tlačítka. Elektronika potom zajistí hladkou změnu převodového stupně při podřazování. Za příplatek lze dostat jednohmotový setrvačník a zvedací systém, zvyšující světlost na přední nápravě až o 30 milimetrů. Sériové karbon-keramické brzdy mají vpředu průměr 410 milimetrů a vzadu 380 milimetrů, schovány jsou za 20palcovými koly s centrální maticí a pneumatikami Ultra High Performance o rozměru 245 milimetrů vpředu a 305 milimetrů vzadu.
Design mixuje prvky z „běžné“ 911 a sportovnější varianty GT3, na niž odkazuje třeba centrální dvojitá koncovka titanového výfukového potrubí. Bystré oko si všimne rozšířených zadních blatníků, specifického difuzoru a vysouvacího zadního spoileru. Přední partie dostaly třeba nové průduchy v nárazníku. Nápisy Porsche na bocích a průběžné barevné pásy v červeném nebo zeleném provedení, vedoucí přes celý střed vozidla, naznačují příbuznost s již zmiňovaným předchůdcem.
Celoskořepinová sedadla z karbonu mají středový pruh z látky s pepitovým a károvaným vzorem, který připomíná první modely 911 ze šedesátých let. Ryze moderní jsou volant s průměrem 360 milimetrů a karbonové dekorační plochy. Dveře se otevírají prostřednictvím poutek. Celkově vznikne jen 991 kusů Porsche 911 R, každý přijde na asi 189 544 euro (cca 5,13 milionů korun).
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.