Porsche 911 R se vrací ke kořenům, turbo ani automat u něj nehledejte

ar6, 1. března 2016, 16:04 Google+ Geneva International Motor Show 2016

V posledních měsících to vypadalo, že Porsche přestalo myslet na nadšené řidiče. Ne snad, že by modely ze Stuttgartu přešly na pohon předních kol a litrové tříválce, napříč portfoliem se však začaly rozšiřovat přeplňované čtyř- a šestiválce, což k charakteru některých aut zkrátka nejde. V Ženevě si ale na své přijdou i milovníci řízení, premiéru tam totiž má 911 R s atmosférickým motorem a manuální převodovkou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Porsche 911 R je novou modlou puristů, má atmosférický šestiválec a manuální převodovku.

Porsche 911 R je novou modlou puristů, má atmosférický šestiválec a manuální převodovku. | foto: Porsche

Sdílejte článek

911 R má své kořeny v šedesátých letech minulého století, kdy se na silnice dostal stejnojmenný model, původně určený pro závodní okruhy. Novinka pak na prapředka odkazuje více než důstojně. V zadní části mu totiž bije atmosférický čtyřlitrový šestiválec o výkonu 500 koní při 8250 ot./min s točivým momentem 460 Nm při 6250 ot./min. Přes šestistupňovou manuální převodovku s krátkými drahami řazení jsou poháněna zadní kola, pryč je tedy turbo i automat PDK „klasické“ 911.

Samotný výkon a převodovka jsou ale jen polovinou úspěchu. Tou druhou je nízká hmotnost, v případě 911 R na úrovni 1370 kilogramů. Podíl na tom mají například kapota a blatníky z karbonu, střecha z hořčíku, zadní sklo a zadní boční skla z lehkého plastu nebo odstranění zadních sedaček, klimatizace a audiosystému. Poslední dva prvky nicméně dostanete za příplatek. Výsledkem snažení je tak akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a maximální rychlost 323 km/h. Spotřeba je 13,3 l/100 km, tento údaj ale majitelé nejspíše řešit nebudou.

Podvozek PSM, převzatý z verze GT3, byl speciálně pro 911 R laděn u závodního oddělení automobilky, standardně je navíc vybaven řízením zadních kol a mechanickým příčným uzávěrem zadní nápravy. Trochu diskutabilní je použití elektronického meziplynu, který se aktivuje stisknutím tlačítka. Elektronika potom zajistí hladkou změnu převodového stupně při podřazování. Za příplatek lze dostat jednohmotový setrvačník a zvedací systém, zvyšující světlost na přední nápravě až o 30 milimetrů. Sériové karbon-keramické brzdy mají vpředu průměr 410 milimetrů a vzadu 380 milimetrů, schovány jsou za 20palcovými koly s centrální maticí a pneumatikami Ultra High Performance o rozměru 245 milimetrů vpředu a 305 milimetrů vzadu.

Design mixuje prvky z „běžné“ 911 a sportovnější varianty GT3, na niž odkazuje třeba centrální dvojitá koncovka titanového výfukového potrubí. Bystré oko si všimne rozšířených zadních blatníků, specifického difuzoru a vysouvacího zadního spoileru. Přední partie dostaly třeba nové průduchy v nárazníku. Nápisy Porsche na bocích a průběžné barevné pásy v červeném nebo zeleném provedení, vedoucí přes celý střed vozidla, naznačují příbuznost s již zmiňovaným předchůdcem.

Celoskořepinová sedadla z karbonu mají středový pruh z látky s pepitovým a károvaným vzorem, který připomíná první modely 911 ze šedesátých let. Ryze moderní jsou volant s průměrem 360 milimetrů a karbonové dekorační plochy. Dveře se otevírají prostřednictvím poutek. Celkově vznikne jen 991 kusů Porsche 911 R, každý přijde na asi 189 544 euro (cca 5,13 milionů korun).

Vytisknout

Diskuze: Porsche 911 R se vrací ke kořenům, turbo ani automat u něj nehledejte

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Čtvrtý Renault Scénic má blíže ke crossoverům, zároveň je ale velmi prostorný.

Nový Renault Scénic sází na mohutnost, uvnitř je ale nečekaně prostorný

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud