V posledních měsících to vypadalo, že Porsche přestalo myslet na nadšené řidiče. Ne snad, že by modely ze Stuttgartu přešly na pohon předních kol a litrové tříválce, napříč portfoliem se však začaly rozšiřovat přeplňované čtyř- a šestiválce, což k charakteru některých aut zkrátka nejde. V Ženevě si ale na své přijdou i milovníci řízení, premiéru tam totiž má 911 R s atmosférickým motorem a manuální převodovkou.
911 R má své kořeny v šedesátých letech minulého století, kdy se na silnice dostal stejnojmenný model, původně určený pro závodní okruhy. Novinka pak na prapředka odkazuje více než důstojně. V zadní části mu totiž bije atmosférický čtyřlitrový šestiválec o výkonu 500 koní při 8250 ot./min s točivým momentem 460 Nm při 6250 ot./min. Přes šestistupňovou manuální převodovku s krátkými drahami řazení jsou poháněna zadní kola, pryč je tedy turbo i automat PDK „klasické“ 911.
Samotný výkon a převodovka jsou ale jen polovinou úspěchu. Tou druhou je nízká hmotnost, v případě 911 R na úrovni 1370 kilogramů. Podíl na tom mají například kapota a blatníky z karbonu, střecha z hořčíku, zadní sklo a zadní boční skla z lehkého plastu nebo odstranění zadních sedaček, klimatizace a audiosystému. Poslední dva prvky nicméně dostanete za příplatek. Výsledkem snažení je tak akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a maximální rychlost 323 km/h. Spotřeba je 13,3 l/100 km, tento údaj ale majitelé nejspíše řešit nebudou.
Podvozek PSM, převzatý z verze GT3, byl speciálně pro 911 R laděn u závodního oddělení automobilky, standardně je navíc vybaven řízením zadních kol a mechanickým příčným uzávěrem zadní nápravy. Trochu diskutabilní je použití elektronického meziplynu, který se aktivuje stisknutím tlačítka. Elektronika potom zajistí hladkou změnu převodového stupně při podřazování. Za příplatek lze dostat jednohmotový setrvačník a zvedací systém, zvyšující světlost na přední nápravě až o 30 milimetrů. Sériové karbon-keramické brzdy mají vpředu průměr 410 milimetrů a vzadu 380 milimetrů, schovány jsou za 20palcovými koly s centrální maticí a pneumatikami Ultra High Performance o rozměru 245 milimetrů vpředu a 305 milimetrů vzadu.
Design mixuje prvky z „běžné“ 911 a sportovnější varianty GT3, na niž odkazuje třeba centrální dvojitá koncovka titanového výfukového potrubí. Bystré oko si všimne rozšířených zadních blatníků, specifického difuzoru a vysouvacího zadního spoileru. Přední partie dostaly třeba nové průduchy v nárazníku. Nápisy Porsche na bocích a průběžné barevné pásy v červeném nebo zeleném provedení, vedoucí přes celý střed vozidla, naznačují příbuznost s již zmiňovaným předchůdcem.
Celoskořepinová sedadla z karbonu mají středový pruh z látky s pepitovým a károvaným vzorem, který připomíná první modely 911 ze šedesátých let. Ryze moderní jsou volant s průměrem 360 milimetrů a karbonové dekorační plochy. Dveře se otevírají prostřednictvím poutek. Celkově vznikne jen 991 kusů Porsche 911 R, každý přijde na asi 189 544 euro (cca 5,13 milionů korun).
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?