Ostré Fiesty, ať už se jmenovaly XR2 nebo ST, platily vždy za skvělé řidičské náčiní. V poslední evoluci z roku 2013 má malý hatchback přeplňovanou šestnáctistovku EcoBoost o výkonu 182 koní s točivým momentem 240 Newtonmetrů. Protože ale síly není nikdy dost, ukáže Ford na ženevském autosalonu Fiestu ST200 s o 10 procent vyšším výkonem a o 15 procent vyšším točivým momentem.
Speciálně upravená šestnáctistovka EcoBoost má pod kapotou ST200 výkon rovných 200 koní a točivý moment 290 Nm. Tyto hodnoty lze navíc po dobu dvaceti sekund navýšit o dalších 15 koní a 30 Nm, což se bude hodit především při zrychlování. Na stokilometrovou rychlost se malý hatchback dostane za 6,7 sekundy, maximální rychlost je 230 km/h. Těchto hodnot bylo dosaženo mimo jiné i zkrácením finálního převodového stupně.
Upravené pružiny a tlumiče snížily těžiště vozu o 15 milimetrů, vpředu je rovněž upravený kloub řízení, které má pro změnu zkrácený převod na 13,69:1. Lepší jízdní vlastnosti, především v zatáčkách, přicházejí s přepracovaným vektorováním točivého momentu a stabilizací, nastavitelnou ve třech režimech. A protože došlo na zvýšení výkonu, za sedmnáctipalcovými koly se nacházejí větší brzdové kotouče s červenými třmeny.
Že máte tu čest s nejsilnější Fiestou poznáte podle šedého laku Storm v kombinaci s již zmíněnými matně černými koly a červenými třmeny brzd. Anatomická sedadla Recaro jsou částečně čalouněna kůží a mají prošívání šedou nití, stejnou barvu pak hledejte i na bezpečnostních pásech. Podsvícené prahové lišty jsou už jen třešničkou na dortu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?