Ford Fiesta ST posílil na 200 koní, prohánět bude i větší konkurenty

Ford Fiesta ST200 má vyšší výkon i točivý moment.
Ford Fiesta ST200 má vyšší výkon i točivý moment., foto: Ford
ar6 29. února 2016 08:30
Sdílej:

Ostré Fiesty, ať už se jmenovaly XR2 nebo ST, platily vždy za skvělé řidičské náčiní. V poslední evoluci z roku 2013 má malý hatchback přeplňovanou šestnáctistovku EcoBoost o výkonu 182 koní s točivým momentem 240 Newtonmetrů. Protože ale síly není nikdy dost, ukáže Ford na ženevském autosalonu Fiestu ST200 s o 10 procent vyšším výkonem a o 15 procent vyšším točivým momentem.

Speciálně upravená šestnáctistovka EcoBoost má pod kapotou ST200 výkon rovných 200 koní a točivý moment 290 Nm. Tyto hodnoty lze navíc po dobu dvaceti sekund navýšit o dalších 15 koní a 30 Nm, což se bude hodit především při zrychlování. Na stokilometrovou rychlost se malý hatchback dostane za 6,7 sekundy, maximální rychlost je 230 km/h. Těchto hodnot bylo dosaženo mimo jiné i zkrácením finálního převodového stupně.

Upravené pružiny a tlumiče snížily těžiště vozu o 15 milimetrů, vpředu je rovněž upravený kloub řízení, které má pro změnu zkrácený převod na 13,69:1. Lepší jízdní vlastnosti, především v zatáčkách, přicházejí s přepracovaným vektorováním točivého momentu a stabilizací, nastavitelnou ve třech režimech. A protože došlo na zvýšení výkonu, za sedmnáctipalcovými koly se nacházejí větší brzdové kotouče s červenými třmeny.

Že máte tu čest s nejsilnější Fiestou poznáte podle šedého laku Storm v kombinaci s již zmíněnými matně černými koly a červenými třmeny brzd. Anatomická sedadla Recaro jsou částečně čalouněna kůží a mají prošívání šedou nití, stejnou barvu pak hledejte i na bezpečnostních pásech. Podsvícené prahové lišty jsou už jen třešničkou na dortu.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?