Když si kupujete auta jako McLaren, Ferrari nebo Lamborghini, asi primárně nepřemýšlíte nad jejich každodenním používáním. Jsou to většinou hračky na víkend nebo prázdniny, se kterými se dostatečně „vyblbnete“ na okruhu. Britský McLaren nicméně hodlá nabídnout také pohodlné kupé 570GT na cesty do práce nebo na výlety. Najde si podobné auto uplatnění?
Stejně jako sourozenecká řada 570S, je i 570GT součástí rodiny Sport Series. Proto má kupříkladu karbonové šasi MonoCell II, vážící jen 75 kilogramů, nebo podvozek, shodný s již zmíněným McLarenem 570S. Pravda, pružiny jsou měkčí o 15 procent vpředu a 10 procent vzadu, což v kombinaci s dalšími změnami a adaptivními tlumiči (nastavitelné v režimech Normal, Sport a Track) vede k mnohem komfortnější jízdě. Elektro-hydraulický posilovač řízení byl rovněž přenastaven, aby lépe vyhovoval řidiči při dálničních rychlostech. Automobilka dokonce uvádí, že s touto novinkou můžete i na silnice s horším povrchem!
Není to ale jen o „vyměklém“ podvozku, 570GT má totiž dva zavazadlové prostory. Ten přední s objemem 150 litrů se nezměnil, za zadními sedadly je ale kůží čalouněný prostor o objemu 220 litrů, do nějž se dostanete pomocí do boku se otevírajícího zadního okna. To má karbonový rám, který zlepšuje celkovou tuhost. Do interiéru se nastupuje přes delší a nižší prahy, dveře se navíc vyklápějí o něco více nahoru.
Sedadla jsou standardně vyhřívaná, čalouněná kůží a elektricky nastavitelná do osmi směrů, veškeré funkce auta jako dvouzónová automatická klimatizace, rádio nebo navigace se ovládají přes centrální dotykovou obrazovku. Standardní audiosystém McLaren Audio Plus může nahradit špičková aparatura Bowers & Wilkins s dvanácti reproduktory a čtrnáctikanálovým zesilovačem. Před řidičem potom nechybí TFT displej. Panoramatická střecha je příkladně zatmavená, navíc má speciální filtr, který absorbuje hluk i sluneční paprsky.
Speciálně pro tento model byly vyvinuty pneumatiky Pirelli P Zero s inovativní technologií, propouštějící méně hluku a vibrací. Samotná kola mají 19 palců vpředu a 20 palců vzadu. Přední část vozu je stejná jako u 570S, vzadu najdeme rozšířené pevné křídlo, umístěné o 10 milimetrů výše. Nutno podotknout, že aerodynamika vozu, i kvůli dobrému základu, neutrpěla. V rámci komfortní výbavy najdeme vpředu i vzadu parkovací senzory. Podobně jako u jiných modelů značky je možné využít programu By McLaren se speciálními barvami exteriéru i interiéru.
Pod kapotou pracuje 3.8litrový osmiválec s dvojitým přeplňováním, který nabídne 570 koní při 7500 ot./min a 600 Nm mezi 5000 - 6500 ot./min. Zadní kola jsou poháněna sedmistupňovou převodovkou SSG s režimy Normal, Sport a Track. I přes všechnu tu komfortní výbavu má kupé suchou hmotnost 1350 kilogramů (rozložení 42:58), stačící na akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, na 200 km/h za 9,8 sekundy a maximální rychlost 328 km/h. Čtvrt míle ujede McLaren na 11,3 sekundy při rychlosti 213 km/h. Kombinovaná spotřeba je 10,7 l/100 km.
Zkrotit 4530 milimetrů dlouhé, 1201 milimetrů vysoké a 2095 milimetrů široké kupé musí čtyřpístkové kotouče o průměru 370 milimetrů vpředu a 350 milimetrů vzadu. Ze „stovky“ tak vůz zastaví na 33 metrech, dvojnásobná rychlost znamená brzdnou dráhu 133 metrů. Do prodeje zamíří McLaren 570GT koncem letošního roku, ceny na britském trhu startují na 154 000 librách (cca 5 276 000 korun).
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.