Mitsubishi se bude v Ženevě prezentovat dvěma evropskými a dvěma světovými premiérami. Koncept eX i omlazené SUV ASX jsme si na našem webu již představili, zajímat nás tak budou ony dvě „významnější“ novinky. Jedná se o koncepty ASX a L200 Geoseek, jejichž hlavním úkolem je demonstrovat, že i s modely tří diamantů můžete vyrazit za dobrodružstvím.
Exteriér obou konceptů je vyveden v šedé barvě, kterou doplňuje oranžové lakování krytů zrcátek, okolí mlhovek, bočních prahů, zadního spoileru, zadního nárazníku, podběhů a částečně také kol. Detaily, zdůrazněné výraznějším odstínem, jsou symbolem funkcionality ASX i L200. Obě auta také dostala střešní nosič, mírně upravenou přední masku a stříbrnou střední část předního nárazníku.
Vzhledem k pracovnímu použití má L200 madla pro lepší přístup ke střešnímu nosiči, ASX bude pro změnu dělat parádu s LED diodovými mlhovkami. Uvnitř převládají černé dekorační plochy, doplněné oranžovými akcenty. Sedadla jsou čalouněna, alespoň jejich středy, děrovanou látkou, což zlepšuje odvětrávání. Boční části pokrývá semiš připomínající látka, jejíž povrchová úprava zabraňuje vyklouznutí ze sedačky.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?