Bentley Mulsanne má větší masku chladiče, poprvé nabídne tři různé verze

ar6, 25. února 2016, 03:15 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Bentley Mulsanne není na trhu žádným nováčkem, vždyť premiéru měla tato luxusní limuzína už v roce 2009 na frankfurtském autosalonu. Přesto až dodnes „proplouvala“ automobilovým rybníkem bez výraznějších změn. Modernizace přinesla nejen nový vzhled, ale vůbec poprvé také tři samostatně stojící varianty.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bentley Mulsanne má po modernizaci větší masku chladiče a lepší interiér.

Bentley Mulsanne má po modernizaci větší masku chladiče a lepší interiér. | foto: Bentley

Sdílejte článek

Asi nejzajímavější změnou je o 80 milimetrů větší maska chladiče z nerezové oceli. Její tvar i rozměry odkazují na slavné modely minulosti, mezi něž patří například 8 Litre, Embiricos nebo R-Type Continental. Ryze ze současnosti pocházejí adaptivní full-LED světlomety, zasazené do hliníkových blatníků. Oba nárazníky jsou širší než doposud – vpředu o 53 milimetrů, vzadu o 26 milimetrů. Ten v přední části karosérie má navíc výrazné stylizované chromované B. S tímto písmenem se setkáte také u nasávacích otvorů předních blatníků a v přepracovaných skupinových světlometech.

Vyrobit ručně interiér zabere u jednoho auta až 150 hodin, nutno ale podotknout, že výsledek stojí za to. V rámci faceliftu došlo na upravená sedadla (nově ve verzích Fluted a Quilted), výplně dveří a loketní opěrky. Zákazník může vybírat z celkem 24 jedno- nebo dvoubarevných kombinací kabiny, dřevěné dekory jsou dostupné ve třinácti provedeních. Další dekorační plochy obsahují leštěnou nerezovou ocel nebo sklo. Multimediální systém má nyní osmipalcovou obrazovku a úložiště o velikosti 60 GB. Dostupný je rovněž zábavní systém pro zadní sedadla se dvěma 10,2palcovými tablety s operačním systémem Android.

Hudební doprovod může obstarávat audiosystém Naim for Bentley Premium s dvaceti reproduktory a dvacetikanálovým zesilovačem. Tuto aparaturu dokáže přehlušit snad jen plný zvuk dvakrát přeplňovaného zážehového osmiválce s objemem 6¾ litru, výkonem 512 koní a točivým momentem 1020 Nm. Na kola tuto sílu přenáší osmistupňový automat ZF, přičemž sprint na 96 km/h zvládne Mulsanne za 5,1 sekundy a „dotáhne to“ až na 296 km/h. Díky systému vypínání válců klesla průměrná spotřeba 14,6 l/100 km.

img-responsive

Dvakrát přeplňovaný osmiválec vybízí ke sportovní jízdě, Bentley Mulsanne. | foto: Bentley

Volič Drive Dynamics Control obsahuje režimy Bentley, Sport, Comfort a Custom, jejich volbou se upravuje nastavení podvozku a řízení. Podvozek samotný má kompletně přepracovaný hardware, vedle vzduchového odpružení pak nabízí také adaptivní tlumiče. Dodatečnému odhlučnění se nevyhnuly ani pneumatiky, nazuté na 20- nebo 21palcových kolech. Z bezpečnostní výbavy prošly úpravou sledování mrtvého úhlu, fungující až do 250 km/h, přepínání dálkových světel a automatická kontrola stability.

Druhou ze tří verzí je Mulsanne Extended Wheelbase, tedy provedení s rozvorem, prodlouženým o 250 milimetrů na 3516 milimetrů. Profitovat z tohoto nárůstu budou především zadní pasažéři, využívající dvě samostatná křesla, nastavitelná do třech poloh, s integrovanými, elektricky ovládanými podnožkami. V zadní části dále nechybí vyklápěcí stolečky, elektrické záclonky, ambientní osvětlení v černém nebo světlém provedení a velké střešní okno s Alcantarovou roletkou. Karosérie může být lakována dvěma odstíny najednou, kola mají 21 palců.

Pro sportovně založené zájemce nabízí Bentley Mulsanne Speed s osmiválcem posíleným na 537 koní a 1100 Nm, který zajišťuje akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a maximální rychlost 305 km/h. Ruku v ruce jde s tímto nárůstem sportovní podvozek s tužším naladěním vzduchového odpružení a jiným řízením (v nabídce je i komfortní režim), respektive přepracovaný osmistupňový automat ZF. Zvenku tuto variantu poznáte podle specifických 21palcových kol, zatmavených světel a sportovní koncovky výfuku, uvnitř čekejte diamantové prošívání, nové pedály, vroubkovaný volič převodovky a volitelné karbonové dekory.

Vytisknout

Diskuze: Bentley Mulsanne má větší masku chladiče, poprvé nabídne tři různé verze

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Mercedes-AMG ukázal mezistupeň mezi klasickou třídou C a AMG C 63.

Mercedes-AMG představil „vyměklou“ třídu C, pořád má 367 koní

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud