Bentley Mulsanne není na trhu žádným nováčkem, vždyť premiéru měla tato luxusní limuzína už v roce 2009 na frankfurtském autosalonu. Přesto až dodnes „proplouvala“ automobilovým rybníkem bez výraznějších změn. Modernizace přinesla nejen nový vzhled, ale vůbec poprvé také tři samostatně stojící varianty.
Asi nejzajímavější změnou je o 80 milimetrů větší maska chladiče z nerezové oceli. Její tvar i rozměry odkazují na slavné modely minulosti, mezi něž patří například 8 Litre, Embiricos nebo R-Type Continental. Ryze ze současnosti pocházejí adaptivní full-LED světlomety, zasazené do hliníkových blatníků. Oba nárazníky jsou širší než doposud – vpředu o 53 milimetrů, vzadu o 26 milimetrů. Ten v přední části karosérie má navíc výrazné stylizované chromované B. S tímto písmenem se setkáte také u nasávacích otvorů předních blatníků a v přepracovaných skupinových světlometech.
Vyrobit ručně interiér zabere u jednoho auta až 150 hodin, nutno ale podotknout, že výsledek stojí za to. V rámci faceliftu došlo na upravená sedadla (nově ve verzích Fluted a Quilted), výplně dveří a loketní opěrky. Zákazník může vybírat z celkem 24 jedno- nebo dvoubarevných kombinací kabiny, dřevěné dekory jsou dostupné ve třinácti provedeních. Další dekorační plochy obsahují leštěnou nerezovou ocel nebo sklo. Multimediální systém má nyní osmipalcovou obrazovku a úložiště o velikosti 60 GB. Dostupný je rovněž zábavní systém pro zadní sedadla se dvěma 10,2palcovými tablety s operačním systémem Android.
Hudební doprovod může obstarávat audiosystém Naim for Bentley Premium s dvaceti reproduktory a dvacetikanálovým zesilovačem. Tuto aparaturu dokáže přehlušit snad jen plný zvuk dvakrát přeplňovaného zážehového osmiválce s objemem 6¾ litru, výkonem 512 koní a točivým momentem 1020 Nm. Na kola tuto sílu přenáší osmistupňový automat ZF, přičemž sprint na 96 km/h zvládne Mulsanne za 5,1 sekundy a „dotáhne to“ až na 296 km/h. Díky systému vypínání válců klesla průměrná spotřeba 14,6 l/100 km.
Volič Drive Dynamics Control obsahuje režimy Bentley, Sport, Comfort a Custom, jejich volbou se upravuje nastavení podvozku a řízení. Podvozek samotný má kompletně přepracovaný hardware, vedle vzduchového odpružení pak nabízí také adaptivní tlumiče. Dodatečnému odhlučnění se nevyhnuly ani pneumatiky, nazuté na 20- nebo 21palcových kolech. Z bezpečnostní výbavy prošly úpravou sledování mrtvého úhlu, fungující až do 250 km/h, přepínání dálkových světel a automatická kontrola stability.
Druhou ze tří verzí je Mulsanne Extended Wheelbase, tedy provedení s rozvorem, prodlouženým o 250 milimetrů na 3516 milimetrů. Profitovat z tohoto nárůstu budou především zadní pasažéři, využívající dvě samostatná křesla, nastavitelná do třech poloh, s integrovanými, elektricky ovládanými podnožkami. V zadní části dále nechybí vyklápěcí stolečky, elektrické záclonky, ambientní osvětlení v černém nebo světlém provedení a velké střešní okno s Alcantarovou roletkou. Karosérie může být lakována dvěma odstíny najednou, kola mají 21 palců.
Pro sportovně založené zájemce nabízí Bentley Mulsanne Speed s osmiválcem posíleným na 537 koní a 1100 Nm, který zajišťuje akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a maximální rychlost 305 km/h. Ruku v ruce jde s tímto nárůstem sportovní podvozek s tužším naladěním vzduchového odpružení a jiným řízením (v nabídce je i komfortní režim), respektive přepracovaný osmistupňový automat ZF. Zvenku tuto variantu poznáte podle specifických 21palcových kol, zatmavených světel a sportovní koncovky výfuku, uvnitř čekejte diamantové prošívání, nové pedály, vroubkovaný volič převodovky a volitelné karbonové dekory.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.