Nový Renault Scénic sází na mohutnost, uvnitř je ale nečekaně prostorný

Čtvrté pokračování Renaultu Scénic posouvá model blíže crossoverům, zároveň je ale velmi prostorné.
Čtvrté pokračování Renaultu Scénic posouvá model blíže crossoverům, zároveň je ale velmi prostorné., foto: Renault
ar6 1. března 2016 14:45
Sdílej:

Přesně před dvaceti lety představil Renault poprvé MPV se jménem Scénic. Prostorný model si od té chvíle našel velké množství spokojených zákazníků, jejichž řady by francouzská automobilka ráda rozšířila představením čtvrté generace. Bude to mít ale hodně těžké, protože po vozu většího Espacu se Scénic začíná přiklánět ke kategorii crossoverů.

Základní proporce karosérie vycházejí z konceptu R-Space, který měl na ženevském autosalonu premiéru před pěti lety. To je sice dlouhá doba, přesto působí novinka stále hodně atraktivně. Svůj podíl na tom jistě mají 20palcová kola, jež budou standardem napříč výbavovými liniemi. Po vzoru Capturu nabídne Scénic dvoubarevné lakování karosérie s černou nebo stříbrnou střechou a prohnutou spodní část dveří kolem boční otěrové lišty. Z profilu jistě dále zaujme zlomená spodní linie bočních oken nebo přechod E-sloupku ve střešní spoiler.

Přední část nemá diody denního svícení ve tvaru hokejek jako Talisman nebo nový Mégane, světla LED Pure Vision ale za příplatek dostanete. Maska chladiče ze všeho nejvíc opět připomíná Captur, její chromované prvky ladí s se zahnutou linkou kolem mlhových světlometů. Vzadu na první pohled nemile překvapí malé okno, což je trochu daň za mohutnější vzhled. Světla by možná ráda zasahovala až do středu karosérie jako u jiných modelů značky, jejich tvarování je nicméně konvenční.

Že se Scénic více přiblížil světu crossoverů dokazuje světlá výška 170 milimetrů, znamenající mezigenerační nárůst o celých 40 milimetrů. I v dalších oblastech se nováček zvětšoval. Délka je tak 4406 milimetrů (+ 40 milimetrů), šířka 1865 milimetrů (+ 20 milimetrů), výška 1653 milimetrů (+ 13 milimetrů) a rozvor náprav potom 2734 milimetrů (+ 32 milimetrů). Rozchod kol je vpředu 1594 milimetrů a vzadu 1583 milimetrů, to znamená rozšíření o 49, respektive 36 milimetrů.

Rozměrové porovnání s konkurencí

  Renault Scénic Citroën C4 Picasso Ford C-Max VW Golf Sportsvan Délka: 4406 mm 4428 mm 4379 mm 4434 mm Šířka: 1865 mm 1826 mm 1828 mm 1807 mm Výška: 1653 mm 1610 mm 1610 mm 1578 mm Rovzor: 2734 mm 2785 mm 2648 mm 2685 mm Kufr: 572 l 537/1709 l 471/1723 l 500/1520 l

Do interiéru se při těchto rozměrech poskládá pět cestujících a až 572 litrů jejich zavazadel. Jednotlivé odkládací prostory pak přidávají dalších 63 litrů prostoru, a to včetně praktické posuvného boxu mezi předními sedadly o objemu 13 litrů a velké schránky před spolujezdcem o objemu 11,5 litru. Zadní sedadla jsou sklopná v poměru 60/40, a to přes multimediální systém nebo tlačítka v zavazadlovém prostoru. Složit se dá i sedadlo spolujezdce. Praktickým prvkem jsou výklopné stolečky v zadní části předních sedadel, pro cestující ve druhé řadě sedadel jsou dále připraveny dva USB porty a stínítka proti slunci.

Palubní desku determinuje především multimediální systém R-Link 2 s úhlopříčkou 7 nebo 8,7 palců a ovládáním, které je totožné jako u chytrých telefonů nebo tabletů. Prsty tak lze jednotlivé informace přiblížit nebo oddálit. Součástí infotainmentu je i hlasové ovládání, navigace TomTom nebo propojení s chytrým telefonem. Ve vyšších výbavových verzích narazíte na audiosystím Bose s 11 reproduktory a prostorovým zvukem, panoramatickou střechu nebo barevný head up displej. Podobně jako u všech moderních Renaultů, nebude ani Scénicu chybět volič Multi-Sense s režimy Neutral, Sport, Comfort, Perso a Eco. Jejich prostřednictvím se nastavují nejen mechanické části auta, ale i ambientní osvětlení v jedné z pěti barev.

Pod kapotou budou dva benzínové a hned šest naftových motorů. Natural budou spalovat jednotky TCe o výkonu 115 nebo 130 koní s manuální šestistupňovou převodovkou, diesel budou vyžadovat motory dCi o výkonu 95, 110, 130 nebo 160 koní. První tři mají standardně manuální šestikvalt, nejsilnější provedení je vybaveno šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou. Provedení s výkonem 110 koní má za příplatek sedmistupňový dvouspojkový automat EDC. Do konce roku 2016 přijede provedení Hybrid Assist se 110koňovým dCi, šestistupňovou manuální převodovkou, elektrickým generátorem a 48V baterií. Cílem této verze je nabídnout nízkou spotřebu a lepší úroveň akcelerace při menších rychlostech.

Ve standardní výbavě všech Scéniců najdeme systém nouzového brzdění s detekcí chodců. Mimo něj se u vybraných výbavových linií objeví udržování v jízdním pruhu, detekce únavy řidiče, adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, varování při vybočení z jízdního pruhu, čtení dopravních značek nebo samočinný parkovací asistent. Do prodeje zamíří Renault Scénic čtvrté generace před koncem roku, v létě se můžeme těšit na sedmimístné provedení Grand.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.