Ford už více než tři čtvrtě roku dopředu ohlásil, že se nezúčastní autosalonu v Paříži. Místo toho svou pozornost upírá na méně automobilové akce, jakou je například Světový mobilní kongres v Barceloně. Ten oficiálně začíná toto pondělí a premiéru si na něm odbude omlazené SUV Kuga.
Jaké změny modrý ovál svému středně velkému SUV provede jsme poprvé viděli už v listopadu loňského roku, kdy měl premiéru americký Ford Escape. Kuga tak dostala stejnou šestiúhelníkovou masku chladiče, kterou obklopují adaptivní bi-xenonová přední světla (volitelně) s LED diodami pro denní svícení. Víko pátých dveří s příplatkovým automatickým otevíráním je nyní členitější, částečně do něj zasahují přepracovaná světla s výrazným černým rámečkem. Pozornosti designérů neušly ani oba nárazníky, respektive litá kola s velikostí 17, 18 nebo 19 palců. Ta mohou být lakována do nového odstínu Luster Nickel, paletu barev karosérie doplnil lak Copper Pulse.
Podobu interiéru s větší obrazovkou multimediálního systému odhalil Ford již loni na frankfurtském autosalonu. Oproti svému předchůdci disponuje nový infotainment SYNC 3 osmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigací, rozhraním Apple CarPlay i Android Auto a umí komunikovat v pěti nových jazycích. Jako bonus jsou jeho součástí také nové aplikace a hlasové ovládání. Středová konzole byla díky větší obrazovce zbavena několika tlačítek, přičemž takové ovládání klimatizace je úplně nové. To stejné se dá říct také o multifunkční volantu s vyhříváním a páčkami pro manuální řazení v případě, že zvolíte automatickou převodovku. Více místa na středovém tunelu zajišťuje elektronická parkovací brzda.
Zážehové čtyřválce EcoBoost mají výhradně objem 1.5 litru a výkon 120, 150 nebo 182 koní. Zatímco obě slabší specifikace dostaly pohon předních kol, nejsilnější benzín disponuje inteligentní čtyřkolkou. Novinkou je naftová patnáctistovka TDCi o výkonu 120 koní v kombinaci s pohonem přední nápravy, která se spotřebou 4,4 l/100 km plní roli nejúspornějšího motoru v nabídce. Naftovou paletu doplňuje dvoulitr TDCi o výkonu 150 koní s pohonem předních nebo všech kol, respektive o výkonu 180 koní s pohonem obou náprav.
Nabídku bezpečnostních asistentů rozšiřuje varování na hrozící kolizí zezadu při couvání z parkovacího místa, „vyparkovací“ asistent, pomáhající řidiči opustit paralelně umístěné parkovací místo, vylepšený přednárazový systém, pracující do rychlosti 50 km/h, a poslední generace systému MyKey, umožňující přednastavit auto v případě, že v něm pojede nezkušený řidič. Nejvýraznějším pomocníkem je přesto semiautonomní parkovací asistent, u nějž řidiči stačí ovládat brzdu a plyn.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?