Ford už více než tři čtvrtě roku dopředu ohlásil, že se nezúčastní autosalonu v Paříži. Místo toho svou pozornost upírá na méně automobilové akce, jakou je například Světový mobilní kongres v Barceloně. Ten oficiálně začíná toto pondělí a premiéru si na něm odbude omlazené SUV Kuga.
Jaké změny modrý ovál svému středně velkému SUV provede jsme poprvé viděli už v listopadu loňského roku, kdy měl premiéru americký Ford Escape. Kuga tak dostala stejnou šestiúhelníkovou masku chladiče, kterou obklopují adaptivní bi-xenonová přední světla (volitelně) s LED diodami pro denní svícení. Víko pátých dveří s příplatkovým automatickým otevíráním je nyní členitější, částečně do něj zasahují přepracovaná světla s výrazným černým rámečkem. Pozornosti designérů neušly ani oba nárazníky, respektive litá kola s velikostí 17, 18 nebo 19 palců. Ta mohou být lakována do nového odstínu Luster Nickel, paletu barev karosérie doplnil lak Copper Pulse.
Podobu interiéru s větší obrazovkou multimediálního systému odhalil Ford již loni na frankfurtském autosalonu. Oproti svému předchůdci disponuje nový infotainment SYNC 3 osmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigací, rozhraním Apple CarPlay i Android Auto a umí komunikovat v pěti nových jazycích. Jako bonus jsou jeho součástí také nové aplikace a hlasové ovládání. Středová konzole byla díky větší obrazovce zbavena několika tlačítek, přičemž takové ovládání klimatizace je úplně nové. To stejné se dá říct také o multifunkční volantu s vyhříváním a páčkami pro manuální řazení v případě, že zvolíte automatickou převodovku. Více místa na středovém tunelu zajišťuje elektronická parkovací brzda.
Zážehové čtyřválce EcoBoost mají výhradně objem 1.5 litru a výkon 120, 150 nebo 182 koní. Zatímco obě slabší specifikace dostaly pohon předních kol, nejsilnější benzín disponuje inteligentní čtyřkolkou. Novinkou je naftová patnáctistovka TDCi o výkonu 120 koní v kombinaci s pohonem přední nápravy, která se spotřebou 4,4 l/100 km plní roli nejúspornějšího motoru v nabídce. Naftovou paletu doplňuje dvoulitr TDCi o výkonu 150 koní s pohonem předních nebo všech kol, respektive o výkonu 180 koní s pohonem obou náprav.
Nabídku bezpečnostních asistentů rozšiřuje varování na hrozící kolizí zezadu při couvání z parkovacího místa, „vyparkovací“ asistent, pomáhající řidiči opustit paralelně umístěné parkovací místo, vylepšený přednárazový systém, pracující do rychlosti 50 km/h, a poslední generace systému MyKey, umožňující přednastavit auto v případě, že v něm pojede nezkušený řidič. Nejvýraznějším pomocníkem je přesto semiautonomní parkovací asistent, u nějž řidiči stačí ovládat brzdu a plyn.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.