Ford už více než tři čtvrtě roku dopředu ohlásil, že se nezúčastní autosalonu v Paříži. Místo toho svou pozornost upírá na méně automobilové akce, jakou je například Světový mobilní kongres v Barceloně. Ten oficiálně začíná toto pondělí a premiéru si na něm odbude omlazené SUV Kuga.
Jaké změny modrý ovál svému středně velkému SUV provede jsme poprvé viděli už v listopadu loňského roku, kdy měl premiéru americký Ford Escape. Kuga tak dostala stejnou šestiúhelníkovou masku chladiče, kterou obklopují adaptivní bi-xenonová přední světla (volitelně) s LED diodami pro denní svícení. Víko pátých dveří s příplatkovým automatickým otevíráním je nyní členitější, částečně do něj zasahují přepracovaná světla s výrazným černým rámečkem. Pozornosti designérů neušly ani oba nárazníky, respektive litá kola s velikostí 17, 18 nebo 19 palců. Ta mohou být lakována do nového odstínu Luster Nickel, paletu barev karosérie doplnil lak Copper Pulse.
Podobu interiéru s větší obrazovkou multimediálního systému odhalil Ford již loni na frankfurtském autosalonu. Oproti svému předchůdci disponuje nový infotainment SYNC 3 osmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigací, rozhraním Apple CarPlay i Android Auto a umí komunikovat v pěti nových jazycích. Jako bonus jsou jeho součástí také nové aplikace a hlasové ovládání. Středová konzole byla díky větší obrazovce zbavena několika tlačítek, přičemž takové ovládání klimatizace je úplně nové. To stejné se dá říct také o multifunkční volantu s vyhříváním a páčkami pro manuální řazení v případě, že zvolíte automatickou převodovku. Více místa na středovém tunelu zajišťuje elektronická parkovací brzda.
Zážehové čtyřválce EcoBoost mají výhradně objem 1.5 litru a výkon 120, 150 nebo 182 koní. Zatímco obě slabší specifikace dostaly pohon předních kol, nejsilnější benzín disponuje inteligentní čtyřkolkou. Novinkou je naftová patnáctistovka TDCi o výkonu 120 koní v kombinaci s pohonem přední nápravy, která se spotřebou 4,4 l/100 km plní roli nejúspornějšího motoru v nabídce. Naftovou paletu doplňuje dvoulitr TDCi o výkonu 150 koní s pohonem předních nebo všech kol, respektive o výkonu 180 koní s pohonem obou náprav.
Nabídku bezpečnostních asistentů rozšiřuje varování na hrozící kolizí zezadu při couvání z parkovacího místa, „vyparkovací“ asistent, pomáhající řidiči opustit paralelně umístěné parkovací místo, vylepšený přednárazový systém, pracující do rychlosti 50 km/h, a poslední generace systému MyKey, umožňující přednastavit auto v případě, že v něm pojede nezkušený řidič. Nejvýraznějším pomocníkem je přesto semiautonomní parkovací asistent, u nějž řidiči stačí ovládat brzdu a plyn.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.