Ford Kuga omládl, vedle nového designu má i lepší interiér

Omlazený Ford Kuga dostal nejen jiný design, ale i nový turbodiesel 1.5 TDCi.
Omlazený Ford Kuga dostal nejen jiný design, ale i nový turbodiesel 1.5 TDCi., foto: Ford
ar6 20. února 2016 13:55
Sdílej:

Ford už více než tři čtvrtě roku dopředu ohlásil, že se nezúčastní autosalonu v Paříži. Místo toho svou pozornost upírá na méně automobilové akce, jakou je například Světový mobilní kongres v Barceloně. Ten oficiálně začíná toto pondělí a premiéru si na něm odbude omlazené SUV Kuga.

Jaké změny modrý ovál svému středně velkému SUV provede jsme poprvé viděli už v listopadu loňského roku, kdy měl premiéru americký Ford Escape. Kuga tak dostala stejnou šestiúhelníkovou masku chladiče, kterou obklopují adaptivní bi-xenonová přední světla (volitelně) s LED diodami pro denní svícení. Víko pátých dveří s příplatkovým automatickým otevíráním je nyní členitější, částečně do něj zasahují přepracovaná světla s výrazným černým rámečkem. Pozornosti designérů neušly ani oba nárazníky, respektive litá kola s velikostí 17, 18 nebo 19 palců. Ta mohou být lakována do nového odstínu Luster Nickel, paletu barev karosérie doplnil lak Copper Pulse.

Podobu interiéru s větší obrazovkou multimediálního systému odhalil Ford již loni na frankfurtském autosalonu. Oproti svému předchůdci disponuje nový infotainment SYNC 3 osmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigací, rozhraním Apple CarPlay i Android Auto a umí komunikovat v pěti nových jazycích. Jako bonus jsou jeho součástí také nové aplikace a hlasové ovládání. Středová konzole byla díky větší obrazovce zbavena několika tlačítek, přičemž takové ovládání klimatizace je úplně nové. To stejné se dá říct také o multifunkční volantu s vyhříváním a páčkami pro manuální řazení v případě, že zvolíte automatickou převodovku. Více místa na středovém tunelu zajišťuje elektronická parkovací brzda.

Zážehové čtyřválce EcoBoost mají výhradně objem 1.5 litru a výkon 120, 150 nebo 182 koní. Zatímco obě slabší specifikace dostaly pohon předních kol, nejsilnější benzín disponuje inteligentní čtyřkolkou. Novinkou je naftová patnáctistovka TDCi o výkonu 120 koní v kombinaci s pohonem přední nápravy, která se spotřebou 4,4 l/100 km plní roli nejúspornějšího motoru v nabídce. Naftovou paletu doplňuje dvoulitr TDCi o výkonu 150 koní s pohonem předních nebo všech kol, respektive o výkonu 180 koní s pohonem obou náprav.

Nabídku bezpečnostních asistentů rozšiřuje varování na hrozící kolizí zezadu při couvání z parkovacího místa, „vyparkovací“ asistent, pomáhající řidiči opustit paralelně umístěné parkovací místo, vylepšený přednárazový systém, pracující do rychlosti 50 km/h, a poslední generace systému MyKey, umožňující přednastavit auto v případě, že v něm pojede nezkušený řidič. Nejvýraznějším pomocníkem je přesto semiautonomní parkovací asistent, u nějž řidiči stačí ovládat brzdu a plyn.

Témata:
Stalo se
Mezinárodní scéna
Aston Martin Valkyrie

Valkyrie v ikonické britské závodní zelené! Aston Martin odhalil nové barvy a jezdce pro WEC a IMSA

Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.

Novinky ze světa EV
První elektrické Ferrari s interním označením F244

POTVRZENO: První elektrické Ferrari už letos. Upozorní na sebe umělým zvukem motoru

Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Autem na lyže do Itálie? Na co si dát pozor na silnicích, ale i u výbavy vašeho vozu

Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?

Novinky ze světa EV
Toyota vyvíjí rychlé tankování vodíku. Kamion stihne za osm minut

Správný směr pro Toyotu? Vyvíjí rychlé tankování vodíku

Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.