Ford už více než tři čtvrtě roku dopředu ohlásil, že se nezúčastní autosalonu v Paříži. Místo toho svou pozornost upírá na méně automobilové akce, jakou je například Světový mobilní kongres v Barceloně. Ten oficiálně začíná toto pondělí a premiéru si na něm odbude omlazené SUV Kuga.
Jaké změny modrý ovál svému středně velkému SUV provede jsme poprvé viděli už v listopadu loňského roku, kdy měl premiéru americký Ford Escape. Kuga tak dostala stejnou šestiúhelníkovou masku chladiče, kterou obklopují adaptivní bi-xenonová přední světla (volitelně) s LED diodami pro denní svícení. Víko pátých dveří s příplatkovým automatickým otevíráním je nyní členitější, částečně do něj zasahují přepracovaná světla s výrazným černým rámečkem. Pozornosti designérů neušly ani oba nárazníky, respektive litá kola s velikostí 17, 18 nebo 19 palců. Ta mohou být lakována do nového odstínu Luster Nickel, paletu barev karosérie doplnil lak Copper Pulse.
Podobu interiéru s větší obrazovkou multimediálního systému odhalil Ford již loni na frankfurtském autosalonu. Oproti svému předchůdci disponuje nový infotainment SYNC 3 osmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigací, rozhraním Apple CarPlay i Android Auto a umí komunikovat v pěti nových jazycích. Jako bonus jsou jeho součástí také nové aplikace a hlasové ovládání. Středová konzole byla díky větší obrazovce zbavena několika tlačítek, přičemž takové ovládání klimatizace je úplně nové. To stejné se dá říct také o multifunkční volantu s vyhříváním a páčkami pro manuální řazení v případě, že zvolíte automatickou převodovku. Více místa na středovém tunelu zajišťuje elektronická parkovací brzda.
Zážehové čtyřválce EcoBoost mají výhradně objem 1.5 litru a výkon 120, 150 nebo 182 koní. Zatímco obě slabší specifikace dostaly pohon předních kol, nejsilnější benzín disponuje inteligentní čtyřkolkou. Novinkou je naftová patnáctistovka TDCi o výkonu 120 koní v kombinaci s pohonem přední nápravy, která se spotřebou 4,4 l/100 km plní roli nejúspornějšího motoru v nabídce. Naftovou paletu doplňuje dvoulitr TDCi o výkonu 150 koní s pohonem předních nebo všech kol, respektive o výkonu 180 koní s pohonem obou náprav.
Nabídku bezpečnostních asistentů rozšiřuje varování na hrozící kolizí zezadu při couvání z parkovacího místa, „vyparkovací“ asistent, pomáhající řidiči opustit paralelně umístěné parkovací místo, vylepšený přednárazový systém, pracující do rychlosti 50 km/h, a poslední generace systému MyKey, umožňující přednastavit auto v případě, že v něm pojede nezkušený řidič. Nejvýraznějším pomocníkem je přesto semiautonomní parkovací asistent, u nějž řidiči stačí ovládat brzdu a plyn.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.