Peugeot 2008 se poprvé představil před třemi lety a rozhodně si nemůže stěžovat na nezájem zákazníků. Doposud se ho totiž vyrobilo na 515 tisíc kusů, navíc jej každoročně najdete mezi třemi nejprodávanějšími modely své kategorie. Modernizace, která se ukáže za pár dnů v Ženevě, je tak z ranku těch lehčích.
Asi nejvýraznější změnou je použití větší masky chladiče, jejíž mřížku nyní tvoří malé plošky. Uprostřed je potom zvětšené logo automobilky, doplněné nápisem Peugeot v horní části chromovaného rámečku. Světla na obou koncích vozu mají tmavší pozadí, ve skupinových reflektorech vynikne zvýrazněný trojdimenzionální podpis ve tvaru lvích drápů. Upraveno bylo provedení střešních ližin, rámů kolem bočních oken a střešního spoileru, označení „2008“ na víku pátých dveří se přesunulo doleva. Na výběr bude devět laků karosérie, mezi nimiž jsou nově červená Ultimate a smaragdová Crystal.
Řidič si i nadále může užívat pro Peugeot typického i-Cockpitu, což v podstatě znamená volant s menším průměrem a výše položené budíky. Přímo nad budíky (a do zorného pole) je situován modrými LED diodami ohraničený head up displej, zobrazující veškeré důležité provozní informace. Středové konzoli dominuje sedmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému s funkcí Mirror Screen, obsahující rozhraní Mirror Link a Apple CarPlay, couvací kamerou a řadou aplikací. Každý cestující má k dispozici několik odkládacích ploch, ambientní osvětlení obstarávají LED diody. Velikost kufru narostla na 410, respektive 1440 litrů po sklopení sedadel.
Mimo doposud nabízené výbavové linie Access, Active a Allure se v ceníku objeví také sportovní provedení GT Line. To poznáte podle 17palcových kol, lesklého černého lakování exponovaných prvků, nahrazující standardní chrom, červeného nápisu „Peugeot“ v masce chladiče, log GT Line na předních blatnících a konečně nerezové koncovky výfuku. Po nástupu do interiéru si jako první všimnete nerezových prahů se jménem automobilky a hliníkových pedálů. Zbytek změn už obstarává prakticky pouze červená barva, a to na prošívání koberečků, sedadel, loketních opěrek, řadící páky, páky ruční brzdy a volantu. Poslední tři prvky jsou přitom vyrobeny z kůže. Kolem head up displeje jsou u 2008 GT Line červené LED diody, ladící se stejně barevným schématem infotainmentu. A aby červené nebylo málo, objevuje se i na pásech a madlech dveří.
Všechny tři zážehové motory mají „jen“ tři válce, objem 1.2 litru a jsou součástí řady PureTech. Nejslabší s atmosférickým plněním má 82 koní, ty kombinuje s pětistupňovou manuální nebo pilotovanou převodovkou. Přeplňovná provedení mají 110 nebo 130 koní, v prvním případě je na výběr manuální pětikvalt nebo automatický šestikvalt, v tom druhém můžete dostat jen šestistupňovou manuální převodovku. Vždy je součástí motoru systém Stop & Start. Naftovou paletu tvoří pro změnu výhradně šestnáctistovky BlueHDi, naladěné na 75, 100 nebo 120 koní. Standardem je vždy manuální pěti- nebo šestistupňová převodovka, prostřední verze může dostat pilotovanou šestistupňovou převodovku. Systém Stop & Start mají obě silnější „šestnáctky.“
Pohon všech kol i nadále „supluje“ systém Grip Control, dodávaný pro jakoukoliv motorizaci s výkonem nad 100 koní. Otočný ovladač na středové konzoli dává řidiči na výběr mezi režimy Standard, Sníh, Terén, Písek a ESP Off. Do těžšího terénu to tedy i přes světlou výšku 160 milimetrů asi nebude. A pokud je řeč o elektronických pomocnících, bylo by dobré zmínit, že 2008 dostala automatické nouzové brzdění a parkovací asistent.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?