Peugeot 2008 se poprvé představil před třemi lety a rozhodně si nemůže stěžovat na nezájem zákazníků. Doposud se ho totiž vyrobilo na 515 tisíc kusů, navíc jej každoročně najdete mezi třemi nejprodávanějšími modely své kategorie. Modernizace, která se ukáže za pár dnů v Ženevě, je tak z ranku těch lehčích.
Asi nejvýraznější změnou je použití větší masky chladiče, jejíž mřížku nyní tvoří malé plošky. Uprostřed je potom zvětšené logo automobilky, doplněné nápisem Peugeot v horní části chromovaného rámečku. Světla na obou koncích vozu mají tmavší pozadí, ve skupinových reflektorech vynikne zvýrazněný trojdimenzionální podpis ve tvaru lvích drápů. Upraveno bylo provedení střešních ližin, rámů kolem bočních oken a střešního spoileru, označení „2008“ na víku pátých dveří se přesunulo doleva. Na výběr bude devět laků karosérie, mezi nimiž jsou nově červená Ultimate a smaragdová Crystal.
Řidič si i nadále může užívat pro Peugeot typického i-Cockpitu, což v podstatě znamená volant s menším průměrem a výše položené budíky. Přímo nad budíky (a do zorného pole) je situován modrými LED diodami ohraničený head up displej, zobrazující veškeré důležité provozní informace. Středové konzoli dominuje sedmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému s funkcí Mirror Screen, obsahující rozhraní Mirror Link a Apple CarPlay, couvací kamerou a řadou aplikací. Každý cestující má k dispozici několik odkládacích ploch, ambientní osvětlení obstarávají LED diody. Velikost kufru narostla na 410, respektive 1440 litrů po sklopení sedadel.
Mimo doposud nabízené výbavové linie Access, Active a Allure se v ceníku objeví také sportovní provedení GT Line. To poznáte podle 17palcových kol, lesklého černého lakování exponovaných prvků, nahrazující standardní chrom, červeného nápisu „Peugeot“ v masce chladiče, log GT Line na předních blatnících a konečně nerezové koncovky výfuku. Po nástupu do interiéru si jako první všimnete nerezových prahů se jménem automobilky a hliníkových pedálů. Zbytek změn už obstarává prakticky pouze červená barva, a to na prošívání koberečků, sedadel, loketních opěrek, řadící páky, páky ruční brzdy a volantu. Poslední tři prvky jsou přitom vyrobeny z kůže. Kolem head up displeje jsou u 2008 GT Line červené LED diody, ladící se stejně barevným schématem infotainmentu. A aby červené nebylo málo, objevuje se i na pásech a madlech dveří.
Všechny tři zážehové motory mají „jen“ tři válce, objem 1.2 litru a jsou součástí řady PureTech. Nejslabší s atmosférickým plněním má 82 koní, ty kombinuje s pětistupňovou manuální nebo pilotovanou převodovkou. Přeplňovná provedení mají 110 nebo 130 koní, v prvním případě je na výběr manuální pětikvalt nebo automatický šestikvalt, v tom druhém můžete dostat jen šestistupňovou manuální převodovku. Vždy je součástí motoru systém Stop & Start. Naftovou paletu tvoří pro změnu výhradně šestnáctistovky BlueHDi, naladěné na 75, 100 nebo 120 koní. Standardem je vždy manuální pěti- nebo šestistupňová převodovka, prostřední verze může dostat pilotovanou šestistupňovou převodovku. Systém Stop & Start mají obě silnější „šestnáctky.“
Pohon všech kol i nadále „supluje“ systém Grip Control, dodávaný pro jakoukoliv motorizaci s výkonem nad 100 koní. Otočný ovladač na středové konzoli dává řidiči na výběr mezi režimy Standard, Sníh, Terén, Písek a ESP Off. Do těžšího terénu to tedy i přes světlou výšku 160 milimetrů asi nebude. A pokud je řeč o elektronických pomocnících, bylo by dobré zmínit, že 2008 dostala automatické nouzové brzdění a parkovací asistent.
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.