Ženevský autosalon již pomalu klepe na dveře. Většina velkých automobilka tak pomalu a jistě začíná odhalovat, na co se u jejich stánků můžeme těšit. Své karty nyní poodhaluje i Koenigsegg.
Švédský výrobce hypersportů přivezl loni do švýcarského velkoměsta supersport Agera ve své vrcholné edici RS. Tento vůz se stal nejlépe prodávaným modelem automobilky a již po deseti měsících automobilka hlásila vyprodaný stav všech 25 kusů. Právě poslední vyrobený kus Agery RS s výkonem 1 160 koňských sil se představí na stánku Koenigseggu. Společnost budou poslední Ageře RS, dělat dvě, horlivě diskutované automobilové novinky.
První z nich bude zcela poslední verze slavné Agery, která je zde s námi v různých podobách a verzích již od roku 2010. Jak se tedy zdá, životní cyklus Agery se blíží ke konci, ale jak známe automobilky a jejich loučení se slavnými supersporty, rozhodně se s tímto jménem ještě setkáme. Stačí si vzpomenout na Pagani a jejich nekonečný příběh o ukončení produkce Zondy.
Druhou novinkou na stánku Koengiseggu bude produkční verze Regery. Její koncept byl představen na loňském autosalonu v Ženevě. O rok a 3 000 změn později se nám na stejném místě představí její produkční verze. Je velkou otázkou, jestli se i produkční Regera dočká výkonu 1 500 koní, o kterém se hovořilo u konceptu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?