Ženevský autosalon již pomalu klepe na dveře. Většina velkých automobilka tak pomalu a jistě začíná odhalovat, na co se u jejich stánků můžeme těšit. Své karty nyní poodhaluje i Koenigsegg.
Švédský výrobce hypersportů přivezl loni do švýcarského velkoměsta supersport Agera ve své vrcholné edici RS. Tento vůz se stal nejlépe prodávaným modelem automobilky a již po deseti měsících automobilka hlásila vyprodaný stav všech 25 kusů. Právě poslední vyrobený kus Agery RS s výkonem 1 160 koňských sil se představí na stánku Koenigseggu. Společnost budou poslední Ageře RS, dělat dvě, horlivě diskutované automobilové novinky.
První z nich bude zcela poslední verze slavné Agery, která je zde s námi v různých podobách a verzích již od roku 2010. Jak se tedy zdá, životní cyklus Agery se blíží ke konci, ale jak známe automobilky a jejich loučení se slavnými supersporty, rozhodně se s tímto jménem ještě setkáme. Stačí si vzpomenout na Pagani a jejich nekonečný příběh o ukončení produkce Zondy.
Druhou novinkou na stánku Koengiseggu bude produkční verze Regery. Její koncept byl představen na loňském autosalonu v Ženevě. O rok a 3 000 změn později se nám na stejném místě představí její produkční verze. Je velkou otázkou, jestli se i produkční Regera dočká výkonu 1 500 koní, o kterém se hovořilo u konceptu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?