Ženevský autosalon již pomalu klepe na dveře. Většina velkých automobilka tak pomalu a jistě začíná odhalovat, na co se u jejich stánků můžeme těšit. Své karty nyní poodhaluje i Koenigsegg.
Švédský výrobce hypersportů přivezl loni do švýcarského velkoměsta supersport Agera ve své vrcholné edici RS. Tento vůz se stal nejlépe prodávaným modelem automobilky a již po deseti měsících automobilka hlásila vyprodaný stav všech 25 kusů. Právě poslední vyrobený kus Agery RS s výkonem 1 160 koňských sil se představí na stánku Koenigseggu. Společnost budou poslední Ageře RS, dělat dvě, horlivě diskutované automobilové novinky.
První z nich bude zcela poslední verze slavné Agery, která je zde s námi v různých podobách a verzích již od roku 2010. Jak se tedy zdá, životní cyklus Agery se blíží ke konci, ale jak známe automobilky a jejich loučení se slavnými supersporty, rozhodně se s tímto jménem ještě setkáme. Stačí si vzpomenout na Pagani a jejich nekonečný příběh o ukončení produkce Zondy.
Druhou novinkou na stánku Koengiseggu bude produkční verze Regery. Její koncept byl představen na loňském autosalonu v Ženevě. O rok a 3 000 změn později se nám na stejném místě představí její produkční verze. Je velkou otázkou, jestli se i produkční Regera dočká výkonu 1 500 koní, o kterém se hovořilo u konceptu.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.