Všichni kolem Škodovky aktuálně žijí představením konceptu VisionS, který ve druhé polovině roku vyústí v sériové SUV Kodiaq. Po něm je na řadě facelift Octavie, nový Yeti a další SUV, tentokrát ve stylu BMW X4. Dříve nebo později ale přijde řada také na omlazení Fabie, což se nám svým posledním renderem snaží naznačit Theo Chin.
Letos na podzim tomu budou dva roky od představení třetí generace Fabie. Čas na modernizaci přichází obvykle po třech čtyřech letech na trhu, záleží na popularitě toho kterého modelu. Mladoboleslavský zástupce v segmentu B platí za toho úspěšnějšího, facelift by mohl tedy přijít o něco později a hlavně by mohl být relativně mírný.
Třeba tak moc mírný, že až na o něco málo větší masku chladiče a v horní části zahnutá hlavní světla po vzoru Superbu by se zvenku nemuselo nic víc zásadně měnit. Všechno jsou to ale samozřejmě jen spekulace a dohady o modelu, který se ukáže až za několik let. Tento render nicméně značí jediné, design aktuální Fabie je nadčasový a nemusel by zestárnout ani po delší době. To už se ostatně povedlo první generaci…
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?