Land Rover vyrobil poslední Defender, terénní legenda končí po 68 letech

ar6, 30. ledna 2016, 12:12 Google+

Za 68 let vyrobila továrna v Solihullu více než dva miliony Land Roverů Defender a Series I, II a III. Evropské emisní i bezpečnostní normy jsou bohužel neúprosné a nemilosrdně „kosí“ i legendární off-roady. Včera tak z britské továrny vyjel poslední Defender.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Land Rover vyrobil 29. ledna 2016 poslední Defender.

Land Rover vyrobil 29. ledna 2016 poslední Defender. | foto: Land Rover

Sdílejte článek

Land Rover u příležitosti konce výroby sezval do Solihullu 700 současných i bývalých zaměstnanců, kteří se na výrobě nezničitelného off-roadu podíleli. Kromě vzpomínání navíc dostali tito lidé možnost řídit 25 důležitých milníků v historii Defenderu a ještě předním Series I, II a III. Mezi nimi nechyběl předprodukční prototyp úplně první generace se jménem Huey a naopak úplně poslední vyrobený Defender 90 Heritage Soft Top.

img-responsive

Poslední vyrobený Land Rover Defender v provedení 90 Heritage Soft Top. | foto: Land Rover

Ten se stane součástí historické kolekce Jaguar Land Roveru, při jeho výrobě byl navíc použit originální hák pro uchycení plachty, který byl pro modely s plátěnou střechou používán od roku 1948. S každým koncem však něco začíná, Land Rover tak při ukončení výroby představil program Heritage Restoration. Ten bude stávající výrobní prostory v Solihullu využívat na renovací modelů Series, na vše přitom budou dozorovat zkušení inženýři i někteří zaměstnanci, kteří se na výrobě nejen Defenderů podíleli.

Vůbec první terénní Land Rover se pod označením Series I objevil na amsterdamském autosalonu v roce 1948, kdy byla Británie stále ještě zdecimovaná druhou světovou válkou. To se projevovalo především v nedostatku oceli na průmyslovou výrobu a zároveň nadbytkem výrobních kapacit. Řešení přinesl model, inspirovaný bratry Spencerem a Mauricem Wilksovými. Ti přišli s nápadem, využívat Land Rover jako hospodářské a zemědělské vozidlo. A asi ani oni sami netušili, že se z terénního vozu s ocelovým rámem a hliníkovou karosérii stane legenda.

Series II se poprvé ukázala v roce 1958 a pod její kapotou se objevil také vznětový motor. Ten mimochodem vydržel ve výrobě až do poloviny osmdesátých let. Osmnáct let po začátku výroby dosáhla řada Series na půl milionu prodaných automobilů, zájem navíc neupadal. Vrchol výroby přišel v roce 1971, kdy továrna v Solihullu vyprodukovala 56 tisíc automobilů. Do výroby v tu chvíli nastupovala Series III, jejíž vzhled už v mnohém připomínal dnešní Defender. Toto označení se poprvé objevilo v roce 1990 a na zasloužený odpočinek se odebralo až 29. ledna 2016. Na závěr si dovolím ještě jedno porovnání - vůbec první kus Series I se v roce 1948 prodal za 450 liber, dvoumiliontý Defender z loňského roku už stál 400 tisíc liber.

Vytisknout

Diskuze: Land Rover vyrobil poslední Defender, terénní legenda končí po 68 letech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Modernizované BMW Z4

Modernizované BMW Z4 vstupuje na český trh s cenami od 1,2 milionu Kč

Volvo

Roztržitost, zapomnětlivost, spěch, nezodpovědnost? Nevadí, Volvo to zařídí za vás...

ZIP

Každý si myslí, že metodu zipu zná, ale mnozí mohou v tomto článku "objevit Ameriku"

Škoda zahajuje pilotní projekt „CITIGO E-PILOT“ v České republice

Do elektromobility putují další státní peníze, Škoda úzce spolupracuje

Škoda Octavia RS

TEST: Škoda Octavia RS Challenge Plus – v něčem skvělá, v něčem bohužel tragická..

Mercedes-AMG C 63 S E Performance

Mercedes-AMG C 63 S E Performance, nejsilnější čtyřválec světa + elektromotor = 680 koní a 1020 N.m.

Mercedes-Benz koncept EQ A

Mercedes si kvůli možnému přidělování plynu vyrábí součástky do zásoby

Porsche Cayenne GTS

Zájem o akcie Porsche překračuje očekávání. Ví se, kdo po nich jde

ceny pohonných hmot

Prémiová paliva, jak to vidí Češi?

Ilustrační foto

Češi pod tíhou rostoucích nákladů mají řešení na cestování

Škoda Vision GT

ŠKODA VISION GT

Tesla

Tesla možná mění strategii. Jsou v tom dotace, energie nebo něco jiného?

Ilustrační foto

Prodej aut v EU se v srpnu zvýšil, skončil více než rok trvající propad

Iveco a Hyundai představily prototyp dodávky eDaily na vodíkový pohon

Iveco a Hyundai představily prototyp dodávky eDaily na vodíkový pohon

Škoda Karoq

TEST: Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4 Style – rodinný univerzál po modernizaci

reklama

Doporučujeme

Audi RS3 Sportback versus Mercedes-AMG A45

Duel mezi Audi RS3 Sportback a Mercedesem-AMG A 45 po faceliftu, kdo vyhraje?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zájem o akcie Porsche překračuje očekávání. Ví se, kdo po nich jde

  2. Mercedes-AMG C 63 S E Performance, nejsilnější čtyřválec světa + elektromotor = 680 koní a 1020 N.m.

  3. Mercedes si kvůli možnému přidělování plynu vyrábí součástky do zásoby

  4. Roztržitost, zapomnětlivost, spěch, nezodpovědnost? Nevadí, Volvo to zařídí za vás...

  5. Do elektromobility putují další státní peníze, Škoda úzce spolupracuje

  6. Každý si myslí, že metodu zipu zná, ale mnozí mohou v tomto článku "objevit Ameriku"

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud