Porsche 718 Boxster má opravdu přeplňovaný čtyřválec, odešla s ním část osobitosti

ar6, 27. ledna 2016, 11:59 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Koncem šedesátých let se pod kapotou Porsche naposledy objevil čtyřválec, od té doby stuttgartská automobilka používala jako nejmenší motor se šesti válci. Emisní normy ale dokáží změnit ledasco. Nejprve se tak do útrob 911 dostal přeplňovaný šestiválec, s roadsterem 718 Boxster pak downsizing ve sportovních autech dosahuje (doufejme) svého vrcholu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Porsche 718 Boxster & 718 Boxster S mají přeplňovaný čtyřválec.

Porsche 718 Boxster & 718 Boxster S mají přeplňovaný čtyřválec. | foto: Porsche

Sdílejte článek

Jméno 718 přitom nebylo pro omlazený Boxster vybráno náhodou. Přesně tuto číselnou kombinaci nesl také závodní vůz, který v padesátých a šedesátých letech vyhrál řadu slavných podniků včetně Le Mans a Targa Florio. A hádejte, co měl pod kapotou. Ano, uprostřed uložený čtyřválec. Minulost ale nechme minulostí, a zaměřme se raději na nový roadster.

Ten se svým vzhledem výrazněji přiblížil větší 911. Vpředu tak jsou větší nasávací otvory, světla s přepracovaným vzhledem mají standardně bi-xenony s LED diodami denního svícení. Pokud však máte dostatek financí, můžete sáhnout po full-LED technologii. Nutno podotknout, že Boxster je nyní opticky širší a nižší, jestli je to na škodu ale musí posoudit každý sám. Zachovány zůstaly nasávací otvory za předními dveřmi, byť se jejich velikost přizpůsobila charakteru vozu, naopak typické kliky dveří jsou ty tam. Mírnou úpravou prošel tvar prahů, oko laika si toho ale pravděpodobně vůbec nevšimne. Co se týče zadních LED světel, škarohlíd by mohl říct něco o jejich možná až příliš tuningové optice. Porsche tomu ale říká trojdimenzionální optika, takže si vyberte. Díky novému pásu s logem automobilky uprostřed ale vypadá Boxster každopádně širší. Třešničkou na dortu jsou dvě centrální koncovky výfuku, respektive 19palcová kola. Volitelně mohou být ráfky ještě o palec větší.

img-responsive

Přední část má jiná světla i nasávací otvory, Porsche 718 Boxster S. | foto: Porsche

Interiér je pro Porsche poslední doby tak nějak typický. Před lehce komplikovaným sportovním volantem je trojice budíků, z nichž nejvíc Vás asi bude zajímat ten centrální, zastupující otáčkoměr. Středové konzoli dominuje multimediální systém PCM s možností připojení chytrého telefonu a audiosystémem o výkonu 110 wattů. Za příplatek bude dostupná navigace s hlasovým ovládáním a případně také online sledováním dopravy. Z klasických prvků nechybí analogové hodiny, byť je jejich pozice vyšší než obvykle.

Nejvíce se ale bude zcela jistě mluvit o novém přeplňovaném čtyřválci. V provedení 718 Boxster má dvoulitrový objem, z něhož „ždímá“ 300 koní a 380 Nm v pásmu od 1950 do 4500 ot./min. S dvouspojkovým automatem PDK (standardem ale bude šestistupňová manuální převodovka) a paketem Sport Chrono zvládne roadster sprint z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy, bez paketu potom spotřebuje 6,9 l/100 km. To je o 0,8 sekundy rychleji a 1,0 l/100 km úsporněji než u předchůdce. Bez ohledu na převodovku je maximální rychlost 275 km/h.

718 Boxster S má pod kapotou čtyřválec s objemem 2.5 litru, který využívá variabilní geometrii lopatek. Výkon 350 koní doplňuje točivý momentem 420 Nm, dostupný mezi 1900 až 4500 ot./min. Sprint z 0 na 100 km/h zvládne silnější provedení za 4,2 sekundy (opět kombinace automatu PDK a paketu Sport Chrono), spotřeba klesla na 7,3 l/100 km. V porovnání s předchůdcem je to 0,6 sekundy rychlejší a 0,9 l/100 km úspornější. Maximální rychlost je potom 285 km/h. Stejně jako u slabšího Boxsteru platí, že standardem je šestistupňový manuál, dvouspojkovým automat PDK s přednastavenými virtuálními stupni pro šetření paliva je ale pozoruhodným příplatkovým prvkem.

Spolu s novými motory byla zásadně upravena i charakteristika podvozku. Podle automobilka tak je nový vůz lehčí řídit na okruhu i běžné silnici, zlepšeny byly rovněž výjezdy ze zatáček. Za příplatek bude dostupný aktivní podvozek Porsche Active Suspension Management, snížený o 10 milimetrů u Boxsteru a o 20 milimetrů u Boxsteru S. Paket Sport Chrono, nedílná to součást nabídky Porsche, obsahuje vedle režimů Normal, Sport a Sport Plus také Individual, výhradně s automatickou převodovkou dostanete tlačítko Sport Response. To umožňuje řidiči nastavit odezvu motoru a převodovky co možná nejpříměji.

Premiéra nového Boxsteru proběhne za měsíc v Ženevě, do prodeje potom zamíří 30. dubna. Německá základní cena je 53 646 euro (cca 1 450 000 korun) za 718 Boxster a 66 141 euro (cca 1 787 000 korun) za 718 Boxster S.

Vytisknout

Diskuze: Porsche 718 Boxster má opravdu přeplňovaný čtyřválec, odešla s ním část osobitosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda Superb

Do finále ankety World Car of the Year 2016 postoupila i Škoda Superb

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud