Nový Mercedes-AMG S63 Cabrio se dnes ukázal v nové speciální edici 130 Edition. Ta je výhradně omezena a její živou premiéru čekejme na výstavě North American International Auto Show v Detroitu.
Výrobce jej vytvořil u příležitosti 130. výročí vynálezu automobilu v roce 1886 a tenhle kabriolet dostane výhradně stříbrný lak karoserie s kontrastní červenou látkovou stahovací střechou. K tomu se v sérii přidají černá 20-palcová kola z lehkých slitin s deseti paprsky.
V kabině najdeme kožené čalounění sedadel nappa s červeným dekorem, stejně jako dekorační prvky v černém klavírním laku. Červené brzdové třmeny a podlahové rohože s bengálskou červenou pak dokončují výsledný vizuální dojem. Speciální logo edice je umístěno na středové konzoly a nese na sobě i výrobní číslo každého vozu.
Když už mluvíme o výrobě, edice 130 Edition se vyrobí jak jinak jen 130 kusů a do prodeje se model dostane letos v dubnu. Ceník v Německu přitom udává cenovku 226.457 eur. Mercedes-AMG říká, že každý zákazník obdrží na míru vytvořený AMG kryt auta k "ochraně vozu od prachu v garáži," zatímco při předání klíčů dostanou klienti uvítací balíček s přívěškem na klíče s logem Edition 130.
A co pracuje pod kapotou? Jak název napovídá, pod ní je ukryt 5,5-litrový osmiválec se dvěma turby a výkonem 585 koní. Výkon je přenášen prostřednictvím 9-stupňové automatické převodovky a systém pohonu všech kol 4MATIC. Díky tomu není nereálný sprint z nuly na stovku za 3,9 sekundy.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?