Začátek ledna je pro automobilové nadšence hektický. V Detroitu se koná první významný autosalon celé sezony, ve Vídni a Bruselu startuje evropský kolotoč automobilových výstav a v Tokiu probíhá od 15. do 17. ledna tradiční přehlídka upravených vozů. Hlavní slovo na ní mají domácí výrobci, mezi nimiž nebude chybět ani Nissan. Jeho hlavním lákadlem je Nismem zkrášlený X-Trail.
Hlavní část expozice zabere trojice March (v Evropě Micra), Note a Juke v barvách francouzské módní značky Lolita Lempicka. Poznávacím znamením všech modelů je bílá karosérie, doplněná o černou střechu, sloupky a kryty zrcátek, respektive litá kola. Uvnitř čeká černé kožené čalounění. Celá trojice nese prozatím přídomek koncept, v případě zájmu se ale dá předpokládat sériová výroba.
Co do počtu exponátů, budou nejvíce zastoupená nejrůznější sportovní provedení. Leaf Aero Style se tak chlubí přepracovanými nárazníky, nástavci prahů, litými koly, grafitovou střechou a kryty zrcátek nebo přitvrzeným podvozkem. Sedan Sylphy prošel v provedení S Touring prakticky stejnou kůrou, jen mu chybí upravený podvozek, grafitové prvky a jeho nárazníky jsou ještě o kousek agresivnější.
MPV Elgrand Rider High Perfomance Spec Black Line (to je jeho celé oficiální jméno) se s černým lakem karosérie, černým chromem a velkou maskou chladiče ideálně hodí pro nějakého japonského mafiána. Jeho manželku by pro změnu mohl uspokojit Dayz Rider, jenž prošel stejnými změnami. Dayz Bolero je pro změnu jedním z luxusnějších modelů tokijské palety Nissanu, když se chlubí krémovým koženým čalouněním nebo chromovanou maskou.
Hned dvě tváře ukáže SUV X-Trail. Tu uhlazenější zastupuje provedení Mode Premier s několika chromovanými prvky a litými koly, na sportovní notu bude hrát X-Trail Nismo Performance Package s typicky bílou karosérií, doplněnou o černé tvarované nárazníky a nástavce prahů s červenou linkou, respektive litá kola. Stejnou péči dostalo také MPV Serena Nismo Performance Package.
Tyto exponáty doplní v expozici Nissanu Note Nismo S, vybavený další sadou doplňků sportovní divize japonského výrobce, GT-R Nismo s balíčkem N-Attack a závodní Motul Autech GT-R pro japonské závody Super GT.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.