Začátek ledna je pro automobilové nadšence hektický. V Detroitu se koná první významný autosalon celé sezony, ve Vídni a Bruselu startuje evropský kolotoč automobilových výstav a v Tokiu probíhá od 15. do 17. ledna tradiční přehlídka upravených vozů. Hlavní slovo na ní mají domácí výrobci, mezi nimiž nebude chybět ani Nissan. Jeho hlavním lákadlem je Nismem zkrášlený X-Trail.
Hlavní část expozice zabere trojice March (v Evropě Micra), Note a Juke v barvách francouzské módní značky Lolita Lempicka. Poznávacím znamením všech modelů je bílá karosérie, doplněná o černou střechu, sloupky a kryty zrcátek, respektive litá kola. Uvnitř čeká černé kožené čalounění. Celá trojice nese prozatím přídomek koncept, v případě zájmu se ale dá předpokládat sériová výroba.
Co do počtu exponátů, budou nejvíce zastoupená nejrůznější sportovní provedení. Leaf Aero Style se tak chlubí přepracovanými nárazníky, nástavci prahů, litými koly, grafitovou střechou a kryty zrcátek nebo přitvrzeným podvozkem. Sedan Sylphy prošel v provedení S Touring prakticky stejnou kůrou, jen mu chybí upravený podvozek, grafitové prvky a jeho nárazníky jsou ještě o kousek agresivnější.
MPV Elgrand Rider High Perfomance Spec Black Line (to je jeho celé oficiální jméno) se s černým lakem karosérie, černým chromem a velkou maskou chladiče ideálně hodí pro nějakého japonského mafiána. Jeho manželku by pro změnu mohl uspokojit Dayz Rider, jenž prošel stejnými změnami. Dayz Bolero je pro změnu jedním z luxusnějších modelů tokijské palety Nissanu, když se chlubí krémovým koženým čalouněním nebo chromovanou maskou.
Hned dvě tváře ukáže SUV X-Trail. Tu uhlazenější zastupuje provedení Mode Premier s několika chromovanými prvky a litými koly, na sportovní notu bude hrát X-Trail Nismo Performance Package s typicky bílou karosérií, doplněnou o černé tvarované nárazníky a nástavce prahů s červenou linkou, respektive litá kola. Stejnou péči dostalo také MPV Serena Nismo Performance Package.
Tyto exponáty doplní v expozici Nissanu Note Nismo S, vybavený další sadou doplňků sportovní divize japonského výrobce, GT-R Nismo s balíčkem N-Attack a závodní Motul Autech GT-R pro japonské závody Super GT.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?