Mercedes-AMG S 65 Cabriolet je nejzbytečnější model německé značky, přesto ho budete chtít

To nejluxusnější, co dokáže AMG nabídnout, Mercedes-AMG S 65 Cabriolet.
To nejluxusnější, co dokáže AMG nabídnout, Mercedes-AMG S 65 Cabriolet., foto: Mercedes-AMG
ar6 14. prosince 2015 18:30
Sdílej:

Jste-li miliardář nebo alespoň multimilionář, na nějaké to euro nehledíte a čas od času si dopřejete i něco, co absolutně nedává smysl. A právě takovou věcí je Mercedes-AMG S 65 Cabriolet. Pod kapotou má dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec, na jehož uživení je dobré mít vlastní zdroj ropy, a přitom je pomalejší, než podstatně levnější S 63 s osmiválcem.

Ze šesti litrů objemu dostali inženýři z Affalterbach celkem 630 koní mezi 4800 - 5400 ot./min a 1000 Nm mezi 2300 - 4300 ot./min. Na zadní kola přenáší sílu dvanáctiválce automatická převodovka AMG Speedshift Plus 7G-Tronic se třemi odlišnými režimy - Controlled Efficiency, Sport a Manual. Na stokilometrovou rychlost se kabriolet dostane za 4,1 sekundy, přičemž maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Proklamovaná spotřeba je dle metodiky NEDC 12,0 l/100 km, v praxi ale bude o nějaký ten litr vyšší, zvlášť, když trošku pošimráte plynový pedál.

K tomu konec konců vybízí také sportovní podvozek, vycházející ze systému Airmatic, s komfortním nebo sportovním nastavením tlumičů. Slovíčkem sport je opatřeno také elektro-mechanické řízení, jehož charakteristiku ovlivňuje nastavení podvozku. Klasickou startovací baterii nahradil o 20 kilogramů lehčí lithium-iontový akumulátor. Za standardními 20palcovými kovanými koly jsou kompozitové kotoučové brzdy, které za příplatek nahradí karbon-keramické kotouče s průměrem 420 mm vpředu a 360 mm vzadu.

Karosérie je na vysokovýkonný model velice decentní, když ji od standardu kromě kol odlišují už jen výrazněji tvarované nárazníky, nástavce prahů a čtyři koncovky výfuku. Masku a další části exteriéru zdobí chrom, na blatnících se vyjímá označení V12 Biturbo. Plátěná střecha, složená z několika vrstev a zevnitř čalouněná mikrovláknem, je nabízena v černé, tmavě modré, béžové a tmavě červené, přičemž její složení zabere asi 17 sekund. Navíc ho lze provádět až do 50 km/h.

V kufru je stažená střecha oddělena od nákladu elektronicky ovládanou přepážkou, která se při natažení střechy stisknutím tlačítka automaticky zasune a uvolní tak prostor zavazadlům. Čtyřmístný interiér je kompletně pokrytý kůží Nappa s diamantovým prošíváním. Sportovní sedadla mají kromě elektronického nastavování rovněž odvětrávání a vyhřívání Airscarf v oblasti krku. Dále se kabina chlubí například systémem Aircap, tříramenným sportovním volantem, digitální kapličkou přístrojů a především automatickou klimatizací, jež sama dokáže rozeznat, zda se jede s nataženou nebo staženou střechou, a podle toho upravit teplotu.

Ve výbavě se kromě výše zmíněných prvků objeví audio Burmester s prostorovým zvukem, panoramatický kamerový systém, full-LED světlomety, parkovací asistent, přednárazový systém, detekce chodců, udržování v jízdním pruhu nebo systém nočního vidění. Objednávky začnou dealerství trojcípé hvězdy přijímat čtvrtého dubna příštího roku, první vozy se k zákazníkům následně dostanou v květnu.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.