Jste-li miliardář nebo alespoň multimilionář, na nějaké to euro nehledíte a čas od času si dopřejete i něco, co absolutně nedává smysl. A právě takovou věcí je Mercedes-AMG S 65 Cabriolet. Pod kapotou má dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec, na jehož uživení je dobré mít vlastní zdroj ropy, a přitom je pomalejší, než podstatně levnější S 63 s osmiválcem.
Ze šesti litrů objemu dostali inženýři z Affalterbach celkem 630 koní mezi 4800 - 5400 ot./min a 1000 Nm mezi 2300 - 4300 ot./min. Na zadní kola přenáší sílu dvanáctiválce automatická převodovka AMG Speedshift Plus 7G-Tronic se třemi odlišnými režimy - Controlled Efficiency, Sport a Manual. Na stokilometrovou rychlost se kabriolet dostane za 4,1 sekundy, přičemž maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Proklamovaná spotřeba je dle metodiky NEDC 12,0 l/100 km, v praxi ale bude o nějaký ten litr vyšší, zvlášť, když trošku pošimráte plynový pedál.
K tomu konec konců vybízí také sportovní podvozek, vycházející ze systému Airmatic, s komfortním nebo sportovním nastavením tlumičů. Slovíčkem sport je opatřeno také elektro-mechanické řízení, jehož charakteristiku ovlivňuje nastavení podvozku. Klasickou startovací baterii nahradil o 20 kilogramů lehčí lithium-iontový akumulátor. Za standardními 20palcovými kovanými koly jsou kompozitové kotoučové brzdy, které za příplatek nahradí karbon-keramické kotouče s průměrem 420 mm vpředu a 360 mm vzadu.
Karosérie je na vysokovýkonný model velice decentní, když ji od standardu kromě kol odlišují už jen výrazněji tvarované nárazníky, nástavce prahů a čtyři koncovky výfuku. Masku a další části exteriéru zdobí chrom, na blatnících se vyjímá označení V12 Biturbo. Plátěná střecha, složená z několika vrstev a zevnitř čalouněná mikrovláknem, je nabízena v černé, tmavě modré, béžové a tmavě červené, přičemž její složení zabere asi 17 sekund. Navíc ho lze provádět až do 50 km/h.
V kufru je stažená střecha oddělena od nákladu elektronicky ovládanou přepážkou, která se při natažení střechy stisknutím tlačítka automaticky zasune a uvolní tak prostor zavazadlům. Čtyřmístný interiér je kompletně pokrytý kůží Nappa s diamantovým prošíváním. Sportovní sedadla mají kromě elektronického nastavování rovněž odvětrávání a vyhřívání Airscarf v oblasti krku. Dále se kabina chlubí například systémem Aircap, tříramenným sportovním volantem, digitální kapličkou přístrojů a především automatickou klimatizací, jež sama dokáže rozeznat, zda se jede s nataženou nebo staženou střechou, a podle toho upravit teplotu.
Ve výbavě se kromě výše zmíněných prvků objeví audio Burmester s prostorovým zvukem, panoramatický kamerový systém, full-LED světlomety, parkovací asistent, přednárazový systém, detekce chodců, udržování v jízdním pruhu nebo systém nočního vidění. Objednávky začnou dealerství trojcípé hvězdy přijímat čtvrtého dubna příštího roku, první vozy se k zákazníkům následně dostanou v květnu.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?