Mercedes-AMG S 65 Cabriolet je nejzbytečnější model německé značky, přesto ho budete chtít

ar6, 14. prosince 2015, 18:30 Google+

Jste-li miliardář nebo alespoň multimilionář, na nějaké to euro nehledíte a čas od času si dopřejete i něco, co absolutně nedává smysl. A právě takovou věcí je Mercedes-AMG S 65 Cabriolet. Pod kapotou má dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec, na jehož uživení je dobré mít vlastní zdroj ropy, a přitom je pomalejší, než podstatně levnější S 63 s osmiválcem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
To nejluxusnější, co dokáže AMG nabídnout, Mercedes-AMG S 65 Cabriolet.

To nejluxusnější, co dokáže AMG nabídnout, Mercedes-AMG S 65 Cabriolet. | foto: Mercedes-AMG

Sdílejte článek

Ze šesti litrů objemu dostali inženýři z Affalterbach celkem 630 koní mezi 4800 - 5400 ot./min a 1000 Nm mezi 2300 - 4300 ot./min. Na zadní kola přenáší sílu dvanáctiválce automatická převodovka AMG Speedshift Plus 7G-Tronic se třemi odlišnými režimy - Controlled Efficiency, Sport a Manual. Na stokilometrovou rychlost se kabriolet dostane za 4,1 sekundy, přičemž maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Proklamovaná spotřeba je dle metodiky NEDC 12,0 l/100 km, v praxi ale bude o nějaký ten litr vyšší, zvlášť, když trošku pošimráte plynový pedál.

img-responsive

Dvakrát přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec, Mercedes-AMG S 65 Cabriolet. | foto: Mercedes-AMG

K tomu konec konců vybízí také sportovní podvozek, vycházející ze systému Airmatic, s komfortním nebo sportovním nastavením tlumičů. Slovíčkem sport je opatřeno také elektro-mechanické řízení, jehož charakteristiku ovlivňuje nastavení podvozku. Klasickou startovací baterii nahradil o 20 kilogramů lehčí lithium-iontový akumulátor. Za standardními 20palcovými kovanými koly jsou kompozitové kotoučové brzdy, které za příplatek nahradí karbon-keramické kotouče s průměrem 420 mm vpředu a 360 mm vzadu.

Karosérie je na vysokovýkonný model velice decentní, když ji od standardu kromě kol odlišují už jen výrazněji tvarované nárazníky, nástavce prahů a čtyři koncovky výfuku. Masku a další části exteriéru zdobí chrom, na blatnících se vyjímá označení V12 Biturbo. Plátěná střecha, složená z několika vrstev a zevnitř čalouněná mikrovláknem, je nabízena v černé, tmavě modré, béžové a tmavě červené, přičemž její složení zabere asi 17 sekund. Navíc ho lze provádět až do 50 km/h.

V kufru je stažená střecha oddělena od nákladu elektronicky ovládanou přepážkou, která se při natažení střechy stisknutím tlačítka automaticky zasune a uvolní tak prostor zavazadlům. Čtyřmístný interiér je kompletně pokrytý kůží Nappa s diamantovým prošíváním. Sportovní sedadla mají kromě elektronického nastavování rovněž odvětrávání a vyhřívání Airscarf v oblasti krku. Dále se kabina chlubí například systémem Aircap, tříramenným sportovním volantem, digitální kapličkou přístrojů a především automatickou klimatizací, jež sama dokáže rozeznat, zda se jede s nataženou nebo staženou střechou, a podle toho upravit teplotu.

Ve výbavě se kromě výše zmíněných prvků objeví audio Burmester s prostorovým zvukem, panoramatický kamerový systém, full-LED světlomety, parkovací asistent, přednárazový systém, detekce chodců, udržování v jízdním pruhu nebo systém nočního vidění. Objednávky začnou dealerství trojcípé hvězdy přijímat čtvrtého dubna příštího roku, první vozy se k zákazníkům následně dostanou v květnu.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes-AMG S 65 Cabriolet je nejzbytečnější model německé značky, přesto ho budete chtít

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

mikrospánek řidiče za volantem kamionu

Jak to vypadá, když se proti vám na silnici řítí kamion? Asi nějak takhle..

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud