Před třemi lety se poprvé objevil koncept otevřeného BMW i8 Spyder, u nějž se však neuvažovalo o sériové výroby.
Předseda značky BMW Harald Krüger ale nedávno potvrdil, že otevřené elektrické "bávo" konečně míří do výroby. Zatím však neexistuje ani slovo o tom, kdy bychom se jej mohli dočkat. Podle dostupných informací to chce BMW vše stihnout ještě v roce 2016.
Zatím zůstává nejasné, jak moc bude sériová podoba modelu shodná s konceptem, ale čekejme dosti podobný design jako u verze kupé. Ten zahrnuje ostré linky, dravé přední světlomety a integrovaný spoiler.
V klasickém i8 je plug-in hybridní pohonná soustava, skládající se z 1,5litrového motoru TwinPower Turbo, elektromotoru a lithium-iontové baterie. To umožňuje podat kombinovaný maximální výkon 362 koní a umožnit zrychlení z 0-100 km/h za 4,4 sekundy. Maximálka pak činí 250 km/h, přičemž spotřeba paliva se má pohybovat okolo 2,1 l/100 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.