Před třemi lety se poprvé objevil koncept otevřeného BMW i8 Spyder, u nějž se však neuvažovalo o sériové výroby.
Předseda značky BMW Harald Krüger ale nedávno potvrdil, že otevřené elektrické "bávo" konečně míří do výroby. Zatím však neexistuje ani slovo o tom, kdy bychom se jej mohli dočkat. Podle dostupných informací to chce BMW vše stihnout ještě v roce 2016.
Zatím zůstává nejasné, jak moc bude sériová podoba modelu shodná s konceptem, ale čekejme dosti podobný design jako u verze kupé. Ten zahrnuje ostré linky, dravé přední světlomety a integrovaný spoiler.
V klasickém i8 je plug-in hybridní pohonná soustava, skládající se z 1,5litrového motoru TwinPower Turbo, elektromotoru a lithium-iontové baterie. To umožňuje podat kombinovaný maximální výkon 362 koní a umožnit zrychlení z 0-100 km/h za 4,4 sekundy. Maximálka pak činí 250 km/h, přičemž spotřeba paliva se má pohybovat okolo 2,1 l/100 km.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?