MINI uvádí novou speciální edici modelu Countryman s názvem Special Edition. Drobným nedostatkem je fakt, že se zatím bude prodávat jen ve Velké Británii.
Vůz nese speciální odstín karoserie Absolute Black a zmíněná edice má střechu v laku Space Grey a také lesklé kryty zpětných zrcátek. Kompaktní crossover dostal i xenonové světlomety a 18palcové disky 5-Star Double s černou povrchovou úpravou.
Po přesunu do interiéru zde majitele čekají kožená sedadla a dekory palubní desky v klavírní černi. Speciální edice je také v základu vybavena automatickou klimatizací, vyhřívanými předními sedadly a multifunkčním volantem. Nechybí ani MINI Connected infotainment systém s hlasovým ovládáním, systém Bluetooth a nebo GPS navigace.
Countryman Special Edition se do nabídky dostane se dvěma motory, včetně přeplňovaného 1,6litrového čtyřválce s výkonem 190 koní a 240 Nm točivého momentu. Druhým pak je 2,0litrový čtyřválec s výkonem 143 koní a 305 Nm točivého momentu. Motory lze spojit buď se šestistupňovou manuální převodovkou nebo volitelně šestistupňovým automatem. Důležité je zmínit, že bez ohledu na motorizaci se tato verze vyznačuje pohonem všech kol.
Výroba vozu bude omezena na 250 kusů a automobilka již v současné době přijmá první objednávky.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?