MINI uvádí novou speciální edici modelu Countryman s názvem Special Edition. Drobným nedostatkem je fakt, že se zatím bude prodávat jen ve Velké Británii.
Vůz nese speciální odstín karoserie Absolute Black a zmíněná edice má střechu v laku Space Grey a také lesklé kryty zpětných zrcátek. Kompaktní crossover dostal i xenonové světlomety a 18palcové disky 5-Star Double s černou povrchovou úpravou.
Po přesunu do interiéru zde majitele čekají kožená sedadla a dekory palubní desky v klavírní černi. Speciální edice je také v základu vybavena automatickou klimatizací, vyhřívanými předními sedadly a multifunkčním volantem. Nechybí ani MINI Connected infotainment systém s hlasovým ovládáním, systém Bluetooth a nebo GPS navigace.
Countryman Special Edition se do nabídky dostane se dvěma motory, včetně přeplňovaného 1,6litrového čtyřválce s výkonem 190 koní a 240 Nm točivého momentu. Druhým pak je 2,0litrový čtyřválec s výkonem 143 koní a 305 Nm točivého momentu. Motory lze spojit buď se šestistupňovou manuální převodovkou nebo volitelně šestistupňovým automatem. Důležité je zmínit, že bez ohledu na motorizaci se tato verze vyznačuje pohonem všech kol.
Výroba vozu bude omezena na 250 kusů a automobilka již v současné době přijmá první objednávky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?