MINI uvádí novou speciální edici modelu Countryman s názvem Special Edition. Drobným nedostatkem je fakt, že se zatím bude prodávat jen ve Velké Británii.
Vůz nese speciální odstín karoserie Absolute Black a zmíněná edice má střechu v laku Space Grey a také lesklé kryty zpětných zrcátek. Kompaktní crossover dostal i xenonové světlomety a 18palcové disky 5-Star Double s černou povrchovou úpravou.
Po přesunu do interiéru zde majitele čekají kožená sedadla a dekory palubní desky v klavírní černi. Speciální edice je také v základu vybavena automatickou klimatizací, vyhřívanými předními sedadly a multifunkčním volantem. Nechybí ani MINI Connected infotainment systém s hlasovým ovládáním, systém Bluetooth a nebo GPS navigace.
Countryman Special Edition se do nabídky dostane se dvěma motory, včetně přeplňovaného 1,6litrového čtyřválce s výkonem 190 koní a 240 Nm točivého momentu. Druhým pak je 2,0litrový čtyřválec s výkonem 143 koní a 305 Nm točivého momentu. Motory lze spojit buď se šestistupňovou manuální převodovkou nebo volitelně šestistupňovým automatem. Důležité je zmínit, že bez ohledu na motorizaci se tato verze vyznačuje pohonem všech kol.
Výroba vozu bude omezena na 250 kusů a automobilka již v současné době přijmá první objednávky.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.