Poslední dobou je těch dopravních nehod, jejichž hlavními účastníky jsou výkonné supersporty, nějak moc. Včera jsme psali o tom, jak v čínské metropoli havaroval raritní Koenigsegg Agera R. Protentokrát se však stala dopravní nehoda v Indonésii, jejímž aktérem je Lamborghini Gallardo Super Trofeo Stradale.
Bohužel i v Indonésii platí, že mladý kluk a výkonný supersport nejde moc dohromady. 24letý muž usedl za volant Gallarda Super Trofeo Stradale a v ulicích začal závodit s Ferrari, když v tom ztratil kontrolu nad vozem a vjel na chodník. Jenomže v tu chvíli se po něm procházelo pár lidí, které samozřejmě smetl a zastavil se až o kus vzdálený strom. Následky jsou tragické, konkrétně jeden člověk zemřel a několik jich je zraněno.
Média zmínila, že řidič italského supersportu, Wiyan Lautner, nebyl pod vlivem alkoholu ani jiných omamných látek. V současné době se snaží vyšetřovatelé zjistit rychlost vozu při nárazu, a proto si pozvali i mechanika od Lamborghini, aby jim pomohl při vyšetřování. Co se týče nabouraného vozu, škody jsou velké, ale ne natolik jako ztráta lidského života.
Pro připomenutí, Gallardo Super Trofeo Stradale bylo vyrobeno ve 150 kusech a pyšní se o 70 kg menší váhou ve srovnání se standardním modelem i desetiválcem o výkonu 570 koní.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?