Poslední dobou je těch dopravních nehod, jejichž hlavními účastníky jsou výkonné supersporty, nějak moc. Včera jsme psali o tom, jak v čínské metropoli havaroval raritní Koenigsegg Agera R. Protentokrát se však stala dopravní nehoda v Indonésii, jejímž aktérem je Lamborghini Gallardo Super Trofeo Stradale.
Bohužel i v Indonésii platí, že mladý kluk a výkonný supersport nejde moc dohromady. 24letý muž usedl za volant Gallarda Super Trofeo Stradale a v ulicích začal závodit s Ferrari, když v tom ztratil kontrolu nad vozem a vjel na chodník. Jenomže v tu chvíli se po něm procházelo pár lidí, které samozřejmě smetl a zastavil se až o kus vzdálený strom. Následky jsou tragické, konkrétně jeden člověk zemřel a několik jich je zraněno.
Média zmínila, že řidič italského supersportu, Wiyan Lautner, nebyl pod vlivem alkoholu ani jiných omamných látek. V současné době se snaží vyšetřovatelé zjistit rychlost vozu při nárazu, a proto si pozvali i mechanika od Lamborghini, aby jim pomohl při vyšetřování. Co se týče nabouraného vozu, škody jsou velké, ale ne natolik jako ztráta lidského života.
Pro připomenutí, Gallardo Super Trofeo Stradale bylo vyrobeno ve 150 kusech a pyšní se o 70 kg menší váhou ve srovnání se standardním modelem i desetiválcem o výkonu 570 koní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?