Volkswagen se navzdory budoucím škrtům nedrží zpátky a představil dvě nové verze kupé Scirocco.
Ty nesou označení R-Line a GT Black Edition a jak to tak vypadá, zatím se budou prodávat jen na trhu ve Velké Británii. První na řadě je Scirocco GT Black Edition, jenž nabízí kontrastní černou střechou, černá vnější zpětná zrcátka a černý zadní spoiler. Tento model má také tónovaná zadní okna a 18-palcová kola z lehkých slitin Black Lisabon.
Oproti tomu Scirocco R-Line Black Edition má větší 19-palcová kola z lehkých slitin Black Lugano. Tento model byl také vybaven balíčkem R-Line, který zahrnuje sportovnější nárazníky a rozšířené boční prahy. Součástí balíčku je jsou taktéž kožená sportovní sedadla Vienna, dekory z uhlíkových vláken a sportovní volant.
Pod kapotou se objeví celá řada různých motorů. Benzinové jednotky zastupuje 1,4 litrový TSI s výkonem 125 koní, stejně jako dvoulitr se 180 koňmi. Fanoušci nafty si budou moci objednat TDI motor o objemu 2,0 litry s výkonem 150 nebo 184 koní. Modely vybavené motorem 1,4 TSI dostanou výhradně šestistupňovou manuální převodovku, ostatní varianty mohou být vybaveny volitelně šestistupňovou automatickou převodovkou DSG.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.