Mitsubishi ASX se nedávno ukázalo ve zmodernizované podobě, přinášející větší vizuální agresivitu i lepší multimediální výbavu. Dobrodružnější stránku jinak čistě městského SUV ukazuje v Brazílii odhalené provedení Outdoor, vycházející ještě z modelu před modernizací.
Základním poznávacím prvkem ASX Outdoor jsou 16palcová litá kola, kliky dveří, maska chladiče a plastové obložení nárazníků, blatníků a prahů dveří v grafitově šedé barvě. V zadním nárazníku jsou dvě tažná oka, která se budou hodit především v těžším terénu. Speciálně pro toto provedení pak byly vyvinuty střešní ližiny a zadní zatmavená světla z LED diod.
Uvnitř je to výrazně menší divočina, ačkoliv i tam zavítala grafitová šedá. Vidět je to hlavně na středové konzoli, jejímž středobodem je jinak standardně dodávaný multimediální systém s DVD a MP3 přehrávačem, rádiem a streamováním hudby. Za příplatek je pak dostupná GPS navigace. Unikátní je čalounění sedadel se stříbrným prošíváním.
Aby ale ASX Outdoor nebylo jen vizuálním dobrodruhem, pohráli si technici Mitsubishi s nastavením pružin a tlumičů, které umožňují lepší průjezdnost přes terénní nerovnosti. Světlá výška vzrostla na 215 mm, přední nájezdový úhel je 23 stupňů a zadní nájezdový úhel potom 35 stupňů. Pod kapotou je dvoulitrový zážehový čtyřválec o výkonu 160 koní, spojený s manuální pětistupňovou převodovkou a přiřaditelným pohonem všech kol (na výběr jsou režimy 2WD, 4WD a Lock). Podvozek má vpředu nezávislé zavěšení MacPherson, vzadu je víceprvkové zavěšení se stabilizační tyčí.
Základní cena kompaktního Mitsubishi je 97 990 reálů (cca 651 000 korun), za níž vedle zmíněného infotainmentu dostanete třeba přední airbagy, asistent rozjezdu do kopce nebo kontrolu trakce a stability. Paleta barev obsahuje celkem sedm odstínů – bílou Alpino, stříbrnou Cool nebo Rhodium, černou Onix, červenou Monaco, oranžovou Sun Shine nebo zelenou Floresta.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?