Mitsubishi ASX se nedávno ukázalo ve zmodernizované podobě, přinášející větší vizuální agresivitu i lepší multimediální výbavu. Dobrodružnější stránku jinak čistě městského SUV ukazuje v Brazílii odhalené provedení Outdoor, vycházející ještě z modelu před modernizací.
Základním poznávacím prvkem ASX Outdoor jsou 16palcová litá kola, kliky dveří, maska chladiče a plastové obložení nárazníků, blatníků a prahů dveří v grafitově šedé barvě. V zadním nárazníku jsou dvě tažná oka, která se budou hodit především v těžším terénu. Speciálně pro toto provedení pak byly vyvinuty střešní ližiny a zadní zatmavená světla z LED diod.
Uvnitř je to výrazně menší divočina, ačkoliv i tam zavítala grafitová šedá. Vidět je to hlavně na středové konzoli, jejímž středobodem je jinak standardně dodávaný multimediální systém s DVD a MP3 přehrávačem, rádiem a streamováním hudby. Za příplatek je pak dostupná GPS navigace. Unikátní je čalounění sedadel se stříbrným prošíváním.
Aby ale ASX Outdoor nebylo jen vizuálním dobrodruhem, pohráli si technici Mitsubishi s nastavením pružin a tlumičů, které umožňují lepší průjezdnost přes terénní nerovnosti. Světlá výška vzrostla na 215 mm, přední nájezdový úhel je 23 stupňů a zadní nájezdový úhel potom 35 stupňů. Pod kapotou je dvoulitrový zážehový čtyřválec o výkonu 160 koní, spojený s manuální pětistupňovou převodovkou a přiřaditelným pohonem všech kol (na výběr jsou režimy 2WD, 4WD a Lock). Podvozek má vpředu nezávislé zavěšení MacPherson, vzadu je víceprvkové zavěšení se stabilizační tyčí.
Základní cena kompaktního Mitsubishi je 97 990 reálů (cca 651 000 korun), za níž vedle zmíněného infotainmentu dostanete třeba přední airbagy, asistent rozjezdu do kopce nebo kontrolu trakce a stability. Paleta barev obsahuje celkem sedm odstínů – bílou Alpino, stříbrnou Cool nebo Rhodium, černou Onix, červenou Monaco, oranžovou Sun Shine nebo zelenou Floresta.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?