Mitsubishi ASX se nedávno ukázalo ve zmodernizované podobě, přinášející větší vizuální agresivitu i lepší multimediální výbavu. Dobrodružnější stránku jinak čistě městského SUV ukazuje v Brazílii odhalené provedení Outdoor, vycházející ještě z modelu před modernizací.
Základním poznávacím prvkem ASX Outdoor jsou 16palcová litá kola, kliky dveří, maska chladiče a plastové obložení nárazníků, blatníků a prahů dveří v grafitově šedé barvě. V zadním nárazníku jsou dvě tažná oka, která se budou hodit především v těžším terénu. Speciálně pro toto provedení pak byly vyvinuty střešní ližiny a zadní zatmavená světla z LED diod.
Uvnitř je to výrazně menší divočina, ačkoliv i tam zavítala grafitová šedá. Vidět je to hlavně na středové konzoli, jejímž středobodem je jinak standardně dodávaný multimediální systém s DVD a MP3 přehrávačem, rádiem a streamováním hudby. Za příplatek je pak dostupná GPS navigace. Unikátní je čalounění sedadel se stříbrným prošíváním.
Aby ale ASX Outdoor nebylo jen vizuálním dobrodruhem, pohráli si technici Mitsubishi s nastavením pružin a tlumičů, které umožňují lepší průjezdnost přes terénní nerovnosti. Světlá výška vzrostla na 215 mm, přední nájezdový úhel je 23 stupňů a zadní nájezdový úhel potom 35 stupňů. Pod kapotou je dvoulitrový zážehový čtyřválec o výkonu 160 koní, spojený s manuální pětistupňovou převodovkou a přiřaditelným pohonem všech kol (na výběr jsou režimy 2WD, 4WD a Lock). Podvozek má vpředu nezávislé zavěšení MacPherson, vzadu je víceprvkové zavěšení se stabilizační tyčí.
Základní cena kompaktního Mitsubishi je 97 990 reálů (cca 651 000 korun), za níž vedle zmíněného infotainmentu dostanete třeba přední airbagy, asistent rozjezdu do kopce nebo kontrolu trakce a stability. Paleta barev obsahuje celkem sedm odstínů – bílou Alpino, stříbrnou Cool nebo Rhodium, černou Onix, červenou Monaco, oranžovou Sun Shine nebo zelenou Floresta.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.