Mitsubishi ASX se nedávno ukázalo ve zmodernizované podobě, přinášející větší vizuální agresivitu i lepší multimediální výbavu. Dobrodružnější stránku jinak čistě městského SUV ukazuje v Brazílii odhalené provedení Outdoor, vycházející ještě z modelu před modernizací.
Základním poznávacím prvkem ASX Outdoor jsou 16palcová litá kola, kliky dveří, maska chladiče a plastové obložení nárazníků, blatníků a prahů dveří v grafitově šedé barvě. V zadním nárazníku jsou dvě tažná oka, která se budou hodit především v těžším terénu. Speciálně pro toto provedení pak byly vyvinuty střešní ližiny a zadní zatmavená světla z LED diod.
Uvnitř je to výrazně menší divočina, ačkoliv i tam zavítala grafitová šedá. Vidět je to hlavně na středové konzoli, jejímž středobodem je jinak standardně dodávaný multimediální systém s DVD a MP3 přehrávačem, rádiem a streamováním hudby. Za příplatek je pak dostupná GPS navigace. Unikátní je čalounění sedadel se stříbrným prošíváním.
Aby ale ASX Outdoor nebylo jen vizuálním dobrodruhem, pohráli si technici Mitsubishi s nastavením pružin a tlumičů, které umožňují lepší průjezdnost přes terénní nerovnosti. Světlá výška vzrostla na 215 mm, přední nájezdový úhel je 23 stupňů a zadní nájezdový úhel potom 35 stupňů. Pod kapotou je dvoulitrový zážehový čtyřválec o výkonu 160 koní, spojený s manuální pětistupňovou převodovkou a přiřaditelným pohonem všech kol (na výběr jsou režimy 2WD, 4WD a Lock). Podvozek má vpředu nezávislé zavěšení MacPherson, vzadu je víceprvkové zavěšení se stabilizační tyčí.
Základní cena kompaktního Mitsubishi je 97 990 reálů (cca 651 000 korun), za níž vedle zmíněného infotainmentu dostanete třeba přední airbagy, asistent rozjezdu do kopce nebo kontrolu trakce a stability. Paleta barev obsahuje celkem sedm odstínů – bílou Alpino, stříbrnou Cool nebo Rhodium, černou Onix, červenou Monaco, oranžovou Sun Shine nebo zelenou Floresta.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.