Před pár dny jste mohli číst na našem webu první zmínky o tom, že turínská automobilka má v plánu výkonnější 124 Spider, ale také možný návrat do WRC. Nyní však vyrukoval Fiat s oficiálním oznámením, potvrdil příchod ostrého crossoveru 500X, Abarthu 124 Spider a také vstup do motorsportu.
Koncern FCA (Fiat Chrysler Automobiles) se netají tím, že má se značkou Abarth velké plány. Především chce zvětšit modelové portfolio a zvýšit počet prodejců ze 300 na více než 750. V současné době je prý Abarth ve skvělé formě, neboť je na dobré cestě za svým cílem z počátku letošního roku – prodat 10 000 vozů. Oproti loňskému roku jde o 50% nárůst.
Dokonce i Abarth potvrdil, že momentálně vyvíjí ostrý crossover 500X, který už byl několikrát spatřen špionážními fotografy. Na první pohled se má odlišit od standardního provedení většími litými koly a duálním výfukovým systémem. Šéf Abarthu, Paolo Gagliardo, prohlásil tento týden, že upravená 500X dorazí v příštím roce, ale pravděpodobně až po uvedení 124 Spider.
Abarth 124 Spider bude mít pod kapotou přeplňovanou benzínovou čtrnáctistovku, avšak se zvýšeným výkonem 160, 190 nebo přes 200 koní. Dříve kolovaly spekulace, že ostrý roadster dostane motor od Alfy Romeo 4C. Jestli tomu tak bude, ukáže čas. Sériový Fiat 124 Spider v evropské specifikaci nabídne stejný motor, avšak pouze s výkonem 140 koní.
Odhalení Abarthu 124 Spider je nejspíš už za dveřmi, poněvadž vybraná skupina lidí prý už viděla jeho maketu. Navíc tajný zdroj prozradil zahraničnímu deníku Automotive News Europe, že FCA má v plánu také závodní 124 Spider, se kterým by se Fiat vrátil do WRC. Něco na tom opravdu bude, protože tahle myšlenka byla zmíněna už dříve. Zřejmě tak půjde o pravdivou informaci a italská značka se vrátí do šampionátu v roce 2017 s Fiatem 124 Spider, který bude mít hard-top.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.