Před pár dny jste mohli číst na našem webu první zmínky o tom, že turínská automobilka má v plánu výkonnější 124 Spider, ale také možný návrat do WRC. Nyní však vyrukoval Fiat s oficiálním oznámením, potvrdil příchod ostrého crossoveru 500X, Abarthu 124 Spider a také vstup do motorsportu.
Koncern FCA (Fiat Chrysler Automobiles) se netají tím, že má se značkou Abarth velké plány. Především chce zvětšit modelové portfolio a zvýšit počet prodejců ze 300 na více než 750. V současné době je prý Abarth ve skvělé formě, neboť je na dobré cestě za svým cílem z počátku letošního roku – prodat 10 000 vozů. Oproti loňskému roku jde o 50% nárůst.
Dokonce i Abarth potvrdil, že momentálně vyvíjí ostrý crossover 500X, který už byl několikrát spatřen špionážními fotografy. Na první pohled se má odlišit od standardního provedení většími litými koly a duálním výfukovým systémem. Šéf Abarthu, Paolo Gagliardo, prohlásil tento týden, že upravená 500X dorazí v příštím roce, ale pravděpodobně až po uvedení 124 Spider.
Abarth 124 Spider bude mít pod kapotou přeplňovanou benzínovou čtrnáctistovku, avšak se zvýšeným výkonem 160, 190 nebo přes 200 koní. Dříve kolovaly spekulace, že ostrý roadster dostane motor od Alfy Romeo 4C. Jestli tomu tak bude, ukáže čas. Sériový Fiat 124 Spider v evropské specifikaci nabídne stejný motor, avšak pouze s výkonem 140 koní.
Odhalení Abarthu 124 Spider je nejspíš už za dveřmi, poněvadž vybraná skupina lidí prý už viděla jeho maketu. Navíc tajný zdroj prozradil zahraničnímu deníku Automotive News Europe, že FCA má v plánu také závodní 124 Spider, se kterým by se Fiat vrátil do WRC. Něco na tom opravdu bude, protože tahle myšlenka byla zmíněna už dříve. Zřejmě tak půjde o pravdivou informaci a italská značka se vrátí do šampionátu v roce 2017 s Fiatem 124 Spider, který bude mít hard-top.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.