Před pár dny jste mohli číst na našem webu první zmínky o tom, že turínská automobilka má v plánu výkonnější 124 Spider, ale také možný návrat do WRC. Nyní však vyrukoval Fiat s oficiálním oznámením, potvrdil příchod ostrého crossoveru 500X, Abarthu 124 Spider a také vstup do motorsportu.
Koncern FCA (Fiat Chrysler Automobiles) se netají tím, že má se značkou Abarth velké plány. Především chce zvětšit modelové portfolio a zvýšit počet prodejců ze 300 na více než 750. V současné době je prý Abarth ve skvělé formě, neboť je na dobré cestě za svým cílem z počátku letošního roku – prodat 10 000 vozů. Oproti loňskému roku jde o 50% nárůst.
Dokonce i Abarth potvrdil, že momentálně vyvíjí ostrý crossover 500X, který už byl několikrát spatřen špionážními fotografy. Na první pohled se má odlišit od standardního provedení většími litými koly a duálním výfukovým systémem. Šéf Abarthu, Paolo Gagliardo, prohlásil tento týden, že upravená 500X dorazí v příštím roce, ale pravděpodobně až po uvedení 124 Spider.
Abarth 124 Spider bude mít pod kapotou přeplňovanou benzínovou čtrnáctistovku, avšak se zvýšeným výkonem 160, 190 nebo přes 200 koní. Dříve kolovaly spekulace, že ostrý roadster dostane motor od Alfy Romeo 4C. Jestli tomu tak bude, ukáže čas. Sériový Fiat 124 Spider v evropské specifikaci nabídne stejný motor, avšak pouze s výkonem 140 koní.
Odhalení Abarthu 124 Spider je nejspíš už za dveřmi, poněvadž vybraná skupina lidí prý už viděla jeho maketu. Navíc tajný zdroj prozradil zahraničnímu deníku Automotive News Europe, že FCA má v plánu také závodní 124 Spider, se kterým by se Fiat vrátil do WRC. Něco na tom opravdu bude, protože tahle myšlenka byla zmíněna už dříve. Zřejmě tak půjde o pravdivou informaci a italská značka se vrátí do šampionátu v roce 2017 s Fiatem 124 Spider, který bude mít hard-top.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?