Před pár dny jste mohli číst na našem webu první zmínky o tom, že turínská automobilka má v plánu výkonnější 124 Spider, ale také možný návrat do WRC. Nyní však vyrukoval Fiat s oficiálním oznámením, potvrdil příchod ostrého crossoveru 500X, Abarthu 124 Spider a také vstup do motorsportu.
Koncern FCA (Fiat Chrysler Automobiles) se netají tím, že má se značkou Abarth velké plány. Především chce zvětšit modelové portfolio a zvýšit počet prodejců ze 300 na více než 750. V současné době je prý Abarth ve skvělé formě, neboť je na dobré cestě za svým cílem z počátku letošního roku – prodat 10 000 vozů. Oproti loňskému roku jde o 50% nárůst.
Dokonce i Abarth potvrdil, že momentálně vyvíjí ostrý crossover 500X, který už byl několikrát spatřen špionážními fotografy. Na první pohled se má odlišit od standardního provedení většími litými koly a duálním výfukovým systémem. Šéf Abarthu, Paolo Gagliardo, prohlásil tento týden, že upravená 500X dorazí v příštím roce, ale pravděpodobně až po uvedení 124 Spider.
Abarth 124 Spider bude mít pod kapotou přeplňovanou benzínovou čtrnáctistovku, avšak se zvýšeným výkonem 160, 190 nebo přes 200 koní. Dříve kolovaly spekulace, že ostrý roadster dostane motor od Alfy Romeo 4C. Jestli tomu tak bude, ukáže čas. Sériový Fiat 124 Spider v evropské specifikaci nabídne stejný motor, avšak pouze s výkonem 140 koní.
Odhalení Abarthu 124 Spider je nejspíš už za dveřmi, poněvadž vybraná skupina lidí prý už viděla jeho maketu. Navíc tajný zdroj prozradil zahraničnímu deníku Automotive News Europe, že FCA má v plánu také závodní 124 Spider, se kterým by se Fiat vrátil do WRC. Něco na tom opravdu bude, protože tahle myšlenka byla zmíněna už dříve. Zřejmě tak půjde o pravdivou informaci a italská značka se vrátí do šampionátu v roce 2017 s Fiatem 124 Spider, který bude mít hard-top.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?