Pseudoterénní C3 Picasso z Brazílie už z našich stránek znáte. Jistě také víte, že nedávno ji Citroën podrobil faceliftu, takže nyní připomíná C4 Cactus nebo C4 Picasso. S aktuálním vstupem na domácí trh pak dvojitý šíp odhalil několik dalších informací a především bohatou fotogalerii.
Aircross se po modernizaci pyšní dvoustupňovými předními světlomety, takže zatímco u rovněž nové masky chladiče naleznete dálkové a potkávací čočky, v nárazníku mají místo LED diody denního svícení. Patřičně drsný vzhled podporují plastové nárazníky se zvětšenými nájezdovými úhly, výrazný nápis „Aircross“ ve spodní části dveří a především náhradní kolo na víku kufru. To ale dokáže Citroën schovat před zraky nenechavců. Velmi zajímavým detailem jsou střešní ližiny, protažené až do předního skla, čímž tvoří jakýsi „předvoj“ klasickým A-sloupkům. Jak tomu u faceliftů bývá, osvěžena byla též nabídka litých kol.
Kabina se s tou v evropském Picassu nedá vůbec srovnat. Především výdechy ventilace s hranatým rámečkem jí neobyčejně sluší, navíc tento prvek tak nějak sedí k vnějšímu vzhledu. Hlavní novinkou omlazovací kůry je ale použití multimediálního systému se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, rozhraním MirrorScreen a Apple CarPlay, GPS navigací a couvací kamerou. Čalounění sedadel má výrazný trojdimenzionální vzor, skvěle padnoucí k zaměření vozu.
Pod kapotou najdeme dva zážehové čtyřválce, schopné spalovat benzín nebo ethanol. Slabší patnáctistovka má 93 koní a 139 Nm při použití ethanolu, respektive 89 koní a 131 Nm při použití benzínu, silnější šestnáctistovka disponuje 122 koňmi a 161 Nm při použití ethanolu, respektive 115 koňmi a 152 Nm při použití benzínu. Poháněna jsou výhradně přední kola buď přes manuální pětikvalt, nebo čtyřstupňový automat s režimem Eco, ten je ale vyhrazen pouze šestnáctistovce. Zcela nové je řízení s elektrickým posilovačem, zavěšení zadních disponuje zkrutným stabilizátorem.
V ceníku najdete čtyři výbavové stupně – Star, Live, Feel a Shine. Základní cena s patnáctistovkou je 49 990 reálů (cca 339 000 korun), silnější motor pořídíte za minimálně 58 990 reálů (cca 400 000 korun). Úplný vrchol, představovaný provedením 1.6 Shine s automatickou převodovkou, vychází na 69 290 reálů (cca 470 000 korun).
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?