Pseudoterénní C3 Picasso z Brazílie už z našich stránek znáte. Jistě také víte, že nedávno ji Citroën podrobil faceliftu, takže nyní připomíná C4 Cactus nebo C4 Picasso. S aktuálním vstupem na domácí trh pak dvojitý šíp odhalil několik dalších informací a především bohatou fotogalerii.
Aircross se po modernizaci pyšní dvoustupňovými předními světlomety, takže zatímco u rovněž nové masky chladiče naleznete dálkové a potkávací čočky, v nárazníku mají místo LED diody denního svícení. Patřičně drsný vzhled podporují plastové nárazníky se zvětšenými nájezdovými úhly, výrazný nápis „Aircross“ ve spodní části dveří a především náhradní kolo na víku kufru. To ale dokáže Citroën schovat před zraky nenechavců. Velmi zajímavým detailem jsou střešní ližiny, protažené až do předního skla, čímž tvoří jakýsi „předvoj“ klasickým A-sloupkům. Jak tomu u faceliftů bývá, osvěžena byla též nabídka litých kol.
Kabina se s tou v evropském Picassu nedá vůbec srovnat. Především výdechy ventilace s hranatým rámečkem jí neobyčejně sluší, navíc tento prvek tak nějak sedí k vnějšímu vzhledu. Hlavní novinkou omlazovací kůry je ale použití multimediálního systému se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, rozhraním MirrorScreen a Apple CarPlay, GPS navigací a couvací kamerou. Čalounění sedadel má výrazný trojdimenzionální vzor, skvěle padnoucí k zaměření vozu.
Pod kapotou najdeme dva zážehové čtyřválce, schopné spalovat benzín nebo ethanol. Slabší patnáctistovka má 93 koní a 139 Nm při použití ethanolu, respektive 89 koní a 131 Nm při použití benzínu, silnější šestnáctistovka disponuje 122 koňmi a 161 Nm při použití ethanolu, respektive 115 koňmi a 152 Nm při použití benzínu. Poháněna jsou výhradně přední kola buď přes manuální pětikvalt, nebo čtyřstupňový automat s režimem Eco, ten je ale vyhrazen pouze šestnáctistovce. Zcela nové je řízení s elektrickým posilovačem, zavěšení zadních disponuje zkrutným stabilizátorem.
V ceníku najdete čtyři výbavové stupně – Star, Live, Feel a Shine. Základní cena s patnáctistovkou je 49 990 reálů (cca 339 000 korun), silnější motor pořídíte za minimálně 58 990 reálů (cca 400 000 korun). Úplný vrchol, představovaný provedením 1.6 Shine s automatickou převodovkou, vychází na 69 290 reálů (cca 470 000 korun).
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.