Oplastovaná C3 Picasso v detailech, Scout se nechytá

Navzdory absenci pohonu všech kol se nezalekne ani lehčího terénu, Citroën C3 Aircross.
Navzdory absenci pohonu všech kol se nezalekne ani lehčího terénu, Citroën C3 Aircross., foto: Citroën
ar6 26. listopadu 2015 07:15
Sdílej:

Pseudoterénní C3 Picasso z Brazílie už z našich stránek znáte. Jistě také víte, že nedávno ji Citroën podrobil faceliftu, takže nyní připomíná C4 Cactus nebo C4 Picasso. S aktuálním vstupem na domácí trh pak dvojitý šíp odhalil několik dalších informací a především bohatou fotogalerii.

Aircross se po modernizaci pyšní dvoustupňovými předními světlomety, takže zatímco u rovněž nové masky chladiče naleznete dálkové a potkávací čočky, v nárazníku mají místo LED diody denního svícení. Patřičně drsný vzhled podporují plastové nárazníky se zvětšenými nájezdovými úhly, výrazný nápis „Aircross“ ve spodní části dveří a především náhradní kolo na víku kufru. To ale dokáže Citroën schovat před zraky nenechavců. Velmi zajímavým detailem jsou střešní ližiny, protažené až do předního skla, čímž tvoří jakýsi „předvoj“ klasickým A-sloupkům. Jak tomu u faceliftů bývá, osvěžena byla též nabídka litých kol.

Kabina se s tou v evropském Picassu nedá vůbec srovnat. Především výdechy ventilace s hranatým rámečkem jí neobyčejně sluší, navíc tento prvek tak nějak sedí k vnějšímu vzhledu. Hlavní novinkou omlazovací kůry je ale použití multimediálního systému se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, rozhraním MirrorScreen a Apple CarPlay, GPS navigací a couvací kamerou. Čalounění sedadel má výrazný trojdimenzionální vzor, skvěle padnoucí k zaměření vozu.

Pod kapotou najdeme dva zážehové čtyřválce, schopné spalovat benzín nebo ethanol. Slabší patnáctistovka má 93 koní a 139 Nm při použití ethanolu, respektive 89 koní a 131 Nm při použití benzínu, silnější šestnáctistovka disponuje 122 koňmi a 161 Nm při použití ethanolu, respektive 115 koňmi a 152 Nm při použití benzínu. Poháněna jsou výhradně přední kola buď přes manuální pětikvalt, nebo čtyřstupňový automat s režimem Eco, ten je ale vyhrazen pouze šestnáctistovce. Zcela nové je řízení s elektrickým posilovačem, zavěšení zadních disponuje zkrutným stabilizátorem.

V ceníku najdete čtyři výbavové stupně – Star, Live, Feel a Shine. Základní cena s patnáctistovkou je 49 990 reálů (cca 339 000 korun), silnější motor pořídíte za minimálně 58 990 reálů (cca 400 000 korun). Úplný vrchol, představovaný provedením 1.6 Shine s automatickou převodovkou, vychází na 69 290 reálů (cca 470 000 korun).

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.