Pseudoterénní C3 Picasso z Brazílie už z našich stránek znáte. Jistě také víte, že nedávno ji Citroën podrobil faceliftu, takže nyní připomíná C4 Cactus nebo C4 Picasso. S aktuálním vstupem na domácí trh pak dvojitý šíp odhalil několik dalších informací a především bohatou fotogalerii.
Aircross se po modernizaci pyšní dvoustupňovými předními světlomety, takže zatímco u rovněž nové masky chladiče naleznete dálkové a potkávací čočky, v nárazníku mají místo LED diody denního svícení. Patřičně drsný vzhled podporují plastové nárazníky se zvětšenými nájezdovými úhly, výrazný nápis „Aircross“ ve spodní části dveří a především náhradní kolo na víku kufru. To ale dokáže Citroën schovat před zraky nenechavců. Velmi zajímavým detailem jsou střešní ližiny, protažené až do předního skla, čímž tvoří jakýsi „předvoj“ klasickým A-sloupkům. Jak tomu u faceliftů bývá, osvěžena byla též nabídka litých kol.
Kabina se s tou v evropském Picassu nedá vůbec srovnat. Především výdechy ventilace s hranatým rámečkem jí neobyčejně sluší, navíc tento prvek tak nějak sedí k vnějšímu vzhledu. Hlavní novinkou omlazovací kůry je ale použití multimediálního systému se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, rozhraním MirrorScreen a Apple CarPlay, GPS navigací a couvací kamerou. Čalounění sedadel má výrazný trojdimenzionální vzor, skvěle padnoucí k zaměření vozu.
Pod kapotou najdeme dva zážehové čtyřválce, schopné spalovat benzín nebo ethanol. Slabší patnáctistovka má 93 koní a 139 Nm při použití ethanolu, respektive 89 koní a 131 Nm při použití benzínu, silnější šestnáctistovka disponuje 122 koňmi a 161 Nm při použití ethanolu, respektive 115 koňmi a 152 Nm při použití benzínu. Poháněna jsou výhradně přední kola buď přes manuální pětikvalt, nebo čtyřstupňový automat s režimem Eco, ten je ale vyhrazen pouze šestnáctistovce. Zcela nové je řízení s elektrickým posilovačem, zavěšení zadních disponuje zkrutným stabilizátorem.
V ceníku najdete čtyři výbavové stupně – Star, Live, Feel a Shine. Základní cena s patnáctistovkou je 49 990 reálů (cca 339 000 korun), silnější motor pořídíte za minimálně 58 990 reálů (cca 400 000 korun). Úplný vrchol, představovaný provedením 1.6 Shine s automatickou převodovkou, vychází na 69 290 reálů (cca 470 000 korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.