Snad nejpopulárnější moderátorské trio, Jeremy Clarskon, James May a Richard Hammond, odešlo z britské televize BBC začátkem letošního roku. Důvodem byla Clarksonova výpověď za napadení producenta. Ovšem i tak BBC uvede v příštím měsíci tradiční vánoční speciál, který bude samozřejmě dvoudílný.
Ovšem hned na začátek musím zastavit Vaše nadšení, jelikož zmíněné trio se opravdu nevrací na kanál BBC. Řekněme, že půjde o takové symbolické rozloučení s Top Gearem, tak jak ho prozatím známe. Vánoční speciál se bude jmenovat Top Gear: From A-Z (od A do Z) a ukáže motoristický pořad ze slavného období roků 2002 - 2015. Dvoudílný speciál bude uvádět anglický herec a komik, John Bishop, který představí úžasné záběry, zasvěcená fakta, ale také mnoho statistik za posledních 13 let celosvětově největší motoristické show.
V dvoudílném speciálu se budou dané scény či incidenty vázat k jednotlivým písmenům abecedy, takže se můžeme těšit na B jako Bark, I jako Inch High nebo Q jako Queuing. Prozatím není známo, zda F bude znamenat Fracas, což jde o incident, kdy Clarkson napadl producenta Oisina Tymona a výpověď tak byla otázkou času. Součástí vánočního speciálu dle BBC budou i scénky ze zákulisí, Clarksonovy žertíky nebo neznámá hvězda z fondu celebrit Top Gearu.
Jak už víme z dřívějších zpráv, novým moderátorem Top Gearu se stal Chris Evans a vydá se zřejmě na sólovou dráhu. Co se týče naší oblíbené trojice, momentálně natáčí epizody nového pořadu pro Amazon. Důkazem je i zveřejněný příspěvek na Twitteru, kde je k vidění trio pohromadě u Ferrari LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918 Spyder. Zmíněné hypersporty bychom měli vidět hned v prvním díle nové show.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?