Snad nejpopulárnější moderátorské trio, Jeremy Clarskon, James May a Richard Hammond, odešlo z britské televize BBC začátkem letošního roku. Důvodem byla Clarksonova výpověď za napadení producenta. Ovšem i tak BBC uvede v příštím měsíci tradiční vánoční speciál, který bude samozřejmě dvoudílný.
Ovšem hned na začátek musím zastavit Vaše nadšení, jelikož zmíněné trio se opravdu nevrací na kanál BBC. Řekněme, že půjde o takové symbolické rozloučení s Top Gearem, tak jak ho prozatím známe. Vánoční speciál se bude jmenovat Top Gear: From A-Z (od A do Z) a ukáže motoristický pořad ze slavného období roků 2002 - 2015. Dvoudílný speciál bude uvádět anglický herec a komik, John Bishop, který představí úžasné záběry, zasvěcená fakta, ale také mnoho statistik za posledních 13 let celosvětově největší motoristické show.
V dvoudílném speciálu se budou dané scény či incidenty vázat k jednotlivým písmenům abecedy, takže se můžeme těšit na B jako Bark, I jako Inch High nebo Q jako Queuing. Prozatím není známo, zda F bude znamenat Fracas, což jde o incident, kdy Clarkson napadl producenta Oisina Tymona a výpověď tak byla otázkou času. Součástí vánočního speciálu dle BBC budou i scénky ze zákulisí, Clarksonovy žertíky nebo neznámá hvězda z fondu celebrit Top Gearu.
Jak už víme z dřívějších zpráv, novým moderátorem Top Gearu se stal Chris Evans a vydá se zřejmě na sólovou dráhu. Co se týče naší oblíbené trojice, momentálně natáčí epizody nového pořadu pro Amazon. Důkazem je i zveřejněný příspěvek na Twitteru, kde je k vidění trio pohromadě u Ferrari LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918 Spyder. Zmíněné hypersporty bychom měli vidět hned v prvním díle nové show.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?