Britská automobilka Aston Martin už jednou otevírala autosalon ve Spojených arabských emirátech, a to konkrétně v Dubaji. Jenomže se jí tam natolik daří, že se chystá otevření dalšího showroomu – nyní však v Abu Dhabi. Už je tak nějak známo, že tato dvě největší města SAE spolu „soupeří“.
Nový showroom Astonu Martin bude k nalezení na Etihad Towers. Generální ředitel britské značky, Andy Palmer, prohlásil: „Již se velmi těšíme na otevření nového showroomu v Abu Dhabi. Trh SAE je nesmírně důležitý pro luxusní automobilky, jako je právě Aston Martin, a Etihad Towers je ideálním místem“.
Otevírání nového autosalonu nebude nudnou záležitostí, protože se při této příležitosti uskuteční také debut impozantního Astonu Martin Vulcan, což je britská odpověď na Ferrari FXX K nebo McLaren P1 GTR. Vulcan disponuje 7,0litrovým atmosférickým dvanáctiválcem o výkonu přes 800 koní a bude vyrobeno pouze 24 kusů pro celý svět.
Here it is! The new #AstonMartin Vulcan has been unveiled at #PearlsByMichaelCaines! #ExpressionOfFlavour pic.twitter.com/NkkQx3ImmG
— JumeirahEtihadTowers (@JEtihadTowers) 24. Listopad 2015Palmer pronesl k Vulcanu: „Není to jen supersport, reprezentuje 102 let silničních a závodních zkušeností a jen 24 lidí na světě bude mít možnost říct, že je součástí tohoto unikátního klubu“. Než bude otevřen showroom v Abu Dhabi, můžou zájemci prozatím navštívit sousední autosalon v Dubaji, kde je k vidění například DB9, Rapide S, Vanquish, Zagato, Cygnet, ale také nová Lagonda.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.