Britská automobilka Aston Martin už jednou otevírala autosalon ve Spojených arabských emirátech, a to konkrétně v Dubaji. Jenomže se jí tam natolik daří, že se chystá otevření dalšího showroomu – nyní však v Abu Dhabi. Už je tak nějak známo, že tato dvě největší města SAE spolu „soupeří“.
Nový showroom Astonu Martin bude k nalezení na Etihad Towers. Generální ředitel britské značky, Andy Palmer, prohlásil: „Již se velmi těšíme na otevření nového showroomu v Abu Dhabi. Trh SAE je nesmírně důležitý pro luxusní automobilky, jako je právě Aston Martin, a Etihad Towers je ideálním místem“.
Otevírání nového autosalonu nebude nudnou záležitostí, protože se při této příležitosti uskuteční také debut impozantního Astonu Martin Vulcan, což je britská odpověď na Ferrari FXX K nebo McLaren P1 GTR. Vulcan disponuje 7,0litrovým atmosférickým dvanáctiválcem o výkonu přes 800 koní a bude vyrobeno pouze 24 kusů pro celý svět.
Here it is! The new #AstonMartin Vulcan has been unveiled at #PearlsByMichaelCaines! #ExpressionOfFlavour pic.twitter.com/NkkQx3ImmG
— JumeirahEtihadTowers (@JEtihadTowers) 24. Listopad 2015Palmer pronesl k Vulcanu: „Není to jen supersport, reprezentuje 102 let silničních a závodních zkušeností a jen 24 lidí na světě bude mít možnost říct, že je součástí tohoto unikátního klubu“. Než bude otevřen showroom v Abu Dhabi, můžou zájemci prozatím navštívit sousední autosalon v Dubaji, kde je k vidění například DB9, Rapide S, Vanquish, Zagato, Cygnet, ale také nová Lagonda.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.