Švédská automobilka Volvo chystá pro letošní autosalon v americkém Detroitu velké odhalení. Světlo světa zde spatří nový prémiový sedan S90, jehož design byl již nastíněn ve zveřejněných skicách.
V lednu se jako každý rok otevřou brány slavného autosalonu v americkém městě automobilů – Detroitu. Právě při této příležitosti odhalí švédská automobilka Volvo zcela nový sedan s názvem S90.
Jedná se samozřejmě o nástupce modelu S80. Soupeřit by měl především s německými konkurenty jako Mercedes E, BMW 5 a Audi A6.
Je tak očividné, že tato novinka nebude mít vůbec snadný život. K tomu, aby v tak tvrdém konkurenčním prostředí obstála jí designeři vybavili svěžím vzhledem, který navazuje na designový jazyk, použitý u druhé generace SUV XC90.
Vrcholná verze nového sedanu nabídne řidiči výkon o 394 koňských sil. Ten má na svědomí plugin hybridní pohonná jednotka, kterou rovněž nalezneme v nové generaci Volva XC90.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?