Švédská automobilka Volvo chystá pro letošní autosalon v americkém Detroitu velké odhalení. Světlo světa zde spatří nový prémiový sedan S90, jehož design byl již nastíněn ve zveřejněných skicách.
V lednu se jako každý rok otevřou brány slavného autosalonu v americkém městě automobilů – Detroitu. Právě při této příležitosti odhalí švédská automobilka Volvo zcela nový sedan s názvem S90.
Jedná se samozřejmě o nástupce modelu S80. Soupeřit by měl především s německými konkurenty jako Mercedes E, BMW 5 a Audi A6.
Je tak očividné, že tato novinka nebude mít vůbec snadný život. K tomu, aby v tak tvrdém konkurenčním prostředí obstála jí designeři vybavili svěžím vzhledem, který navazuje na designový jazyk, použitý u druhé generace SUV XC90.
Vrcholná verze nového sedanu nabídne řidiči výkon o 394 koňských sil. Ten má na svědomí plugin hybridní pohonná jednotka, kterou rovněž nalezneme v nové generaci Volva XC90.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.