Blíží se konec Opelu? Astra nosí v Číně logo Buick

Sportovní provedení Opel Astra zatím nenabídne, Buick Verano GS.
Sportovní provedení Opel Astra zatím nenabídne, Buick Verano GS., foto: Buick
ar6 22. listopadu 2015 06:10
Sdílej:

Nový Opel Astra je v evropských showroomech zatím k vidění velice krátce, i za tuto dobu si ale stihl vydobýt renomé jednoho z nejvážnějších konkurentů Volkswagenu Golf poslední doby. Není tedy divu, že po něm prahne i Čína, kam se však podívá s logem Buicku.

Nejde přitom o nic neobvyklého, německá značka takto v Říši středu prodává i další svá auta. Verano, jak se nový hatchback jmenuje, se od Astry liší pouze provedením masky chladiče s chromovanými lamelami, připomínajícími vodopád, a samozřejmě také logem. V přední světlech nechybějí LED diody pro denní svícení, jejichž tvar se snaží napodobit i skupinové reflektory.

Určitým vymezením oproti německému dvojčeti je sportovněji pojatá verze GS s výraznějšími nárazníky (oba mají červené elementy), nástavci prahů, decentním spoilerem a 17palcovými černými litými koly. Zatmavená přední světla pak disponují technologií Matrix LED, díky kamerám automaticky přepínající mezi světelnými režimy City, Urban, Expressway, Curve, Parking a Fuel Economy. Ty se střídají podle jízdních podmínek. Na palubní desce je kromě falešného karbonového dekoru rovněž červený „dynamický“ pruh. Červené je i prošívání Alcantarových sedadel a ambientní osvětlení. Multifunkční volant ve sportovnějším střihu dostal pádla řazení. Kromě toho je Verano GS vybaveno bezpečnostním balíčkem, obsahujícím adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu, systém nouzového brzdění a automatický parkovací asistent.

Téma interiéru už jsme trochu nakousli, přesto se k němu ještě jednou vrátíme. Obě provedení totiž nabízejí díky rozvoru 2662 mm největší prostor na zadních sedadlech ve třídě, k dispozici pro ně jsou rovněž vlastní USB porty. Pracovišti řidiče dominuje multimediální systém IntelliLink s osmipalcovým displejem, iOS konektivitou a rozhraním Apple CarPlay.

Tři čtvrtiny struktury karosérie jsou vyrobeny z vysokopevnostní oceli, čímž se povedlo snížit hmotnost a zvýšit tuhost. Mnoho dílů je potom vyrobeno z hliníku, a to včetně motorů, což ve výsledku rezultuje ve 100kilogramovou dietu. V přední části auta najdeme nápravu typu MacPherson, vzadu je potom torzní příčka s Wattovým přímovodem, což je řešení patentované Opelem.

V motorovém prostoru se objeví buď atmosférická patnáctistovka SIDI o výkonu 118 koní při 6600 ot./min s točivým momentem 146 Nm při 4000 ot./min, nebo přeplňovaná patnáctistovka SIDI o výkonu 167 koní při 5600 ot./min s točivým momentem 250 Nm mezi 1700 - 4400 ot./min. Zatímco slabší motor je spojen se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCG, přeplňovaný čtyřválec dostal stejnou převodovku se sedmi stupni.

Celkem pět variant pětidveřového Verana bude v prodeji skrze 740 dealerství po celé Číně, jeho ceny se pohybují v relaci 145 900 - 205 900 juanů (cca 578 000 - 816 000 korun).

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.