Blíží se konec Opelu? Astra nosí v Číně logo Buick

ar6, 22. listopadu 2015, 06:10 Google+

Nový Opel Astra je v evropských showroomech zatím k vidění velice krátce, i za tuto dobu si ale stihl vydobýt renomé jednoho z nejvážnějších konkurentů Volkswagenu Golf poslední doby. Není tedy divu, že po něm prahne i Čína, kam se však podívá s logem Buicku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sportovní provedení Opel Astra zatím nenabídne, Buick Verano GS.

Sportovní provedení Opel Astra zatím nenabídne, Buick Verano GS. | foto: Buick

Sdílejte článek

Nejde přitom o nic neobvyklého, německá značka takto v Říši středu prodává i další svá auta. Verano, jak se nový hatchback jmenuje, se od Astry liší pouze provedením masky chladiče s chromovanými lamelami, připomínajícími vodopád, a samozřejmě také logem. V přední světlech nechybějí LED diody pro denní svícení, jejichž tvar se snaží napodobit i skupinové reflektory.

img-responsive

Opel Astra startuje v Číně, jen s jiným logem, Buick Verano. | foto: Buick

Určitým vymezením oproti německému dvojčeti je sportovněji pojatá verze GS s výraznějšími nárazníky (oba mají červené elementy), nástavci prahů, decentním spoilerem a 17palcovými černými litými koly. Zatmavená přední světla pak disponují technologií Matrix LED, díky kamerám automaticky přepínající mezi světelnými režimy City, Urban, Expressway, Curve, Parking a Fuel Economy. Ty se střídají podle jízdních podmínek. Na palubní desce je kromě falešného karbonového dekoru rovněž červený „dynamický“ pruh. Červené je i prošívání Alcantarových sedadel a ambientní osvětlení. Multifunkční volant ve sportovnějším střihu dostal pádla řazení. Kromě toho je Verano GS vybaveno bezpečnostním balíčkem, obsahujícím adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu, systém nouzového brzdění a automatický parkovací asistent.

Téma interiéru už jsme trochu nakousli, přesto se k němu ještě jednou vrátíme. Obě provedení totiž nabízejí díky rozvoru 2662 mm největší prostor na zadních sedadlech ve třídě, k dispozici pro ně jsou rovněž vlastní USB porty. Pracovišti řidiče dominuje multimediální systém IntelliLink s osmipalcovým displejem, iOS konektivitou a rozhraním Apple CarPlay.

Tři čtvrtiny struktury karosérie jsou vyrobeny z vysokopevnostní oceli, čímž se povedlo snížit hmotnost a zvýšit tuhost. Mnoho dílů je potom vyrobeno z hliníku, a to včetně motorů, což ve výsledku rezultuje ve 100kilogramovou dietu. V přední části auta najdeme nápravu typu MacPherson, vzadu je potom torzní příčka s Wattovým přímovodem, což je řešení patentované Opelem.

V motorovém prostoru se objeví buď atmosférická patnáctistovka SIDI o výkonu 118 koní při 6600 ot./min s točivým momentem 146 Nm při 4000 ot./min, nebo přeplňovaná patnáctistovka SIDI o výkonu 167 koní při 5600 ot./min s točivým momentem 250 Nm mezi 1700 - 4400 ot./min. Zatímco slabší motor je spojen se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCG, přeplňovaný čtyřválec dostal stejnou převodovku se sedmi stupni.

Celkem pět variant pětidveřového Verana bude v prodeji skrze 740 dealerství po celé Číně, jeho ceny se pohybují v relaci 145 900 - 205 900 juanů (cca 578 000 - 816 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Blíží se konec Opelu? Astra nosí v Číně logo Buick

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Vpředu je nová maska, nárazník i světla, Chevrolet Captiva.

Chevrolet Captiva stále žije, aktuální facelift mu opět oddálil důchod

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud