Nový Opel Astra je v evropských showroomech zatím k vidění velice krátce, i za tuto dobu si ale stihl vydobýt renomé jednoho z nejvážnějších konkurentů Volkswagenu Golf poslední doby. Není tedy divu, že po něm prahne i Čína, kam se však podívá s logem Buicku.
Nejde přitom o nic neobvyklého, německá značka takto v Říši středu prodává i další svá auta. Verano, jak se nový hatchback jmenuje, se od Astry liší pouze provedením masky chladiče s chromovanými lamelami, připomínajícími vodopád, a samozřejmě také logem. V přední světlech nechybějí LED diody pro denní svícení, jejichž tvar se snaží napodobit i skupinové reflektory.
Určitým vymezením oproti německému dvojčeti je sportovněji pojatá verze GS s výraznějšími nárazníky (oba mají červené elementy), nástavci prahů, decentním spoilerem a 17palcovými černými litými koly. Zatmavená přední světla pak disponují technologií Matrix LED, díky kamerám automaticky přepínající mezi světelnými režimy City, Urban, Expressway, Curve, Parking a Fuel Economy. Ty se střídají podle jízdních podmínek. Na palubní desce je kromě falešného karbonového dekoru rovněž červený „dynamický“ pruh. Červené je i prošívání Alcantarových sedadel a ambientní osvětlení. Multifunkční volant ve sportovnějším střihu dostal pádla řazení. Kromě toho je Verano GS vybaveno bezpečnostním balíčkem, obsahujícím adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu, systém nouzového brzdění a automatický parkovací asistent.
Téma interiéru už jsme trochu nakousli, přesto se k němu ještě jednou vrátíme. Obě provedení totiž nabízejí díky rozvoru 2662 mm největší prostor na zadních sedadlech ve třídě, k dispozici pro ně jsou rovněž vlastní USB porty. Pracovišti řidiče dominuje multimediální systém IntelliLink s osmipalcovým displejem, iOS konektivitou a rozhraním Apple CarPlay.
Tři čtvrtiny struktury karosérie jsou vyrobeny z vysokopevnostní oceli, čímž se povedlo snížit hmotnost a zvýšit tuhost. Mnoho dílů je potom vyrobeno z hliníku, a to včetně motorů, což ve výsledku rezultuje ve 100kilogramovou dietu. V přední části auta najdeme nápravu typu MacPherson, vzadu je potom torzní příčka s Wattovým přímovodem, což je řešení patentované Opelem.
V motorovém prostoru se objeví buď atmosférická patnáctistovka SIDI o výkonu 118 koní při 6600 ot./min s točivým momentem 146 Nm při 4000 ot./min, nebo přeplňovaná patnáctistovka SIDI o výkonu 167 koní při 5600 ot./min s točivým momentem 250 Nm mezi 1700 - 4400 ot./min. Zatímco slabší motor je spojen se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCG, přeplňovaný čtyřválec dostal stejnou převodovku se sedmi stupni.
Celkem pět variant pětidveřového Verana bude v prodeji skrze 740 dealerství po celé Číně, jeho ceny se pohybují v relaci 145 900 - 205 900 juanů (cca 578 000 - 816 000 korun).
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?