Mitsubishi Mirage, v Evropě také Space Star, patří k těm méně nápadným modelům tří diamantů. Ve srovnávacích testech úplně nepropadlo, ale ani nezáří, pořadníky se na něj nestojí, ale jeho prodeje Japoncům stačí, avšak atraktivitu malý hatchback nechal kdoví kde. Alespoň částečně napravit to chce omlazovací kůra
Jak asi poznáte z přiložených fotografií (kde je nicméně vyobrazeno dražší provedení GT), hlavním cílem faceliftu bylo vylepšit vzhled Mirage. Proto tu máme novou kapotu, přepracované nárazníky (vpředu s atraktivní chromovanou linkou), ostřeji řezanou masku chladiče, decentní zadní spoiler a především upravená světla vpředu i vzadu. Pozornost se věnovala také designům litých kol, zatímco mezi laky karosérie se nově objevuje červená Wine a oranžová Sunrise.
Uvnitř je podobně jako u včera představovaného Outlanderu Sport nový volant a panel klimatizace. Sedadla dostala kvalitnější provedení čalounění, přepracován byl také prostor kolem voliče převodovky. Doplňovala se příplatková výbava, kde najdeme například audio Rockford-Fosgate s výkonem 300 Wattů nebo multimediální systém s podporou Apple CarPlay a Android Auto.
Pod kapotou je tříválcová dvanáctistovka MIVEC s proměnným časováním ventilů a výkonem zvýšeným na 79 koní při 6000 ot./min. Maximální točivý moment 100 Nm má řidič k dispozici ve 4000 ot./min. Standardem je klasicky manuální převodovka, pro Američany bude ale mnohem zajímavější volbou automat CVT. Ačkoliv tři diamanty nebyly konkrétní, při hmotnosti pod jednu tunu a zlepšené aerodynamice (koeficient odporu vzduchu je cx = 0,27) by se o něco mohla snížit spotřeba a zároveň zlepšit dynamika. Podvozek má jinak naladěné tlumiče i pružiny, zatímco přední kotoučové a zadní bubnové brzdy dostaly větší průměr. Celkově zpevněno bylo šasi hatchbacku.
Bezpečnostní výbava každého nového Mirage obsahuje sedm airbagů, brzdový asistent, monitorování tlaku v pneumatikách nebo kontrolu trakce (verze s automatem mají ještě asistent rozjezdu do kopce). Prodlouženy byly jednotlivé záruky – 10 let/100 000 mil na pohonné ústrojí, 5 let/60 000 mil na auto jako takové a 7 let/100 000 mil na antikorozní ochranu. Pět let si může řidič užívat bezplatných asistenčních služeb.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?