Mitsubishi Mirage, v Evropě také Space Star, patří k těm méně nápadným modelům tří diamantů. Ve srovnávacích testech úplně nepropadlo, ale ani nezáří, pořadníky se na něj nestojí, ale jeho prodeje Japoncům stačí, avšak atraktivitu malý hatchback nechal kdoví kde. Alespoň částečně napravit to chce omlazovací kůra
Jak asi poznáte z přiložených fotografií (kde je nicméně vyobrazeno dražší provedení GT), hlavním cílem faceliftu bylo vylepšit vzhled Mirage. Proto tu máme novou kapotu, přepracované nárazníky (vpředu s atraktivní chromovanou linkou), ostřeji řezanou masku chladiče, decentní zadní spoiler a především upravená světla vpředu i vzadu. Pozornost se věnovala také designům litých kol, zatímco mezi laky karosérie se nově objevuje červená Wine a oranžová Sunrise.
Uvnitř je podobně jako u včera představovaného Outlanderu Sport nový volant a panel klimatizace. Sedadla dostala kvalitnější provedení čalounění, přepracován byl také prostor kolem voliče převodovky. Doplňovala se příplatková výbava, kde najdeme například audio Rockford-Fosgate s výkonem 300 Wattů nebo multimediální systém s podporou Apple CarPlay a Android Auto.
Pod kapotou je tříválcová dvanáctistovka MIVEC s proměnným časováním ventilů a výkonem zvýšeným na 79 koní při 6000 ot./min. Maximální točivý moment 100 Nm má řidič k dispozici ve 4000 ot./min. Standardem je klasicky manuální převodovka, pro Američany bude ale mnohem zajímavější volbou automat CVT. Ačkoliv tři diamanty nebyly konkrétní, při hmotnosti pod jednu tunu a zlepšené aerodynamice (koeficient odporu vzduchu je cx = 0,27) by se o něco mohla snížit spotřeba a zároveň zlepšit dynamika. Podvozek má jinak naladěné tlumiče i pružiny, zatímco přední kotoučové a zadní bubnové brzdy dostaly větší průměr. Celkově zpevněno bylo šasi hatchbacku.
Bezpečnostní výbava každého nového Mirage obsahuje sedm airbagů, brzdový asistent, monitorování tlaku v pneumatikách nebo kontrolu trakce (verze s automatem mají ještě asistent rozjezdu do kopce). Prodlouženy byly jednotlivé záruky – 10 let/100 000 mil na pohonné ústrojí, 5 let/60 000 mil na auto jako takové a 7 let/100 000 mil na antikorozní ochranu. Pět let si může řidič užívat bezplatných asistenčních služeb.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.