Mitsubishi Mirage, v Evropě také Space Star, patří k těm méně nápadným modelům tří diamantů. Ve srovnávacích testech úplně nepropadlo, ale ani nezáří, pořadníky se na něj nestojí, ale jeho prodeje Japoncům stačí, avšak atraktivitu malý hatchback nechal kdoví kde. Alespoň částečně napravit to chce omlazovací kůra
Jak asi poznáte z přiložených fotografií (kde je nicméně vyobrazeno dražší provedení GT), hlavním cílem faceliftu bylo vylepšit vzhled Mirage. Proto tu máme novou kapotu, přepracované nárazníky (vpředu s atraktivní chromovanou linkou), ostřeji řezanou masku chladiče, decentní zadní spoiler a především upravená světla vpředu i vzadu. Pozornost se věnovala také designům litých kol, zatímco mezi laky karosérie se nově objevuje červená Wine a oranžová Sunrise.
Uvnitř je podobně jako u včera představovaného Outlanderu Sport nový volant a panel klimatizace. Sedadla dostala kvalitnější provedení čalounění, přepracován byl také prostor kolem voliče převodovky. Doplňovala se příplatková výbava, kde najdeme například audio Rockford-Fosgate s výkonem 300 Wattů nebo multimediální systém s podporou Apple CarPlay a Android Auto.
Pod kapotou je tříválcová dvanáctistovka MIVEC s proměnným časováním ventilů a výkonem zvýšeným na 79 koní při 6000 ot./min. Maximální točivý moment 100 Nm má řidič k dispozici ve 4000 ot./min. Standardem je klasicky manuální převodovka, pro Američany bude ale mnohem zajímavější volbou automat CVT. Ačkoliv tři diamanty nebyly konkrétní, při hmotnosti pod jednu tunu a zlepšené aerodynamice (koeficient odporu vzduchu je cx = 0,27) by se o něco mohla snížit spotřeba a zároveň zlepšit dynamika. Podvozek má jinak naladěné tlumiče i pružiny, zatímco přední kotoučové a zadní bubnové brzdy dostaly větší průměr. Celkově zpevněno bylo šasi hatchbacku.
Bezpečnostní výbava každého nového Mirage obsahuje sedm airbagů, brzdový asistent, monitorování tlaku v pneumatikách nebo kontrolu trakce (verze s automatem mají ještě asistent rozjezdu do kopce). Prodlouženy byly jednotlivé záruky – 10 let/100 000 mil na pohonné ústrojí, 5 let/60 000 mil na auto jako takové a 7 let/100 000 mil na antikorozní ochranu. Pět let si může řidič užívat bezplatných asistenčních služeb.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.