Speciálně pro čínský trh nabízí značka DS už dnes dva modely – sedan 5LS a SUV 6. Nyní se k nim přidává hatchback DS 4S, který sice jménem poukazuje na nedávno modernizovaný evropský kompakt, ve skutečnosti jde ale o úplně jiné auto.
Poznávacím znamením hatchbacku, jehož především zadní partie silně připomínají Peugeot 308, je maska chladiče s výrazným logem, plynule přecházející do hlavních světlometů (v hantýrce DS se tomuto řešení říká DS Wings). Ta jsou už v základu kompletně diodová, přičemž celkově je v přední části, včetně denního svícení, 136 jednotlivých LEDek! Skupinové svítilny jsou rovněž celé z LED diod a jejich optika vytváří trojdimenzionální efekt. Na něj jsme ale u vozů DS z poslední doby zvyklí.
Kabina červeným koženým čalouněním barevně ladí s lakem karosérie Dark Fire, kromě ní budou k dispozici samozřejmě i jiné odstíny. Vždy by ale měla být použita kvalitní useň, kterou bude ručně potažena nejen palubní deska a sedadla, ale též výplně dveří. V zadní části auta je díky protaženému rozvoru platformy EMP2 (DS 4S je celkově delší než naše DS 4) hodně místa na nohy, jinak naladěný podvozek rezultuje nejen ve větší množství jízdního komfortu, ale i více místa nad hlavami zadních cestujících.
Pod kapotou se objeví přeplňovaná zážehová osmnáctistovka THP, spřažená se šestistupňovým automatem EAT6, o výkonu 136 nebo 204 koní, respektive úplně nová jednotka EB2 Turbo, pyšnící se titulem Motor roku 2015. Téměř s jistotou tedy půjde o přeplňovanou tříválcovou dvanáctistovku.
Výroba bude probíhat výhradně v čínském Šen-čenu, prodej se rozběhne na začátku příštího roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.