Nová generace Subaru Impreza se začíná pomalu odhalovat. Po tokijském konceptu, který předznamenával pětidveřový hatchback, se do Los Angeles vypravil červený sedan. A vypadá snad ještě lépe!
Už u hatchbacku jsme psali, že Subaru se designově obrovsky zvedlo a po nemastném neslaném současném provedení není ani památky. Sedan je ještě o něco atraktivnější, i když hodně možná dělá výrazná červená metalíza Ruby v kombinaci s trojbarevnými 19palcovými koly.
Přední část je prakticky totožná jako u hatchbacku, to znamená hexagonální masku chladiče, široce rozkročená kola a LED světlomety, tvarem připomínající jestřába. Z profilu nás mají nejvíce zaujmout vytažené podběhy, zdůrazňující použití pohonu všech kol. Neméně atraktivní je ale svažující se linie střechy. Vzadu je to tak trochu návrat k původním Imprezám WRX a to nejen díky ostře řezaným světlometům, ale především odtokové hraně na víku kufru.
Pod kabátkem se ukrývá modulární platforma Subaru Global Platform, propůjčující Impreze Sedan délku 4555 mm, šířku 1880 mm, výšku 1453 mm a rozvor náprav 2670 mm. Stále platí, že je Impreza jedním z pilířů strategie Prominence 2020, představené loni v květnu. Sériová podoba sedanu i hatchbacku se má odhalit už příští rok. Bude stejně atraktivní jako koncepty?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.