Nová generace Subaru Impreza se začíná pomalu odhalovat. Po tokijském konceptu, který předznamenával pětidveřový hatchback, se do Los Angeles vypravil červený sedan. A vypadá snad ještě lépe!
Už u hatchbacku jsme psali, že Subaru se designově obrovsky zvedlo a po nemastném neslaném současném provedení není ani památky. Sedan je ještě o něco atraktivnější, i když hodně možná dělá výrazná červená metalíza Ruby v kombinaci s trojbarevnými 19palcovými koly.
Přední část je prakticky totožná jako u hatchbacku, to znamená hexagonální masku chladiče, široce rozkročená kola a LED světlomety, tvarem připomínající jestřába. Z profilu nás mají nejvíce zaujmout vytažené podběhy, zdůrazňující použití pohonu všech kol. Neméně atraktivní je ale svažující se linie střechy. Vzadu je to tak trochu návrat k původním Imprezám WRX a to nejen díky ostře řezaným světlometům, ale především odtokové hraně na víku kufru.
Pod kabátkem se ukrývá modulární platforma Subaru Global Platform, propůjčující Impreze Sedan délku 4555 mm, šířku 1880 mm, výšku 1453 mm a rozvor náprav 2670 mm. Stále platí, že je Impreza jedním z pilířů strategie Prominence 2020, představené loni v květnu. Sériová podoba sedanu i hatchbacku se má odhalit už příští rok. Bude stejně atraktivní jako koncepty?
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?