Infiniti se snaží poslední dobou neusnout na vavřínech a dělá vše pro to, aby bylo o něm slyšet. Nedávno uvedlo na český trh vůbec první kompaktní hatchback Q30 a nyní na losangeleském autosalonu představilo ve světové premiéře malý crossover QX30, který je v podstatě dvojčetem Mercedesu GLA.
Japonská značka pronesla, že QX30 je prémiovým aktivním crossoverem, ale spíše jde o přeznačený Mercedes-Benz GLA. Což samozřejmě málokoho překvapí, neboť i klasický hatchback Q30 vychází z Mercedesu třídy A. Na designu QX30 není nic nového ve srovnání se standardním modelem Q30. Dá se říci, že jde o Q30 v pohorkách s ochrannými plasty a střešními ližinami. Navíc, sériová QX30 je téměř identická s původním konceptem, který byl odhalen na letošním ženevském autosalonu.
Bohužel i v kabině Infiniti QX30 nezapře podobnost s německým GLA, což je škoda. Upřímně, nebylo by špatné, kdyby se QX30 razantněji odlišila od svého sourozence a nabídla například jiné uspořádání než jaké má crossover z Německa. Prozatím nejsou oznámeny ceny japonského crossoveru, ale dovolím si tvrdit, že Infiniti QX30 bude zřejmě levnější alternativou GLA s prémiovým nádechem v interiéru.
Zástupci luxusní odnože Nissanu neprozradili ani podrobnější informace o technice. Nicméně, QX30 se bude chlubit inteligentním pohonem všech čtyř kol, který dokáže přenést až polovinu točivého momentu na zadní nápravu, aby tak bylo dosaženo ideální trakce. Pochopitelně Infiniti nevyvinulo vlastní pohonný systém, jde o převzatý 4MATIC od německé automobilky. Zatím to vypadá tak, že pohon všech čtyř kol bude spolupracovat výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, u které nebude chybět i možnost manuálního režimu.
Infiniti nezveřejnilo ani seznam motorové palety, ale s největší pravděpodobností dostane QX30 stejné pohonné jednotky jako klasický hatchback Q30. Přesněji půjde o 1,6litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec o výkonu 122 nebo 156 koní a poté 2,0litrový zážehový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 211 koní. Na své si přijdou i příznivci dieselových motorů, konkrétně u QX30 bude k dispozici patnáctistovka s výkonem 109 koní či agregát o obsahu 2,2 litru a výkonu 170 koní. Pochopitelně v závislosti na daném trhu budou výše zmíněné motorizace spjaty i se šestistupňovým manuálem.
Malý crossover Infiniti QX30 se bude vyrábět v britském Sunderlandu a začne se prodávat v první polovině roku 2016. Nyní si odbyl světovou premiéru v Los Angeles, ale čeká ho ještě jedna – konkrétně na čínském autosalonu v Guangzhou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.