Infiniti představilo v Los Angeles model QX30, dvojče Mercedesu GLA

Infiniti představilo v LA sourozence Mercedesu GLA, Infiniti QX30
Infiniti představilo v LA sourozence Mercedesu GLA, Infiniti QX30, foto: Infiniti
ar8 19. listopadu 2015 05:55
Sdílej:

Infiniti se snaží poslední dobou neusnout na vavřínech a dělá vše pro to, aby bylo o něm slyšet. Nedávno uvedlo na český trh vůbec první kompaktní hatchback Q30 a nyní na losangeleském autosalonu představilo ve světové premiéře malý crossover QX30, který je v podstatě dvojčetem Mercedesu GLA.

Japonská značka pronesla, že QX30 je prémiovým aktivním crossoverem, ale spíše jde o přeznačený Mercedes-Benz GLA. Což samozřejmě málokoho překvapí, neboť i klasický hatchback Q30 vychází z Mercedesu třídy A. Na designu QX30 není nic nového ve srovnání se standardním modelem Q30. Dá se říci, že jde o Q30 v pohorkách s ochrannými plasty a střešními ližinami. Navíc, sériová QX30 je téměř identická s původním konceptem, který byl odhalen na letošním ženevském autosalonu.

Bohužel i v kabině Infiniti QX30 nezapře podobnost s německým GLA, což je škoda. Upřímně, nebylo by špatné, kdyby se QX30 razantněji odlišila od svého sourozence a nabídla například jiné uspořádání než jaké má crossover z Německa. Prozatím nejsou oznámeny ceny japonského crossoveru, ale dovolím si tvrdit, že Infiniti QX30 bude zřejmě levnější alternativou GLA s prémiovým nádechem v interiéru.

Zástupci luxusní odnože Nissanu neprozradili ani podrobnější informace o technice. Nicméně, QX30 se bude chlubit inteligentním pohonem všech čtyř kol, který dokáže přenést až polovinu točivého momentu na zadní nápravu, aby tak bylo dosaženo ideální trakce. Pochopitelně Infiniti nevyvinulo vlastní pohonný systém, jde o převzatý 4MATIC od německé automobilky. Zatím to vypadá tak, že pohon všech čtyř kol bude spolupracovat výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, u které nebude chybět i možnost manuálního režimu.

Infiniti nezveřejnilo ani seznam motorové palety, ale s největší pravděpodobností dostane QX30 stejné pohonné jednotky jako klasický hatchback Q30. Přesněji půjde o 1,6litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec o výkonu 122 nebo 156 koní a poté 2,0litrový zážehový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 211 koní. Na své si přijdou i příznivci dieselových motorů, konkrétně u QX30 bude k dispozici patnáctistovka s výkonem 109 koní či agregát o obsahu 2,2 litru a výkonu 170 koní. Pochopitelně v závislosti na daném trhu budou výše zmíněné motorizace spjaty i se šestistupňovým manuálem.

Malý crossover Infiniti QX30 se bude vyrábět v britském Sunderlandu a začne se prodávat v první polovině roku 2016. Nyní si odbyl světovou premiéru v Los Angeles, ale čeká ho ještě jedna – konkrétně na čínském autosalonu v Guangzhou.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.