Infiniti představilo v Los Angeles model QX30, dvojče Mercedesu GLA

Infiniti představilo v LA sourozence Mercedesu GLA, Infiniti QX30
Infiniti představilo v LA sourozence Mercedesu GLA, Infiniti QX30, foto: Infiniti
ar8 19. listopadu 2015 5:55
Sdílej:

Infiniti se snaží poslední dobou neusnout na vavřínech a dělá vše pro to, aby bylo o něm slyšet. Nedávno uvedlo na český trh vůbec první kompaktní hatchback Q30 a nyní na losangeleském autosalonu představilo ve světové premiéře malý crossover QX30, který je v podstatě dvojčetem Mercedesu GLA.

Japonská značka pronesla, že QX30 je prémiovým aktivním crossoverem, ale spíše jde o přeznačený Mercedes-Benz GLA. Což samozřejmě málokoho překvapí, neboť i klasický hatchback Q30 vychází z Mercedesu třídy A. Na designu QX30 není nic nového ve srovnání se standardním modelem Q30. Dá se říci, že jde o Q30 v pohorkách s ochrannými plasty a střešními ližinami. Navíc, sériová QX30 je téměř identická s původním konceptem, který byl odhalen na letošním ženevském autosalonu.

Bohužel i v kabině Infiniti QX30 nezapře podobnost s německým GLA, což je škoda. Upřímně, nebylo by špatné, kdyby se QX30 razantněji odlišila od svého sourozence a nabídla například jiné uspořádání než jaké má crossover z Německa. Prozatím nejsou oznámeny ceny japonského crossoveru, ale dovolím si tvrdit, že Infiniti QX30 bude zřejmě levnější alternativou GLA s prémiovým nádechem v interiéru.

Zástupci luxusní odnože Nissanu neprozradili ani podrobnější informace o technice. Nicméně, QX30 se bude chlubit inteligentním pohonem všech čtyř kol, který dokáže přenést až polovinu točivého momentu na zadní nápravu, aby tak bylo dosaženo ideální trakce. Pochopitelně Infiniti nevyvinulo vlastní pohonný systém, jde o převzatý 4MATIC od německé automobilky. Zatím to vypadá tak, že pohon všech čtyř kol bude spolupracovat výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, u které nebude chybět i možnost manuálního režimu.

Infiniti nezveřejnilo ani seznam motorové palety, ale s největší pravděpodobností dostane QX30 stejné pohonné jednotky jako klasický hatchback Q30. Přesněji půjde o 1,6litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec o výkonu 122 nebo 156 koní a poté 2,0litrový zážehový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 211 koní. Na své si přijdou i příznivci dieselových motorů, konkrétně u QX30 bude k dispozici patnáctistovka s výkonem 109 koní či agregát o obsahu 2,2 litru a výkonu 170 koní. Pochopitelně v závislosti na daném trhu budou výše zmíněné motorizace spjaty i se šestistupňovým manuálem.

Malý crossover Infiniti QX30 se bude vyrábět v britském Sunderlandu a začne se prodávat v první polovině roku 2016. Nyní si odbyl světovou premiéru v Los Angeles, ale čeká ho ještě jedna – konkrétně na čínském autosalonu v Guangzhou.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.