Fiat 124 Spider, dvojče Mazdy MX-5, slaví svou světovou premiéru aktuálně na autosalonu v Los Angeles. Italská automobilka nicméně neztrácí čas a téměř současně se severoamerickou verzí představila i verzi pro region EMEA (Evropa, Afrika a Střední východ).
A tato specifikace je překvapivě vizuálně téměř naprosto stejná jako ta, jejíž premiéru oslavuje město andělů. Jedinou změnu zaznamenáte v čirém překrytí předních světel a lehce odlišné optice světel vzadu. Obojí by se ale dalo přisuzovat odlišné legislativě.
Evropa rovněž dostane svou limitovanou „uvítací“ verzi, které Fiat říká Anniverssary a místo modrého laku s hnědým koženým interiérem má červený lak Rosso Passione s černým koženým interiérem. Povšimněte si též decentního loga 124 na masce chladiče.
Největším rozdílem mezi severoamerickou a evropskou 124 Spider tak asi bude motorový prostor. Ne snad, že by u nás nemělo dvojče Mazdy přeplňovanou zážehovou čtrnáctistovku MultiAir, avšak místo 160 koní a 249 Nm disponuje jen 140 koníky a 240 Nm. Nejisté je také nasazení šestistupňového automatu, to nás ale zase až tak trápit nemusí. Manuál je v podobném autě stejně lepší volbou.
První kusy dostanou zákazníci ve druhé polovině příštího roku a pro fandy vyššího výkonu a ještě stylovějšího vzhledu máme tajný tip na závěr – Abarth připravuje ostrou verzi 124 Spider s motorem z Alfy 4C, jehož výkon ale bude v tomto případě ponížen na asi 200 koní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.