Už dlouho se ví o tom, že Mazda uzavřela spolupráci s italskou značkou Fiat a výsledkem mají být dva roadstery. Mazda odhalila novou MX-5 v loňském roce. Nyní je na řadě Fiat s modelem 124 Spider, který má odkazovat na kultovního jmenovce z historie. Nový Fiat 124 Spider se právě odhalil na losangeleském autosalonu, co nabídne oproti sourozenecké MX-5?
Hned na úvod Fiat pronáší, že nejde jen o přeznačenou MX-5, nýbrž o roadster, který kombinuje japonskou spolehlivost, italský design a srdce od Abarthu. Italská značka si vzala inspiraci u původní 124 Spider také při vývoji panelů karoserie. Na předku nelze přehlédnout šestiúhelníkovou masku a kulaté světlomety s LED DRL, což má právě odkazovat na kultovní roadster, jenž se vyráběl dvacet let. Naopak vzadu jsou hranaté lampy, avšak také s diodami.
Samozřejmě nesmím opomenout i rozměry, takže 124 Spider měří na délku 4054 mm, na šířku 1740 mm a na výšku 1232 mm. Ve srovnání s MX-5 je italský roadster delší, širší a nižší. Vedoucí značky Fiat (FCA Global), Olivier François, řekl: „Neexistuje lepší způsob, jak oslavit padesáté výročí Fiatu 124 Spider, než přivést k životu kultovní roadster, který kombinuje italský styl se všemi moderními technologiemi současné doby“.
Co se týče interiéru, tady není nic nového, jelikož je shodný s MX-5. Dokonce tak, že dle slov automobilky nabídne jednoduché, ale účinné uspořádaní, čímž se vyzařuje také japonský sourozenec. Fiat 124 Spider sdílí s MX-5 také informační systém, který italská automobilka nazývá Fiat Connect 7.0, a všemožná tlačítka. Rozdíl není ani ve střeše, také má mechanické stahování. Takže pokud se vám líbí interiér od Mazdy, bude se vám líbit i kabina novodobého Fiatu 124 Spider.
Co však má Fiat stoprocentně svého, to jsou motory, respektive motor. Pod kapotou se bude vyjímat pouze 1,4litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 160 koní a točivém momentu 249 Nm. K motoru si bude možné vybrat buď šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovku o stejném počtu stupňů, jež se postará o přenos síly na zadní kola. Pokud jde o nápravy, vpředu jsou dvojitá příčná ramena a vzadu víceprvková.
Fiat 124 Spider se bude nabízet pouze ve dvou výbavách – Classica a Lusso. Zákazník si bude moct vybrat ze šesti nabízených odstínů, konkrétně se objeví ve vzorníku červená Rosso Passione, bílá Bianco Gelato, černá Nero Cinema, šedá Grigio Argento, tmavě šedá Grigio Moda, bronzová Bronzo Magnetico a speciální třívrstvý bílý lak Bianco Perla, který bude dostupný jenom u výbavy Lusso.
Na závěr Fiat pronesl, že prvních 124 kusů se budou nabízet v USA v limitované edici Prima Edizione Lusso, která bude exkluzivní díky modrému odstínu Azzurro Italia, světle koženému interiéru a plaketkám. Krom toho dostanou zákazníci i na výběr pár příplatků, jež se budou vztahovat pouze ke speciální 124kusové edici. Ceny prozatím nejsou známy, ale Fiat 124 Spider se začne prodávat na americkém trhu v průběhu léta příštího roku.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?