Už dlouho se ví o tom, že Mazda uzavřela spolupráci s italskou značkou Fiat a výsledkem mají být dva roadstery. Mazda odhalila novou MX-5 v loňském roce. Nyní je na řadě Fiat s modelem 124 Spider, který má odkazovat na kultovního jmenovce z historie. Nový Fiat 124 Spider se právě odhalil na losangeleském autosalonu, co nabídne oproti sourozenecké MX-5?
Hned na úvod Fiat pronáší, že nejde jen o přeznačenou MX-5, nýbrž o roadster, který kombinuje japonskou spolehlivost, italský design a srdce od Abarthu. Italská značka si vzala inspiraci u původní 124 Spider také při vývoji panelů karoserie. Na předku nelze přehlédnout šestiúhelníkovou masku a kulaté světlomety s LED DRL, což má právě odkazovat na kultovní roadster, jenž se vyráběl dvacet let. Naopak vzadu jsou hranaté lampy, avšak také s diodami.
Samozřejmě nesmím opomenout i rozměry, takže 124 Spider měří na délku 4054 mm, na šířku 1740 mm a na výšku 1232 mm. Ve srovnání s MX-5 je italský roadster delší, širší a nižší. Vedoucí značky Fiat (FCA Global), Olivier François, řekl: „Neexistuje lepší způsob, jak oslavit padesáté výročí Fiatu 124 Spider, než přivést k životu kultovní roadster, který kombinuje italský styl se všemi moderními technologiemi současné doby“.
Co se týče interiéru, tady není nic nového, jelikož je shodný s MX-5. Dokonce tak, že dle slov automobilky nabídne jednoduché, ale účinné uspořádaní, čímž se vyzařuje také japonský sourozenec. Fiat 124 Spider sdílí s MX-5 také informační systém, který italská automobilka nazývá Fiat Connect 7.0, a všemožná tlačítka. Rozdíl není ani ve střeše, také má mechanické stahování. Takže pokud se vám líbí interiér od Mazdy, bude se vám líbit i kabina novodobého Fiatu 124 Spider.
Co však má Fiat stoprocentně svého, to jsou motory, respektive motor. Pod kapotou se bude vyjímat pouze 1,4litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 160 koní a točivém momentu 249 Nm. K motoru si bude možné vybrat buď šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovku o stejném počtu stupňů, jež se postará o přenos síly na zadní kola. Pokud jde o nápravy, vpředu jsou dvojitá příčná ramena a vzadu víceprvková.
Fiat 124 Spider se bude nabízet pouze ve dvou výbavách – Classica a Lusso. Zákazník si bude moct vybrat ze šesti nabízených odstínů, konkrétně se objeví ve vzorníku červená Rosso Passione, bílá Bianco Gelato, černá Nero Cinema, šedá Grigio Argento, tmavě šedá Grigio Moda, bronzová Bronzo Magnetico a speciální třívrstvý bílý lak Bianco Perla, který bude dostupný jenom u výbavy Lusso.
Na závěr Fiat pronesl, že prvních 124 kusů se budou nabízet v USA v limitované edici Prima Edizione Lusso, která bude exkluzivní díky modrému odstínu Azzurro Italia, světle koženému interiéru a plaketkám. Krom toho dostanou zákazníci i na výběr pár příplatků, jež se budou vztahovat pouze ke speciální 124kusové edici. Ceny prozatím nejsou známy, ale Fiat 124 Spider se začne prodávat na americkém trhu v průběhu léta příštího roku.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.