Už dlouho se ví o tom, že Mazda uzavřela spolupráci s italskou značkou Fiat a výsledkem mají být dva roadstery. Mazda odhalila novou MX-5 v loňském roce. Nyní je na řadě Fiat s modelem 124 Spider, který má odkazovat na kultovního jmenovce z historie. Nový Fiat 124 Spider se právě odhalil na losangeleském autosalonu, co nabídne oproti sourozenecké MX-5?
Hned na úvod Fiat pronáší, že nejde jen o přeznačenou MX-5, nýbrž o roadster, který kombinuje japonskou spolehlivost, italský design a srdce od Abarthu. Italská značka si vzala inspiraci u původní 124 Spider také při vývoji panelů karoserie. Na předku nelze přehlédnout šestiúhelníkovou masku a kulaté světlomety s LED DRL, což má právě odkazovat na kultovní roadster, jenž se vyráběl dvacet let. Naopak vzadu jsou hranaté lampy, avšak také s diodami.
Samozřejmě nesmím opomenout i rozměry, takže 124 Spider měří na délku 4054 mm, na šířku 1740 mm a na výšku 1232 mm. Ve srovnání s MX-5 je italský roadster delší, širší a nižší. Vedoucí značky Fiat (FCA Global), Olivier François, řekl: „Neexistuje lepší způsob, jak oslavit padesáté výročí Fiatu 124 Spider, než přivést k životu kultovní roadster, který kombinuje italský styl se všemi moderními technologiemi současné doby“.
Co se týče interiéru, tady není nic nového, jelikož je shodný s MX-5. Dokonce tak, že dle slov automobilky nabídne jednoduché, ale účinné uspořádaní, čímž se vyzařuje také japonský sourozenec. Fiat 124 Spider sdílí s MX-5 také informační systém, který italská automobilka nazývá Fiat Connect 7.0, a všemožná tlačítka. Rozdíl není ani ve střeše, také má mechanické stahování. Takže pokud se vám líbí interiér od Mazdy, bude se vám líbit i kabina novodobého Fiatu 124 Spider.
Co však má Fiat stoprocentně svého, to jsou motory, respektive motor. Pod kapotou se bude vyjímat pouze 1,4litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 160 koní a točivém momentu 249 Nm. K motoru si bude možné vybrat buď šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovku o stejném počtu stupňů, jež se postará o přenos síly na zadní kola. Pokud jde o nápravy, vpředu jsou dvojitá příčná ramena a vzadu víceprvková.
Fiat 124 Spider se bude nabízet pouze ve dvou výbavách – Classica a Lusso. Zákazník si bude moct vybrat ze šesti nabízených odstínů, konkrétně se objeví ve vzorníku červená Rosso Passione, bílá Bianco Gelato, černá Nero Cinema, šedá Grigio Argento, tmavě šedá Grigio Moda, bronzová Bronzo Magnetico a speciální třívrstvý bílý lak Bianco Perla, který bude dostupný jenom u výbavy Lusso.
Na závěr Fiat pronesl, že prvních 124 kusů se budou nabízet v USA v limitované edici Prima Edizione Lusso, která bude exkluzivní díky modrému odstínu Azzurro Italia, světle koženému interiéru a plaketkám. Krom toho dostanou zákazníci i na výběr pár příplatků, jež se budou vztahovat pouze ke speciální 124kusové edici. Ceny prozatím nejsou známy, ale Fiat 124 Spider se začne prodávat na americkém trhu v průběhu léta příštího roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.