Nejvelkolepější, nejluxusnější, nejrychlejší a nejdražší, to je stručný popis prvního automobilu segmentu SUV od britského Bentley. Bentayga se již velmi brzy dostane do prodeje. To samozřejmě nemůže zůstat jen tak. Bentley tak představuje speciální sérii – Bentyga First Edition.
O edici, která je vypuštěna k zahájení prodeje jsme se naposledy bavili v případě Mazdy MX-5. Že by se tedy Bentley nechalo inspirovat tímto skvělým marketingovým tahem Mazdy? Zanechme ale polemiky a pojďme se věnovat automobilu Bentayga.
First Edition bude čítat pouze 608 vyrobených kusů. K odhalení vozu došlo v noci na dnešek v Los Angels. Samotný akt samozřejmě nebyl zdaleka veřejný. Vše se konalo v poměrně úzkém kruhu pozvaných VIP hostů.
A čím bude Bentyga First Edition tak výjimečná? Samozřejmě výbavou. Na první pohled si každý všimne masivních 22“ hliníkových kol, exklusivní interiér s diamantovým prošíváním, plaketami symbolizující britskou vlajku, spoustu dřeva navozující ještě luxusnější atmosféru nebo nastavitelné podsvícení.
Pod kapotou zůstává stále vše při starém. Nalezneme zde šestilitrový dvanáctiválec ve tvaru W s výkonem 600 koní. Motor je spojen s osmistupňovým automatem, který přirozeně rozesílá výkon na všechna čtyři kola.
K této edici dostane každý zákazník navíc luxusní dárek. Bentley dlouhodobě spolupracuje se společností Breitling, která pro budoucí majitele Bentagy First Edition připravila luxusní náramkové hodinky First Edition.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.