Nejvelkolepější, nejluxusnější, nejrychlejší a nejdražší, to je stručný popis prvního automobilu segmentu SUV od britského Bentley. Bentayga se již velmi brzy dostane do prodeje. To samozřejmě nemůže zůstat jen tak. Bentley tak představuje speciální sérii – Bentyga First Edition.
O edici, která je vypuštěna k zahájení prodeje jsme se naposledy bavili v případě Mazdy MX-5. Že by se tedy Bentley nechalo inspirovat tímto skvělým marketingovým tahem Mazdy? Zanechme ale polemiky a pojďme se věnovat automobilu Bentayga.
First Edition bude čítat pouze 608 vyrobených kusů. K odhalení vozu došlo v noci na dnešek v Los Angels. Samotný akt samozřejmě nebyl zdaleka veřejný. Vše se konalo v poměrně úzkém kruhu pozvaných VIP hostů.
A čím bude Bentyga First Edition tak výjimečná? Samozřejmě výbavou. Na první pohled si každý všimne masivních 22“ hliníkových kol, exklusivní interiér s diamantovým prošíváním, plaketami symbolizující britskou vlajku, spoustu dřeva navozující ještě luxusnější atmosféru nebo nastavitelné podsvícení.
Pod kapotou zůstává stále vše při starém. Nalezneme zde šestilitrový dvanáctiválec ve tvaru W s výkonem 600 koní. Motor je spojen s osmistupňovým automatem, který přirozeně rozesílá výkon na všechna čtyři kola.
K této edici dostane každý zákazník navíc luxusní dárek. Bentley dlouhodobě spolupracuje se společností Breitling, která pro budoucí majitele Bentagy First Edition připravila luxusní náramkové hodinky First Edition.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?