Ještě nedávno se jihokorejská automobilka Kia chlubila tím, že velmi brzy vypustí do světa nový crossover, který zaútočí na pozici Nissanu Juke. Po skvělém konceptu ale nyní přichází nástin produkční verze a veškerá očekávání jsou ta tam.
Po uvedení konceptu jsme Korejcům opravdu věřili, že s tak odvážným designem se jim může podařit Juke ohrozit.
Agresivní tygří příď, třídveřová karoserie, dvojice centrálně umístěných výfuků a u crossoverů neobvyklé dvojice výklopných dveří. Na to všechno můžeme ale u produkční verze zapomenout. Jak je vidno na přiložených skicách, bude se jednat o klasický pětidveřový crossover.
Jediná složka konceptu, která bude doopravdy přenesena i na produkční variantu vozu je hnací ústrojí. To bude tvořit spalovací atmosférický motor s objemem 1,6 litru s výkonem 105 koní a elektromotor s výkonem 42 koní. Tato porce výkonu bude přenášena na kola pomocí šestistupňové, dvojspojkové převodovky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?