Ještě nedávno se jihokorejská automobilka Kia chlubila tím, že velmi brzy vypustí do světa nový crossover, který zaútočí na pozici Nissanu Juke. Po skvělém konceptu ale nyní přichází nástin produkční verze a veškerá očekávání jsou ta tam.
Po uvedení konceptu jsme Korejcům opravdu věřili, že s tak odvážným designem se jim může podařit Juke ohrozit.
Agresivní tygří příď, třídveřová karoserie, dvojice centrálně umístěných výfuků a u crossoverů neobvyklé dvojice výklopných dveří. Na to všechno můžeme ale u produkční verze zapomenout. Jak je vidno na přiložených skicách, bude se jednat o klasický pětidveřový crossover.
Jediná složka konceptu, která bude doopravdy přenesena i na produkční variantu vozu je hnací ústrojí. To bude tvořit spalovací atmosférický motor s objemem 1,6 litru s výkonem 105 koní a elektromotor s výkonem 42 koní. Tato porce výkonu bude přenášena na kola pomocí šestistupňové, dvojspojkové převodovky.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?