Lykan Hypersport je vůz slavný hlavně díky svému účinkování ve slavné filmové sérii Rychle a zběsile. Nyní se tento úchvatný stroj, jehož cena překonává hranici 80 milionů korun, konečně dočkal svého nástupce.
Lykan Hypersport je automobil, který každého zaujme svým osobitým, ostře řezaným designem. To, co ale každého zcela zarazí je jeho cena. Lykanů bylo vyrobeno pouhých 7 kusů a za každý si majitel zaplatil více než 80 milionů korun. Zdá se to jako opravdu přemrštěná suma, ale musíme si uvědomit, že Lykan disponuje diamanty ve světlometech, holografickými dislplayi a mnoao dalšími „nesmyslnými“ hračkami, které miliardáři tolik milují.
Arabská společnost W Motors si ale řekla, že je na čase postavit stroj zaměřený výlučně na výkony. Vznikl tak nástupce slavného Lykanu s názvem Fenyr Supersport.
Vzhledem ve velké míře navazuje na svého předchůdce.
Pod jeho kapotou „tepe“ čtyřlitrové, šestiválcové „srdce“ boxer od Porsche. Tento agregát prošel ale značnými úpravami ve společnosti RUF, po kterých má produkovat výkon až 900 koní.
Díky této neuvěřitelné porci výkonu dokáže vůz vystřelit z 0 na 100 km/h za skvělých 2,7 vteřiny a hodnota maximální rychlosti má překonávat hranici 400 km/h.
Narozdíl od svého předchůdce již nebude Fenyr tolik limitovaný. Vyrobeno bude celých 25 kusů. A cena? Rozhodně je již rozumnější než u Lykanu, i když 38 a půl milionu korun je stále pro běžného smrtelníka nepředstavitelná částka.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?