Lykan Hypersport je vůz slavný hlavně díky svému účinkování ve slavné filmové sérii Rychle a zběsile. Nyní se tento úchvatný stroj, jehož cena překonává hranici 80 milionů korun, konečně dočkal svého nástupce.
Lykan Hypersport je automobil, který každého zaujme svým osobitým, ostře řezaným designem. To, co ale každého zcela zarazí je jeho cena. Lykanů bylo vyrobeno pouhých 7 kusů a za každý si majitel zaplatil více než 80 milionů korun. Zdá se to jako opravdu přemrštěná suma, ale musíme si uvědomit, že Lykan disponuje diamanty ve světlometech, holografickými dislplayi a mnoao dalšími „nesmyslnými“ hračkami, které miliardáři tolik milují.
Arabská společnost W Motors si ale řekla, že je na čase postavit stroj zaměřený výlučně na výkony. Vznikl tak nástupce slavného Lykanu s názvem Fenyr Supersport.
Vzhledem ve velké míře navazuje na svého předchůdce.
Pod jeho kapotou „tepe“ čtyřlitrové, šestiválcové „srdce“ boxer od Porsche. Tento agregát prošel ale značnými úpravami ve společnosti RUF, po kterých má produkovat výkon až 900 koní.
Díky této neuvěřitelné porci výkonu dokáže vůz vystřelit z 0 na 100 km/h za skvělých 2,7 vteřiny a hodnota maximální rychlosti má překonávat hranici 400 km/h.
Narozdíl od svého předchůdce již nebude Fenyr tolik limitovaný. Vyrobeno bude celých 25 kusů. A cena? Rozhodně je již rozumnější než u Lykanu, i když 38 a půl milionu korun je stále pro běžného smrtelníka nepředstavitelná částka.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?