Lykan Hypersport je vůz slavný hlavně díky svému účinkování ve slavné filmové sérii Rychle a zběsile. Nyní se tento úchvatný stroj, jehož cena překonává hranici 80 milionů korun, konečně dočkal svého nástupce.
Lykan Hypersport je automobil, který každého zaujme svým osobitým, ostře řezaným designem. To, co ale každého zcela zarazí je jeho cena. Lykanů bylo vyrobeno pouhých 7 kusů a za každý si majitel zaplatil více než 80 milionů korun. Zdá se to jako opravdu přemrštěná suma, ale musíme si uvědomit, že Lykan disponuje diamanty ve světlometech, holografickými dislplayi a mnoao dalšími „nesmyslnými“ hračkami, které miliardáři tolik milují.
Arabská společnost W Motors si ale řekla, že je na čase postavit stroj zaměřený výlučně na výkony. Vznikl tak nástupce slavného Lykanu s názvem Fenyr Supersport.
Vzhledem ve velké míře navazuje na svého předchůdce.
Pod jeho kapotou „tepe“ čtyřlitrové, šestiválcové „srdce“ boxer od Porsche. Tento agregát prošel ale značnými úpravami ve společnosti RUF, po kterých má produkovat výkon až 900 koní.
Díky této neuvěřitelné porci výkonu dokáže vůz vystřelit z 0 na 100 km/h za skvělých 2,7 vteřiny a hodnota maximální rychlosti má překonávat hranici 400 km/h.
Narozdíl od svého předchůdce již nebude Fenyr tolik limitovaný. Vyrobeno bude celých 25 kusů. A cena? Rozhodně je již rozumnější než u Lykanu, i když 38 a půl milionu korun je stále pro běžného smrtelníka nepředstavitelná částka.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?