Nedávno jsme Vás na našich webových stránkách informovali o tom, že koncern FCA chtě nechtě musí odložit uvedení modelu Giulia. Málokdo by to čekal, ale italská značka má stále co řešit. Nyní se ozval hlavní designér značky, Alessandro Maccolini, který se hájí tím, že Giulia evokuje starší model 156 a ne BMW řady 3, jak proneslo pár kritiků.
Koncern Fiat Chrysler Automobiles přemýšlel do poslední chvíle, zda oživí portfolio značky Lancia nebo Alfa Romeo. Ke konci daného období si nakonec vybral milánskou automobilku. Avšak nedávno jsme zaznamenali, že pokud se bude Alfě Romeo i Maserati dařit dle plánů, poté přijde na řadu obnovení modelové řady u Lancie. Otázka je, zda už nebude pozdě…
Uvedený model Giulia rozděloval fanoušky na dva tábory. První z nich prohlašoval, že jde o další italské umění, jako v případě Alfy Romeo 159, ale druhému naopak Giulia až moc připomínala jejího hlavního rivala, BMW řady 3. Na to před pár dny zareagoval šéfdesignér Maccolini, který je odpovědný za vzhled nástupce 159, následovně: „Nechtěli jsme kopírovat BMW, proto jsme si vzali inspiraci z naší minulosti, konkrétně z modelu 156“.
Nesmíme zapomenout také, že byla představena pouze top verze Giulia Q a stále tak čekáme na představení civilního provedení. Giulia Q se měla prodávat od konce letošního roku, ale některé zdroje tvrdí, že automobilka odložila uvedení vozu až na polovinu roku 2016 kvůli vylepšení bezpečnosti a jízdních vlastností a zpomalení růstu čínského trhu. Do Ameriky dorazí Giulia o tři až šest měsíců později od zahájení evropského prodeje.
Známy jsou už také ceny v domovské Itálii. Za opravdu dobře vybavenou Giuliu Q Launch Edition zaplatíte 95 000 euro (v přepočtu asi 2,57 milionu korun), zatímco standardní Giulia Q bude vycházet na 79 000 euro (cca 2,14 milionu korun). Cena civilní Giulie není samozřejmě zatím známa, ale bude razantně nižší ve srovnání s verzí Quadrifoglio.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.