Alfa Romeo se brání! Giulia má vzhledem připomínat 156, nikoliv rivalské BMW řady 3

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, foto: Alfa Romeo
ar8 16. listopadu 2015 05:30
Sdílej:

Nedávno jsme Vás na našich webových stránkách informovali o tom, že koncern FCA chtě nechtě musí odložit uvedení modelu Giulia. Málokdo by to čekal, ale italská značka má stále co řešit. Nyní se ozval hlavní designér značky, Alessandro Maccolini, který se hájí tím, že Giulia evokuje starší model 156 a ne BMW řady 3, jak proneslo pár kritiků.

Koncern Fiat Chrysler Automobiles přemýšlel do poslední chvíle, zda oživí portfolio značky Lancia nebo Alfa Romeo. Ke konci daného období si nakonec vybral milánskou automobilku. Avšak nedávno jsme zaznamenali, že pokud se bude Alfě Romeo i Maserati dařit dle plánů, poté přijde na řadu obnovení modelové řady u Lancie. Otázka je, zda už nebude pozdě…

Uvedený model Giulia rozděloval fanoušky na dva tábory. První z nich prohlašoval, že jde o další italské umění, jako v případě Alfy Romeo 159, ale druhému naopak Giulia až moc připomínala jejího hlavního rivala, BMW řady 3. Na to před pár dny zareagoval šéfdesignér Maccolini, který je odpovědný za vzhled nástupce 159, následovně: „Nechtěli jsme kopírovat BMW, proto jsme si vzali inspiraci z naší minulosti, konkrétně z modelu 156“.

Nesmíme zapomenout také, že byla představena pouze top verze Giulia Q a stále tak čekáme na představení civilního provedení. Giulia Q se měla prodávat od konce letošního roku, ale některé zdroje tvrdí, že automobilka odložila uvedení vozu až na polovinu roku 2016 kvůli vylepšení bezpečnosti a jízdních vlastností a zpomalení růstu čínského trhu. Do Ameriky dorazí Giulia o tři až šest měsíců později od zahájení evropského prodeje.

Známy jsou už také ceny v domovské Itálii. Za opravdu dobře vybavenou Giuliu Q Launch Edition zaplatíte 95 000 euro (v přepočtu asi 2,57 milionu korun), zatímco standardní Giulia Q bude vycházet na 79 000 euro (cca 2,14 milionu korun). Cena civilní Giulie není samozřejmě zatím známa, ale bude razantně nižší ve srovnání s verzí Quadrifoglio.  

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.