Ředitel marketingového oddělení Peugeotu vpustil do světa zprávu, že nabušený Peugeot 308 R HYbrid s výkonem 500 koní půjde opravdu do výroby.
Má však jednu podmínku, musí se ekonomicky vyplatit, o čemž nemáme sebemenší pochyby. Mohou za to názory odborné i amatérské veřejnosti letos v dubnu, kdy se právě Peugeot 308 R HYbrid představil. K tomu se musí připočíst i to, že letos jsme mohli vidět i Carlose Tavarese (hlavní představitel koncernu PSA) za volantem maskovaného červeného prototypu 308 R HYbrid.
„Zatím nevíme, ale vážně se tím zabýváme, protože jsme viděli reakce veřejnosti a myslíme si, že to je zajímavé auto,” říká Guillaume Couzy, šéf marketingu a komunikace firmy Peugeot. „Zkoumáme možnosti, ekonomickou životaschopnost. Technicky to samozřejmě možné je, auto už jsme totiž postavili,” prozradil dále.
A jaké technické parametry 308 R HYbrid nabídne? Pod její kapotou se má ocitnout 500 koní, které poskytne přeplňovaná šestnáctistovka THP a nabídne točivý moment 730 Nm. Základ tvoří výkon 270 koní a točivý moment 330 Nm, přičemž dalších 230 koní a 400 Nm poskytnou dva elektromotory (jeden na přední a druhý na zadní nápravě).
Přední elektromotor je spojen s robotizovaným šestikvaltem a vůz má vážit okolo 1 550 kg. Důležitým časem je i zrychlení z nuly na stovku, což má vůz zvládnout za 4 vteřiny a jeho maximálka by měla činit elektronicky omezených 250 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.