Německá automobilka Mercedes-Benz sice již první snímky a skici futuristického konceptu dodávky odhalila dříve. Nyní vám ale přinášíme podrobnější informace včetně nových fotografií.
Na první pohled každého jistě napadne, že vůz je nápadně podobný konceptu IAA. Ten byl odhalen na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Jednalo se o koncept, postavený až s patetickou pozorností k aerodynamice. A tak by se dal popsat i tento nový koncept dodávky, který byl odhalen v Tokiu.
Vůz sedí na obrovských, dvacetišestipalcových kolech. Karoserii pravděpodobně není třeba nijak představovat. Je očividné, že vůz je velmi zaměřen na zvýšení aerodynamické efektivnosti. Za zmínku ale stojí interiér. Cestující, včetně řidiče se mohou usadit na „lavici“, která se vine podél 3 stran vozu. Uprostřed kabiny nalezneme zařízení pro promítaní holografického výstupu multimediálního prostředí.
Pokud si všimnete změny v uspořádání interiéru v prostoru řidiče na jedné z fotografií, jistě Vám dojde, že automobil nabídne i funkci autonomního řízení. Pohonná jednotka tohoto 4803 mm dlouhého, 2100 mm širokého a 1600 mm vysokého konceptu se skládá z vodíkových palivových článků a elektromotorů. Jedná se tak doopravdy o předobraz motorismu jak po straně designové tak i po stránce pohonu.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?