Německá automobilka Mercedes-Benz sice již první snímky a skici futuristického konceptu dodávky odhalila dříve. Nyní vám ale přinášíme podrobnější informace včetně nových fotografií.
Na první pohled každého jistě napadne, že vůz je nápadně podobný konceptu IAA. Ten byl odhalen na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Jednalo se o koncept, postavený až s patetickou pozorností k aerodynamice. A tak by se dal popsat i tento nový koncept dodávky, který byl odhalen v Tokiu.
Vůz sedí na obrovských, dvacetišestipalcových kolech. Karoserii pravděpodobně není třeba nijak představovat. Je očividné, že vůz je velmi zaměřen na zvýšení aerodynamické efektivnosti. Za zmínku ale stojí interiér. Cestující, včetně řidiče se mohou usadit na „lavici“, která se vine podél 3 stran vozu. Uprostřed kabiny nalezneme zařízení pro promítaní holografického výstupu multimediálního prostředí.
Pokud si všimnete změny v uspořádání interiéru v prostoru řidiče na jedné z fotografií, jistě Vám dojde, že automobil nabídne i funkci autonomního řízení. Pohonná jednotka tohoto 4803 mm dlouhého, 2100 mm širokého a 1600 mm vysokého konceptu se skládá z vodíkových palivových článků a elektromotorů. Jedná se tak doopravdy o předobraz motorismu jak po straně designové tak i po stránce pohonu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?